PDA

Bekijk Volledige Versie : Grandstream Handytone 386 probleempje



sdetroch
25/03/07, 17:04
We hebben enkele 386's draaien voor fax e.d. zonder enig probleem.

Probleem dat we nu ervaren met een nieuw te installeren HT386 (voor telefonie), is dat na steeds 10 seconden we de tegenpartij niet meer horen (deze blijft ons wel horen).

Volgende zaken al geprobeerd zonder succes:
- wijzigen van volgorde codecs, vaste codecs gekozen ...
- firmware update naar laatste versie van de HT386
- FXS1 en FX2: zelfde resultaat
- andere HT386 geprobeerd: zelfde resultaat
- ander * useraccount / andere extentie: zelfde resulaat
- alle mogelijke instellingen gewijzigd binnen de web GUI, zonder resultaat
- HT386 in DMZ gezet (staat namelijk op remote locatie (* op kantoor, HT thuis)
- (verbose) logging van * geeft niets, alles lijkt ok qua call-setup

Ik moet zeggen dat het heel uitzonderlijk eens correct werkt (meestal vlak na het aanpassen van de instellingen zoals de codecs, doch een tweetal calls nadien werkt het weer niet meer).
Speciaal is misschien dat de ATA voor een DECT telefoon gebruikt wordt (een gewone telefoon met draad heb ik hier niet direct beschikbaar om te testen - zal dat de komende uren ook eens proberen).

Ook nog ter info: Een 'gewone' Sip telefoon (snom 360) werkt op dezelfde (remote) locatie wel correct, dus een blokkering van de ISP lijkt me niet het geval te zijn. Zowel de * locatie als de remote locatie zijn trouwens verbonden met het internet via dezelfde provider (Telenet/BE).

Iemand raad of suggesties? Gooi ik de Grandstream HT386 in de kast en koop ik een Linksys ATA (of andere merk / suggesties hier)?

mvg,
Sven

Update: Een gewone telefoon met draad geeft hetzelfde resultaat als de DECT, aan die DECT zal het dus ook niet liggen ...