PDA

Bekijk Volledige Versie : Windows 2003 server SP2 FTP firewall probleem



Deltafox
24/03/07, 13:39
Sinds gisteren heb ik op een van de webservers die nieuwe Service Pack 2 geinstalleerd. Op deze server gebruik ik IIS, Microsoft FTP en Windows Firewall.

In de Firewall staat poort 21 open en dat was voorheen voldoende om Active FTP connecties door te laten, maar nu met SP2 lijkt dat niet meer te werken!

Met FlashFXP krijg ik de volgende melding: "[R] Verbinding mislukt (Verbinding weggevallen)". Als ik de firewall uitschakel dan werkt FTP prima.

Ook als ik "Add Program" doe en voeg dan de FTP Publishing Service toe dan heeft dat geen effect.

Ook heb ik even een alternatieve FTP server geinstalleerd (FileZilla) en die ook toegevoegd als program maar heeft ook geen effect.

---

Opvallend is als ik de FTP op een andere poort laat luisteren (10000+) dat de FTP client connectie dan een stuk verder komt, maar dan krijg ik op het laatst deze melding in FlashFXP:

[R] 500 Invalid PORT Command.
[R] Lijst foutmelding

Als ik dan een vinkje zet bij "'stat -l' gebruiken om lijst op te vragen" dan werkt het prima. Dat hoefde voorheen niet. De instelling "Directory Listing Style" UNIX of MSDOS maakt hierbij geen verschil.

---
Heeft iemand een idee hoe ik FTP (standaardpoort) door de nieuwe Firewall van SP2 kan krijgen?

MediaServe
24/03/07, 14:03
Ik denk dat je kunt proberen om de passive port range aan te passen in de IIS metabase en vervolgens diezelfde port range open te zetten in de firewall van Windows.

http://support.microsoft.com/?id=555022

Probeer anders eerst eens via de FTP client in Windows zelf "ftp.exe" via command prompt :)

Deltafox
24/03/07, 14:47
Dat lost inderdaad al een hoop op:
-active passive werkt nu beide
-dat vinkje van "stat -l" hoeft nu niet meer aan

Poort 21 bleef niet lukken, deze regel kon ik ook niet verwijderen en opnieuw aanmaken onder tabblad "Advanced" want dat is greyed out. Waarschijnlijk heeft de Plesk installatie deze regel aangemaakt. Poort 21 heb ik onder tabblad "Advanced" nu uitgevinkt en onder tabblad "Exceptions" aangemaakt en wél aangevinkt.

Alles werkt nu!

Wij danken u :)