PDA

Bekijk Volledige Versie : Wereldwijd overzicht ISP's met Virtual Hosting



Tuscoz
30/03/07, 12:41
Voor een klant moet ik een site bouwen in maar liefst 16 talen.
De klant wil per taal in het land van de taal, dit kunnen dus meerdere landen zijn per taal, de sites gaan hosten op goede virtuele servers. Het gaat daarbij om 34 landen. Ik verzorg ook de hosting in NL en moet nu per land uitzoeken wat betrouwbare ISP's zijn die shared hosting leveren op een LINUX server en cPanel gebruiken. Al met al een behoorlijke klus dus.

Mijn vraag is:
Weet iemand of er sites zijn, zoals webhosters.nl, waar je een aantal voorwaarden kunt opgeven en vervolgens wereldwijd kunt zoeken naar ISP's?


Mijn dank alvast voor je reactie,
Henry

groenleer
30/03/07, 12:50
Wat is er mis met hosten vanuit Nederland?

Nederland heeft een van de beste internet exchanges van de wereld als ik mij niet vergis. Verder zijn er diverse verbindingen naar het directe buitenland en goede transits naar andere continenten beschikbaar.

Rammboy
30/03/07, 12:52
Ik weet zo geen website waar je voorwaarde kan opgeven, maar www.webhostingtalk.com is misschien wel interessant ?

SF-Jeroen
30/03/07, 13:06
Als ik jou was zou ik gewoon alles vanuit nederland doen, en 1 dedicated huren in de USA. Dan heb je een hele snelle wereldwijde dekking

Rammboy
30/03/07, 13:32
Als ik jou was zou ik gewoon alles vanuit nederland doen, en 1 dedicated huren in de USA. Dan heb je een hele snelle wereldwijde dekking
Je hebt gedeeltelijk gelijk, maar zijn klant wil het zo, klant is koning.

Spyder01
30/03/07, 13:43
Ik denk inderdaad dat je via webhostingtalk.com veel info kunt vinden. En er was nog een site, maar die heb ik zo niet weer kunnen vinden. Als ik hem vind kom ik er sowieso nog even op terug.

ensermo
30/03/07, 13:51
Bij hostingspeeds.com kan je een kaart vinden met veel hosters per land.

Tuscoz
30/03/07, 14:13
Uiteraard kun je goede snelheden halen vanuit de US en NL, maar mijn klant wil persé per land een eigen TLD en hosten in het land zelf om optimale snelheden te halen. In bijvoorbeeld landen als Bolivia en Gambia is het gewoon handiger om gebruik te maken van een lokale ISP. Ik denk dat je dan optimale snelheden bereikt, maar ik ben geen uitgesproken 'hosting koning'.

De klant wil het zo en dit punt is al meerdere keren besproken.
Ik zoek dan ook echt een goede site met informatie hierover.

Mijn dank,
Henry