PDA

Bekijk Volledige Versie : virtuozzo en servicepack 2



leonleon
16/03/07, 10:42
Hallo,

vannacht haalde ik de securityupdates op bij microsoft en installeerde die op mijn vpsje. (virtuoso, win2003). Sinds ik de vps probeerde te herstarten is de vps dood (blijkbaar dankzij servicepack2) en de hoster zoekt nog naar een oplossing.
Ik ging er altijd vanuit dat ik op mijn vpsje alles wat ik maar leuk of niet leuk vind kan installeren en zeker security patches en servicepacks. De beheerder schrijft nu dat ie het ernstig afraadt om securitypatches te installeren. Mijn vraag: is dat gebruikelijk? Is het zo dat hosters zelf de patches installeren?

Leon

gjtje
16/03/07, 11:02
Niet elke VPS techniek is hetzelfde, bij Virtuozo wordt nog al wat van de host gedeeld met de guests, het voordeel is dat de footprint per guest een stuk kleiner is, bovenstaande zou een nadeel kunnen zijn. ;)

Apoc
16/03/07, 15:54
Ik ging er altijd vanuit dat ik op mijn vpsje alles wat ik maar leuk of niet leuk vind kan installeren en zeker security patches en servicepacks. De beheerder schrijft nu dat ie het ernstig afraadt om securitypatches te installeren. Mijn vraag: is dat gebruikelijk? Is het zo dat hosters zelf de patches installeren?

Je kan op een Windows Virtuozzo VPS vrijwel alles installeren, echter je kunt niets veranderen aan Windows zelf. De Windows updates worden volledig vanuit de host beheerd. Als je zelf op een VPS windows update probeert te installeren dan kan dat inderdaad problemen veroorzaken op je VPS die niet makkelijk ongedaan kunnen worden.

Normaliter zul je je ook nergens zorgen over hoeven te maken, bij een goede host zullen zij ervoor zorgen dat alles up to date blijft.

Overigens biedt Virtuozzo geen ondersteuning voor Service Pack 2, dus die kun je sowieso niet installeren, ook niet vanaf de host server.