PDA

Bekijk Volledige Versie : Game server draaien



pauluss
25/03/07, 19:04
Ik wil graag een game server draaien (Soldier of Fortune)
Maar ik heb er een router tussenzitten.
Ik had alle ports opengegooid, maar je moet volgus mij een static IP hebben.
Nu heb ik @HOME iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

portforward.com/english/routers/port_forwarding/Eminent/EM2012/Soldier_of_Fortune.htm

Hier staat hoe je het moet doen (en dat heb ik ook gedaan) maar er staat ook bovenaan dat het met een static IP moet anders lukt het niet. ik heb dus geprobeert om een static ip te maken zoals het op de site staat ( portforward.com/networking/static-xp.htm] ) maar dan kan ik niet meer op internet, ik kan dan alleen nog msnen.

iemand enig idee?

Bij voorbaad dank.

Kenneth
25/03/07, 19:43
als je dan niet meer op internet kan en niet meer op MSN heb je waarschijnlijk de verkeerde DNS server gebruikt en kun je geen domeinen meer resolve, zoek even op wat de @HOME DNS servers zijn en vul die dan in bij de tab waar je static IP in windows insteld.

Overigens zou ik niet een gameserver op je eigen PC waar je op werkt laten draaien, de PC zal dus moeten blijven draaien en als jij andere dingen gaat doen gaat je gameserver laggen. En een thuis verbinding loopt ook niet helemaal lekker met game...

Mistafa
25/03/07, 23:15
Ik wil graag een game server draaien (Soldier of Fortune)
Maar ik heb er een router tussenzitten.
Ik had alle ports opengegooid, maar je moet volgus mij een static IP hebben.
Nu heb ik @HOME iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

portforward.com/english/routers/port_forwarding/Eminent/EM2012/Soldier_of_Fortune.htm

Hier staat hoe je het moet doen (en dat heb ik ook gedaan) maar er staat ook bovenaan dat het met een static IP moet anders lukt het niet. ik heb dus geprobeert om een static ip te maken zoals het op de site staat ( portforward.com/networking/static-xp.htm] ) maar dan kan ik niet meer op internet, ik kan dan alleen nog msnen.

iemand enig idee?

Bij voorbaad dank.

1. Een statis IP kan je niet zomaar krijgen, je kan @HOME evt mailen, maar je krijgt niet zomaar een static IP. Tevens zou dit voor de rest niets moeten uitmaken hoor, je moet dna alleen telkens een ander IP opgeven om naar te connecten. Maar ik het het hier wel over je WAN ip. Het LAN ip van je computer hoef je bijna niet statisch te maken, die zal (haast) toch nooit veranderen.

2. Van je router is het niet zo gek moeilijk denk ik :). Ik weet niet welke router je hebt maar een vb van hoe ik het doe. Ten eerste kijk ik wel ip mijn eigen pc heeft (bij netwerkverb -> status -> ondersteuning -> ip-adr). Dan ga ik naar mijn router (http://192.168.0.xxx) en dan ga ik naar DMZ, zet ik die aan voor het ip wat ik net heb opgezocht. En dan ga ik naar mijn firewal rules en zet daar de benodigde poorten open, en alles werkt ;).

Mvg
Maico

Kenneth
25/03/07, 23:28
@home heeft alleen static IP's... ik denk dat het hier om gaat dat zijn interne IP van zijn PC veranderd.