PDA

Bekijk Volledige Versie : nameservers wijzigen



Gremman
18/03/07, 16:31
Hallo mensen

ik heb het volgende ongeveer een week gelden heb ik een eigen server gehuurd maar zit met het volgende probleem.

ik heb nog de name servers op de standaart naam staan die ik kreeg van de hosting maatschapij en dacht dat het goed was dus heb ze laten staan

nu wilde ik mijn domeinen verhuizen naar me eigen server maar krijg ik steeds een foutmelding en wel deze

** Summary: REJECTED eurokist.nl.
Some problems need to be fixed:
- In total, 2 configuration errors where found.
** Full check report:
* general reports
Warning: all specified name servers are on sub-net 85.17.109.0/24
* primary name server "ns1.eurokist.nl."
Error: name server is not listed in your zone.
Error: name server is not listed in your zone.
* secondary name server "ns2.eurokist.nl."
Info: name server looks correctly configured.

#### fail

ik ben echt een leek wat dit betreft maar hoop dat er iemand is die me kan helpen.

groetjes
robin

Kenneth
18/03/07, 17:02
je kan als het domein eurokist.nl niet de nameservers ns1.eurokist.nl en ns2.eurokist.nl gebruiken.

ns1 en ns2 resolve nog nergens naar omdat het domein gewoon weg nog niet bestaat... je hoofd domein die je gebruikt voor nameservers zal je dus altijd op een andere locatie moeten hosten.

Gremman
18/03/07, 17:25
oke dus asl ik het goed begrijp moet ik nu eurokist onderbrengen bij een andere host en daar de dns server van gebruiken en dan zou ik wel andere domijnen op me huidige nameservers kunnen hosten ?

eurokist is gehost bij een ander op dit moment met de nameservers ns1.parelserver.nl en ns2.parelserver.nl

crazycoder
18/03/07, 17:42
je kan als het domein eurokist.nl niet de nameservers ns1.eurokist.nl en ns2.eurokist.nl gebruiken.

ns1 en ns2 resolve nog nergens naar omdat het domein gewoon weg nog niet bestaat... je hoofd domein die je gebruikt voor nameservers zal je dus altijd op een andere locatie moeten hosten.
Wat een totale onzin.