PDA

Bekijk Volledige Versie : [Trixbox] Haperend geluid bij gebruik features



VantilborgICT
04/04/07, 15:29
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn trixbox die ik om te testen via Microsoft Virtual Machine op mijn laptop heb draaien.

Wanneer ik naar bijvoorbeeld via *98 naar mijn voicemail box bel, is het geluid dat ik hoor erg "haperig" . Ook bij alle andere functies zoals *30 heb ik hetzelfde probleem.

Hier een opname van wat ik te horen krijg:

http://www.ipcare.nl/trixlag.wav

Ook wanneer ik iets opneem via *77 is het uiteindelijke audiobestand dat aangemaakt wordt ook erg haperig.

Het rare is, dat als ik bijvoorbeeld een verkeerd nummer intik ik wel gewoon met een normale stem te horen krijg dat de persoon die ik probeer te bellen niet beschikbaar is.

Heeft iemand enig idee? Zou het kunnen liggen aan het feit dat ik Microsoft Virtual Machine gebruik? Ik heb de machine namelijk wel voldoende geheugen (512mb) toegewezen en het bellen van en naar andere nummers gaat perfect.

Edit: Oeps, iets mis gegaan bij de topictitel. Kan iemand dit veranderen in "[Trixbox] Haperend geluid bij gebruik features" ofzo?

groenleer
04/04/07, 15:51
Ik heb het zelfde probleem als ik Trixbox in VM Ware draai.
De zelfde config voor Trixbox op het zelfde systeem maar dan zonder virtualisatie werkt wel perfect. Ik weet dat Asterisk nogal processor intensief is. Ik vermoed dat de virtualisatie producten deze berekeningen niet snel genoeg kunnen laten uitvoeren.

Ook het toekennen van prioriteiten aan het 'processor'-proces van VM Ware heeft niet geholpen.

VantilborgICT
04/04/07, 16:15
Hmm, dus toch :)
Dan maar even een testmachine in elkaar zetten. Bedankt voor de info

Deimos
04/04/07, 16:58
Titel aangepast op verzoek.

Kenneth
06/04/07, 15:43
hier hetzelfde probleem, komt waarschijnlijk idd door virtualisatie... erg jammer, maarja