PDA

Bekijk Volledige Versie : Visual Basic Controle Panel



Deepdelver
21/03/07, 21:47
Hey allemaal,

Ik zit er over te denken om een gamepanel te gaan maken (nu denken jullie alweer zo iemand) maar nee... ik zat er aan te denken om er 1 te maken in visualbasic of .net. Dus users inloggen start, stop eventueel herinstall gewoon de standaard dingen alleen dan vanuit een windows programma.

Nou heeft dat zijn voordelen en zijn nadelen:

voordelen:
- De taal ligt mij veel beter als php
- Beveiliging beter (zover ik nu weet)
- Beter Design, makkelijker om te zetten naar je wensen
- Meer mogelijk

Nadelen:
- Alleen op windows te gebruiken
- je hebt nog steeds een database met users nodig b.v. mysql
- Minder makkelijk toegankelijk als bijvoorbeeld een website

Nou ben ik wel benieuwd of jullie de voor en nadelen kunnen aanvullen zodat we tot een conclusie kunnen komen of dit de moeite waard is.

Bento
21/03/07, 22:13
Dustworld (UK GSP) heeft een mooi stukje software om je voice/gameserver te managen.

Deepdelver
22/03/07, 14:10
Ik had gehoopt op iets meer meningen. Maar goed dan gaan we zelf nog wel even brainstormen

Netbyte
22/03/07, 20:01
Ik zie er een heel groot nadeel in en dat is niet zo zeer visual basic of .net, maar dat het een windows applicatie is. Je kan het beter webbased houden, mensen hoeven niks te installeren, jij hoeft die applicatie niet te onderhouden en weer te verspreiden. beheer met een browser is handiger, aangezien elke pc is uitgerust met een browers en iedereen een url in kan kloppen. Zelf zie ik er weinig handigheid in.

Kenneth
22/03/07, 20:37
idd wat Netbyte zegt, met updates moet je alles weer verspreiden naar je klanten, met web interface hoeft dit niet.

En je klanten op linux kunnen deze applicaties niet draaien.. wel met wine en dergelijke maar ik denk dat ze eerder behoefte bij webinterface hebben.

Ingvald
22/03/07, 22:03
Indien je dan toch in Visual Basic bezig bent dan kan je net zo goed het .NET maken en er alsnog een webapplicatie van maken.

Tweak
23/03/07, 15:43
Hmm, je moet het gewoon maken in combinatie met php dus zodat mensen de gameserver bijvoorbeeld kunnen starten/stoppen van afstand via de browser dat is niet zo moeilijk te maken en veel veiliger als je (clients) gaat weggeven dan zijn er altijd wel mensen die packet sniffers kennen. Wat bij ons wel goed werkt is deze combinatie http: //82.94.220.95/RSC.JPG en de klanten gebruiken gewoon www .rgcp. nl voor het starten/stoppen op afstand zit ook uiteraard "admin" mogelijkheden in gameservers op afstand installeren + auto ftp account erbij etc is geen remote desktop meer voor nodig. ik heb even lelijk met paint de userlist uiteraard gewist en rechts de namen van servers die gecrasht zijn.

Deepdelver
23/03/07, 22:20
Hmm, je moet het gewoon maken in combinatie met php dus zodat mensen de gameserver bijvoorbeeld kunnen starten/stoppen van afstand via de browser dat is niet zo moeilijk te maken en veel veiliger als je (clients) gaat weggeven dan zijn er altijd wel mensen die packet sniffers kennen. Wat bij ons wel goed werkt is deze combinatie http: //82.94.220.95/RSC.JPG en de klanten gebruiken gewoon www .rgcp. nl voor het starten/stoppen op afstand zit ook uiteraard "admin" mogelijkheden in gameservers op afstand installeren + auto ftp account erbij etc is geen remote desktop meer voor nodig. ik heb even lelijk met paint de userlist uiteraard gewist en rechts de namen van servers die gecrasht zijn.

Wat is dat rgcp dan ? is dat wat jij hebt gefabriceerd of wat iets wat je kan kopen?

Tweak
23/03/07, 22:42
Het RGCP is niet door mij gemaakt maar door Gomer van gservers.nl het was bedoeld voor linux servers based op ssh dus en er zijn nogal wat dingen wat niet draait op linux dus vandaar dat ik RSC gemaakt heb en simpele php dingen als voorbeeld die Gomer verwerkt heeft in RGCP ik meen dat hij het wel verkocht/verhuurd heeft of zoiets.

Xaroth
09/10/08, 15:31
De grote mythe dat .net windows-only is is een enorm grote fout, er zijn reeds linux varianten (waaronder Mono) die redelijk veel van het .net framework support.. enige nadeel is wel dat ik niet zeker weet of VB.net supported wordt, ik doe C# dus dat ligt net iets anders.

Met datzelfde argument heb je ook een oplossing voor het andere punt, je kan zo ver gaan dat je je eige webserver schrijft voor de webinterface, of je gebruikt ASP als script taal (dat dmv mono OOK op unix draait).. misschien iets meer moeite om op te zetten, en veel mensen zullen gaan zeuren dat mono niet goed is, maar als dat jouw beter ligt dan is het een optie.

Stewie
09/10/08, 15:33
Mono is een drama. Hoog resource gebruik, ze lopen altijd achter de feiten aan en backwards compatability is onbekend.

Ingvald
09/10/08, 16:33
De grote mythe dat .net windows-only is is een enorm grote fout, er zijn reeds linux varianten (waaronder Mono) die redelijk veel van het .net framework support.. enige nadeel is wel dat ik niet zeker weet of VB.net supported wordt, ik doe C# dus dat ligt net iets anders.

Ongeveer de helft van de bestaande .NET applicaties kan je draaien, wat dus ook meteen impliceert dat de helft niet werkt. Met de release van de nieuwe versie is de ondersteuning weer wat verbetert, maar ik vind dat Mono op dit moment zeker geen volwaardig alternatief is voor bestaande applicaties.

Als je de applicatie nog moet gaan schrijven, kan je dus eventueel rekening houden met de beperkingen van Mono (problemen met legacy en/of Windows only libraries, unmanaged code, enz)

MediaServe
09/10/08, 18:43
Je kunt toch ook allebei doen :)

Twee frontends met één backend :)

Ingvald
09/10/08, 19:11
Je kunt toch ook allebei doen :)

Twee frontends met één backend :)
De zakenman heeft gesproken :)