PDA

Bekijk Volledige Versie : KPN de deur uit, en de FAX dan?



Erikcreative
27/03/07, 17:44
Inmiddels werken wij al een flink aantal maanden met VOIP. Asterisk doet zijn werk goed en we zijn voorzien van VOIP toestellen.

Nu hebben we nog een KPN ISDN lijn. Deze is alleen voor de FAX. We willen graag van de KPN af. Het is zonde om iedere maand zo'n 25,- euro te betalen voor 2 lijnen, 4 nummers waar je af en toe een fax mee verzend.

Nu kunnen wij echter niet zonder fax... Er komt regelmatig iets binnen (dit is op te lossen door eFax) maar ook versturen wij regelmatig wat.

Mijn vraag, is er een goed alternatief voor het verzenden van faxen. Het liefst via voip/Asterisk. Ook willen wij graag de faxmachine blijven gebruiken.

Digires
27/03/07, 17:46
Wij ontvangen via efax, en versturen door een fax aangesloten te hebben op de SPA-9000 van Linksys.

bakkerl
27/03/07, 18:30
Eventueel over naar ISDN1. Dat is 1 lijn met 2 nummers. Ben je nog maar 25 euro per 2 maanden kwijt (uit me hoofd)

Glenn
27/03/07, 18:32
Of gewoon een analoge lijn nemen. 10tje per maand met belbudget.

TotallyHosted
27/03/07, 18:32
Hier ook ISDN1, 1 lijn met 2 nummers. Je kunt per "aansluiting" aangeven welk nummer er daar ontvangen mag worden, daardoor hebben wij dus 2 aansluitingen voor het telefoonnummer en 1 aansluiting voor de fax.

efax hebben we ook een tijdje gebruik van gemaakt, maar die hadden soms onverklaarbare storingen en daarom zijn we er alweer een tijdje weg.

Dennie-DeTi
27/03/07, 20:59
Faxen via voip gaat ook prima. Gewoon zo'n convertertje kopen van voip naar analoog en je kan je fax aansluiten.

- Dennie

Erikcreative
28/03/07, 10:19
Wij ontvangen via efax, en versturen door een fax aangesloten te hebben op de SPA-9000 van Linksys.


Perfect! Ik had hier nog een PAP2 liggen van Linksys en dat werkt inderdaad prima... Alleen asterisk nog ff goed configureren en de nummers laten porteren.

Top. bedankt

Jurian
28/03/07, 16:01
FAXen via een ATA werkt gewoon goed, zolang je maar een codec gebruikt wat genoeg bandbreedte levert. ulaw/alaw zijn dus goed, GSM dus weer totaal niet.

Zolang de bandbreedte van de coded OK is, en je internet verbinding niet teveel latency heeft, zal FAXen geen enkel probleem zijn.

Mark Vletter
29/03/07, 09:11
Faxen via ATS's is vaak ook nog groot en deels afhankelijk van de fax zelf. Wij hebben meerdere klanten en faxen gehad waarbij dit niet stabiel werkt.

Ik kies liever voor een fax naar mail en mail naar fax oplossing. Je hebt geen papierwerk en geen grote apparaten en alles is netjes gearchiveerd.

Inmeso
22/04/07, 17:49
Misschien is dit een suggestie?

http://www.webhostingtalk.nl/hosting-aanbiedingen-en-registraties/116690-fax2e-mail-service-met-lokaal-nummer.html

Erikcreative
22/04/07, 20:51
We hebben reeds de portering in gang gezet van KPN naar Budgetphone.

Tips voor als je gaat faxen via voip.

De fax moet V17 protocol aan kunnen of op een lage baudrate gezet kunnen worden en error correctie uit.
De adapter zou op de codec G711u vast ingesteld moeten worden en echo cancelation uit.