PDA

Bekijk Volledige Versie : domein parking (sedo, google)



snaaps
17/03/07, 11:20
hallo.

wij gebruiken momenteel sedo voor het parkeren van enkele domeinnamen en verdien hier redelijk mee.
echter vraag ik me af of er meer partijen zijn die deze service bieden als de domain parking van sedo.

op zich is het systeem van sedo mooi, je kan trefwoorden opgeven zodat de advertenties overeenkomen met de domeinnaam.

ik vraag me af of er partijen zijn die een hogere uitbetaling hebben dan sedo.
het valt mij op bij sedo dat ik geen controle hebt over de uitbetaling per klik.
ik zie bijvoorbeeld niet welke advertensies goed uit betalen en heb geen mogelijkheid om sommige adverties bovenaan te zetten.

tevens valt het mij op dat enkle domeinen in het begin 30 a 40 cent per klik opbrengen en later stort dit in naar 10 a 15 cent per klik, ik heb geen idee waarom.

google adsense is geen optie, omdat ik dan zelf handmatig alle advertensies per pagina moet maken en dus veel werk moet doen om verschillende pagina's te maken.

edit: zojuist even gekeken naar m4n, echter deze heeft te weinig adverteerders.
zoeken een aanbieder met meer adverteerders met name dsl, isp en adsl en een rubriekje gratis..

ivs
17/03/07, 13:16
De meest bekende domain parking programma's zijn:

- http://www.domainsponsor.com/
- http://www.namedrive.com/
- http://www.domainspa.com/

Succes

snaaps
17/03/07, 18:14
zitten op bovenstaande bedrijven ook nederlandse adverteerders?
Er is namelijk weinig info over te vinden.

Inmiddels ook sedopro ontdekt, ziet er belovend uit.

Edit: voor de mensen die nog zoeken naar programmas:

http://www.theppcparkingguide.com/

Vraag blijft natuurlijk, welke het meeste opleverd..
Een zeer groot voordeel van sedo is dat men kan kiezen voor nederlandse advertensies en pagina's.
Dit vindt je bij de andere aanbieders niet, echter de andere aanbieders bieden weer wel mooie templates aan.

Rck
19/03/07, 20:02
Goeie links, bedankt!

snaaps
20/03/07, 00:12
Ik heb het idee dat ik wordt belazerd.

Elke domeinnaam die ik toevoeg genereerd in het begin 10 to 40 cent per click!
Naarmate de dagen verstrijken zakt dit terug naar 2 a 10 cent per klik, dit terwijl het aantal klikken en views hetzelfde blijft.

Mischien heeft iemand hier een antwoord voor, sedo reageert niet...
(scheelt mij echt bergen met geld...)

EreheMan
20/03/07, 03:19
Volgens mij krijgen parking programma's de precieze bedragen niet direct door van hun advertentieprovider. Vaak wordt er "gegokt" wat die click heeft opgeleverd, later wordt dit dan bijgesteld. Misschien is dit ook het geval bij Sedo, maar inplaats dat ze het bedrag bijstellen zorgen ze ervoor dat hetgeen dat je teveel hebt ontvangen in de volgende dagen weer verekend word. (Stel je ontvangt eerst 10ct per click terwijl dit 5ct had moeten zijn, dan krijg je daarna een poosje clicks van 2ct terwijl dit 5ct moet zijn)

Een andere verklaring zou kunnen zijn dat je landingspage nog in de optimalisatiefase zit; de bestbetalende keywords/ads (niet per se per click, maar per bezoeker) worden gezocht.

Of misschien een combinatie van de twee.

Volgens mij zit er op het forum ook een gebruikster die bij Sedo werkt? Misschien kan zij het 'echte' antwoord geven?

Sedo GmbH
22/03/07, 10:53
hallo.

wij gebruiken momenteel sedo voor het parkeren van enkele domeinnamen en verdien hier redelijk mee.
echter vraag ik me af of er meer partijen zijn die deze service bieden als de domain parking van sedo.

op zich is het systeem van sedo mooi, je kan trefwoorden opgeven zodat de advertenties overeenkomen met de domeinnaam.

ik vraag me af of er partijen zijn die een hogere uitbetaling hebben dan sedo.
het valt mij op bij sedo dat ik geen controle hebt over de uitbetaling per klik.
ik zie bijvoorbeeld niet welke advertensies goed uit betalen en heb geen mogelijkheid om sommige adverties bovenaan te zetten.

tevens valt het mij op dat enkle domeinen in het begin 30 a 40 cent per klik opbrengen en later stort dit in naar 10 a 15 cent per klik, ik heb geen idee waarom.

google adsense is geen optie, omdat ik dan zelf handmatig alle advertensies per pagina moet maken en dus veel werk moet doen om verschillende pagina's te maken.

edit: zojuist even gekeken naar m4n, echter deze heeft te weinig adverteerders.
zoeken een aanbieder met meer adverteerders met name dsl, isp en adsl en een rubriekje gratis..

Hallo Snaaps,

hartelijk dank voor uw vragen en opmerkingen.

Stuurt u mij uw login toe (brinkman@sedo.com) en ik zal uw portfolio en account bekijken voor eventuele mogelijkheden en gericht advies.

Met vriendelijke groeten,

Marieke Brinkman


Volgens mij krijgen parking programma's de precieze bedragen niet direct door van hun advertentieprovider. Vaak wordt er "gegokt" wat die click heeft opgeleverd, later wordt dit dan bijgesteld. Misschien is dit ook het geval bij Sedo, maar inplaats dat ze het bedrag bijstellen zorgen ze ervoor dat hetgeen dat je teveel hebt ontvangen in de volgende dagen weer verekend word. (Stel je ontvangt eerst 10ct per click terwijl dit 5ct had moeten zijn, dan krijg je daarna een poosje clicks van 2ct terwijl dit 5ct moet zijn)

Een andere verklaring zou kunnen zijn dat je landingspage nog in de optimalisatiefase zit; de bestbetalende keywords/ads (niet per se per click, maar per bezoeker) worden gezocht.

Of misschien een combinatie van de twee.


Hallo EreheMan,

De gemiddelde CPC wordt bepaald door honderden van factoren. Een aantal van deze factoren zijn het gekozen keyword, het thema, de online adverentiemarkt en uiteindelijk de reclamepartners (zoals Google).

Wij hebben helaas geen invloed op de CPC en zijn hiervan afhankelijk van de reclamepartners.

Met vriendelijke groeten,

Marieke Brinkman