PDA

Bekijk Volledige Versie : City concept en wat te doen.



Skymax.nl
29/03/07, 17:08
Besten

Ik zit eigenlijk in een twijfel situatie, ons gehele start budget is gestoken in een concept die wij deze zomer gaan lanceren.
Het is de bedoeling dat wij websites gaan leveren voor mensen die altijd al een community voor studenten heeft willen runnen, op gebied van stap informatie, foto's en een eigen profieltje, etc etc, een voorbeeld is te zien op www.lwden.nu

Daar hebben wij natuurlijk ruimte voor nodig om dit te realiseren, wat mijn vraag is omdat zo'n beetje al ons start kapitaal hier aan op is gegaan om dit te verwezelijken, hoe ik het beste toch een webhosting bedrijf er naast kan zetten vooral omdat we dan alles onder ons eigen beheer hebben, is er iemand die ons zou willen helpen, met advies of in de praktijk, want voor ons is het heel erg belangrijk dat we dit goed draaiende krijgen, als er eventueel belangstelling is als partner zou ik het ook graag horen, maar vooral zou ik advies willen ontvangen, om wat te doen, en eventueel wat voorstellen te plaatsen.

Groeten

Bcis Webhosting
29/03/07, 17:54
om even een indruk te krijgen,
hoeveel startkapitaal is er over?

en wat heb je nou precies nodig?

ju5t
29/03/07, 17:57
Waarom zou je een webhosting bedrijf er naast willen hebben? Je kunt toch een totaal pakket leveren met een eigen server. Dat zijn de kosten niet en zo heb je ook alles in eigen beheer.

Ik snap de koppeling niet helemaal.

Digires
29/03/07, 19:46
Begin gewoon met een redelijk hostingaccount.

Er zullen genoeg bedrijven zijn waar je t.z.t kan doorgroeien naar een dedicated server of zelf meer...

Bcis Webhosting
29/03/07, 20:23
oke update?
wat is nou precies je bedoeling want ik lees je post al aantal keer maar het enige wat ik er uit begrijp is dat je een website(structuur) hebt ontwikkeld en deze wil verkopen,

maar wat wil je eigelijk berijken dan?
ik snap je niet(en denk dat andere mensen het ook niet snappen)

als je heel goedkope hosting zoekt zou ik je reseller account adviseren alleen dan is weer de vraag of dat in je straatje past met eigen beheer?

Skymax.nl
31/03/07, 11:38
Wat betreft bovenstaand bericht.


Het gaat er om dat wij een script bijna in elke stad willen lanceren, (grote steden, waar veel jeugd en stappend publiek is) graag willen wij dit totaal plaatje zelf in de hand houden, door het zelf te hosten, of iig een partner vinden die bereid is om met ons in zee te gaan, omdat we gewoon bijna geen start kapitaal meer over, dus wat is dan het beste? een partner zoeken? of wachtten totdat er weer geld is voor een eigen server? dit laatste heeft wel zijn nadeel, dat er tijd verspild gaat worden, voordat we het kunnen lanceren.

Groeten

crazycoder
31/03/07, 12:04
Het gaat er om dat wij een script bijna in elke stad willen lanceren, (grote steden, waar veel jeugd en stappend publiek is) graag willen wij dit totaal plaatje zelf in de hand houden, door het zelf te hosten, of iig een partner vinden die bereid is om met ons in zee te gaan, omdat we gewoon bijna geen start kapitaal meer over, dus wat is dan het beste? een partner zoeken? of wachtten totdat er weer geld is voor een eigen server? dit laatste heeft wel zijn nadeel, dat er tijd verspild gaat worden, voordat we het kunnen lanceren.

Financiering van een project moet je vooraf regelen. Niet als je tegen een probleem aanloop.

Je zou reseller kunnen overwegen. Dat is het goedkoopste.

Of een dedicated server, stukje duurder per maand.
Of een server colocaten vereist investering in hardware en een behoorlijke kostenpost per maand.

Wat het beste is hangt geheel van je businessplan (of wensen) af. Als je een partner kan vinden die met je in zee wil dan zal je een aantal zaken af moeten spreken. Men zal in ieder geval van jou/jullie verwachten dat je met een plan zal komen en dat je aan kan geven waarom jullie idee zoveel beter is dan dat van anderen.
Degenen die niet bang zijn om in projecten te participeren hebben namelijk de keuze..