PDA

Bekijk Volledige Versie : webmin



frvge
03/04/07, 01:02
Beste collega's,

Ik ben bezig me te orienteren op webmin met soort van custom commands als start-restart-enz van gameservers.
Ik heb usermin geinstalleerd, maar zie niet hoe ik hier als admin in kan loggen. Het hele aanmaken van users is me nog niet zo duidelijk. Veel documentatie heb ik niet kunnen vinden op de officiele site :(
Ik neem aan dat je eerst webmin accounts aanmaakt met beperkte rechten en dat die dan de opties van usermin kunnen gebruiken?

Hints en Tips voor gebruik en beveiliging zijn welkom.

opinion
03/04/07, 09:07
Webmin log je in op poort 10000, bij Usermin is dit een andere poort. Inprincipe zijn Webmin en Usermin 2 verschillende controlpanelen naast elkaar.

BeneluxGaming
03/04/07, 13:40
Je moet inloggen in WEBMIN en niet in usermin. Daarna kun je naar Others gaan, Custom Commands en daar even de buttons aanmaken. Dan kun je naar de Tabblad Webmin gaan, Webmin Configuration ,Webmin Modules en daar kun je de net aangemaakte Custom Commands clonen aan een andere naam dan Custom Commands zodat je het kunt koppelen aan een user.

frvge
03/04/07, 17:39
Bedankt :)

Hoe hebben jullie het opgezet? Ik denk nu om een group klanten te maken met gemeenschappelijke modules. Maar misschien een aparte groep voor Counter-strike klanten en dan weer een andere group voor [spel X] klanten.

Ik heb een test-account aangemaakt, maar kan daar niet mee inloggen in Usermin. Via webmin kan ik wel Switch User doen en dan werkt het wel.

Mooi 'semi' controle paneeltje, maar wel flink anders qua werking dan ik gewend ben. Haha.

BeneluxGaming
03/04/07, 18:09
Nee, met de gewone users moet je gewoon inloggen via Webmin en niet usermin . Usermin heb je niet eens nodig. Zoals ik het altijd doe, de custom commands clonen met het IP adres van de gameserver.