PDA

Bekijk Volledige Versie : Gezocht windows versie van 2 linux tooltjes(knotes en Byrel)



B3rt
04/04/07, 23:51
Op het werk gebruik ik een handig (gratis) tooltje genaamd knotes op mijn Ubuntu systeem, thuis draai ik echter Windows XP en ik kan helaas geen fatsoenlijk versie vinden wat hetzelfde doet als knotes.
Het moet in de systeemtray draaien, je moet als je op het icoontje in de systray klikt de note kunnen selecteren die je wilt lezen dmv de titel van de note te laten zien in een overzicht.
Wie kent er de windows tegenhanger van knotes?

Een 2de tool die ik erg mis op mijn Windows systeem is Byrel, dit is een 3D desktop manager met geweldige mogelijkheden.
Kent iemand een soort gelijke tool wat ook op XP werkt?

Ohja, ik wil niet overstappen van XP naar een ander OS zoals bv Ubuntu thuis, ik wil gewoon Windows blijven draaien hier.

DutchTSE
05/04/07, 00:31
Op het werk gebruik ik een handig (gratis) tooltje genaamd knotes op mijn Ubuntu systeem, thuis draai ik echter Windows XP en ik kan helaas geen fatsoenlijk versie vinden wat hetzelfde doet als knotes.
Het moet in de systeemtray draaien, je moet als je op het icoontje in de systray klikt de note kunnen selecteren die je wilt lezen dmv de titel van de note te laten zien in een overzicht.
Wie kent er de windows tegenhanger van knotes?

Een 2de tool die ik erg mis op mijn Windows systeem is Byrel, dit is een 3D desktop manager met geweldige mogelijkheden.
Kent iemand een soort gelijke tool wat ook op XP werkt?

Ohja, ik wil niet overstappen van XP naar een ander OS zoals bv Ubuntu thuis, ik wil gewoon Windows blijven draaien hier.

Windows Vista heeft beide.. maar dat wil je dus niet ;)
Ik heb sinds eergister www.desktopsidebar.com geinstalleerd, bevat een notepad functie.. neemt alleen een deel van je scherm in beslag ;)

InterNetjes
05/04/07, 10:32
Is http://www.3m.com/us/office/postit/digital/digital_notes.html wat je wil? Koste even zoeken, vroeger was dit nog gratis.

B3rt
05/04/07, 15:25
Dit is niet wat ik zoek, deze kende ik dus al maar werkt totaal anders als knotes
Maar bedankt voor de tip!

Het enige wat tot nu toe in de buurt komt is Crawler Notes

Bedia
05/04/07, 17:10
Je bedoelt niet Byrel maar Beryl ;)

Ik gebruik het ook, echt fantastische software. Ik heb een paar weken geleden ook naar een Windows variant gezocht (ik draai XP in een VM binnen ubuntu). Ik heb niks gevonden wat ook maar een klein beetje vergelijkbaar is met Beryl.

InterNetjes
05/04/07, 17:32
Is een webapp met de zelfde mogelijkheid niks, zodat je crossplatform werkt en ook nog is het altijd bij je kan hebben? Voor de notes dan he :)

Dat 3d gedoe is meen ik mogelijk met een vista-look mod voor XP, op deze site is wel wat te vinden denk ik www.wincustomize.com

B3rt
05/04/07, 20:39
Beryl is toch echt iets totaal anders, kijk maar eens hier:
http://www.beryl-project.org/features.php

Het is af gekeken van de apple cube, ik geloof ook niet dat Vista dit kan.

Kenneth
05/04/07, 22:45
denk niet dat zoiets als Beryl op Windows mogelijk gaat worden met een tool.. Vista kan alleen vensters roteren geloof ik (geen idee hoe zelfs)

Netbyte
05/04/07, 23:33
Het enige wat ik kon vinden voor beryl @ windows xp is zoiets als dit :
http://www.toyd.org/ ben er zelf niet bekend mee. Voor de rest lijkt me het niet echt mogelijk onder windows xp aangezien de linux desktop achitectuur totaal verschillend is dan die van windows.