PDA

Bekijk Volledige Versie : nameservers wijzigen



Gremman
18/03/07, 16:31
Hallo mensen

ik heb het volgende ongeveer een week gelden heb ik een eigen server gehuurd maar zit met het volgende probleem.

ik heb nog de name servers op de standaart naam staan die ik kreeg van de hosting maatschapij en dacht dat het goed was dus heb ze laten staan

nu wilde ik mijn domeinen verhuizen naar me eigen server maar krijg ik steeds een foutmelding en wel deze

** Summary: REJECTED eurokist.nl.
Some problems need to be fixed:
- In total, 2 configuration errors where found.
** Full check report:
* general reports
Warning: all specified name servers are on sub-net 85.17.109.0/24
* primary name server "ns1.eurokist.nl."
Error: name server is not listed in your zone.
Error: name server is not listed in your zone.
* secondary name server "ns2.eurokist.nl."
Info: name server looks correctly configured.

#### fail

ik ben echt een leek wat dit betreft maar hoop dat er iemand is die me kan helpen.

groetjes
robin

Kenneth
18/03/07, 17:02
je kan als het domein eurokist.nl niet de nameservers ns1.eurokist.nl en ns2.eurokist.nl gebruiken.

ns1 en ns2 resolve nog nergens naar omdat het domein gewoon weg nog niet bestaat... je hoofd domein die je gebruikt voor nameservers zal je dus altijd op een andere locatie moeten hosten.

Gremman
18/03/07, 17:25
oke dus asl ik het goed begrijp moet ik nu eurokist onderbrengen bij een andere host en daar de dns server van gebruiken en dan zou ik wel andere domijnen op me huidige nameservers kunnen hosten ?

eurokist is gehost bij een ander op dit moment met de nameservers ns1.parelserver.nl en ns2.parelserver.nl

crazycoder
18/03/07, 17:42
je kan als het domein eurokist.nl niet de nameservers ns1.eurokist.nl en ns2.eurokist.nl gebruiken.

ns1 en ns2 resolve nog nergens naar omdat het domein gewoon weg nog niet bestaat... je hoofd domein die je gebruikt voor nameservers zal je dus altijd op een andere locatie moeten hosten.
Wat een totale onzin.


Hallo mensen

ik heb het volgende ongeveer een week gelden heb ik een eigen server gehuurd maar zit met het volgende probleem.

ik heb nog de name servers op de standaart naam staan die ik kreeg van de hosting maatschapij en dacht dat het goed was dus heb ze laten staan

nu wilde ik mijn domeinen verhuizen naar me eigen server maar krijg ik steeds een foutmelding en wel deze

** Summary: REJECTED eurokist.nl.
Some problems need to be fixed:
- In total, 2 configuration errors where found.
** Full check report:
* general reports
Warning: all specified name servers are on sub-net 85.17.109.0/24
* primary name server "ns1.eurokist.nl."
Error: name server is not listed in your zone.
Error: name server is not listed in your zone.
* secondary name server "ns2.eurokist.nl."
Info: name server looks correctly configured.

#### fail

ik ben echt een leek wat dit betreft maar hoop dat er iemand is die me kan helpen.

groetjes
robin
Je mag niet al je nameservers op hetzelfde netwerk hebben. Dat is slechts een waarschuwing, kan je negeren. Zorg wel voor een dns server op een geheel ander netwerk.. dat is nl een vereiste. Als iemand zegt dat het niet nodig is weet die persoon niet waar hij/zij over praat.

Als je ns1 en ns2 wil gebruiken (of welke ns* dan ook), dan moeten er NS records in de zone aanwezig zijn. Hoe je die correct aan kan maken ligt een beetje aan het CP wat jij gebruik. Neem tenminste aan dat jij een cp gebruik..
Je hoster kan je hier ongetwijfeld mee helpen.

Gremman
18/03/07, 17:53
ik gebruik direct admin op de server

contact met de hoster heb k al gehad en die zegt het volgende


Dit gaat om het domein eurokist.nl ? Die kan je namelijk niet op zijn eigen
nameservers zetten. Je zal eerst eurokist moeten verhuizen en die moet naar
andere nameservers verwijzen. Dan maak je een A record aan met het eerste IP
van de server.

Vervolgens maak je in de DNS 2 nameservers aan. En dan verhuis je de rest.

ik snap er niks van eurokist staat ergens anders gehost en wat ik hier uit begrijp is dat ik voor het hoofd account de ns servers moet gebruiken van waar hij nu gehost is klopt dit ?
ik heb een eigen server aangeschaft omdat de host waar ik nu zit continu offline is door een mysql fout of zoiets.

kon het vorige bericht niet meer editen dus dan maar even zo

de hoster zorgt er nu voor dat het in orde komt
bedankt voor de antwoorden

groetjes
robin

mvdster
18/03/07, 21:16
Sjees, wat een gemis aan basiskennis.
Kijk eens in de BIND manual:

http://www.bind9.net/manuals

En als je toch bezig bent:

http://www.faqs.org/rfcs/