PDA

Bekijk Volledige Versie : Gezocht VPS met 1GB ram burstable



Chatfan
15/03/07, 13:52
Ik ben op zoek naar een stabiele schaalbare VPS hoster die een VPS met minimaal 1GB ram kan bieden. Als het een beetje kan burstable naar 2 GB.

Verder zoek ik:

Fully managed,
Apache 2.0
RAID 5 / 10 SCSI
QUAD Xeon
Plesk 8 als cpanel
SLA

Telefoon helpdesk lijkt me ook erg handig.

Backup mogelijkheid etc.



Eigenlijk gewoon wat servint punt com / vps aanbied als ultimate pakket alleen dan in europa

EDIT: Voor eventuele anbieding, ik heb hem nu ook in advertentie forum geplaatst.

wutr
15/03/07, 13:56
Als je dit bericht in het advertentie forum plaatst krijg je hoogstwaarschijnlijk aanbiedingen die bij jouw eisen passen!

Even een mod vragen dit bericht te verplaatsen :)

Edit: even op servint.com gekeken en ik denk dat je voor dat geld ook een dedicated server kan krijgen met vergelijkbare specs (4GB RAM nou weer net niet, maar je geeft aan dat je maar 2GB nodig hebt).

Chatfan
15/03/07, 14:20
Ah tnx voor de tip, zat 1 laag te diep en had het hele advertentie deel niet gezien.

Je kan voor 39 euro al hetzelfde krijgen :) Alleen Managed met een goeie SLA is waar het mij om gaat, deze site mag niet plat gaan. De kans is dat de URL in de media komt en er redelijk wat mensen op afkomen. Ik verwacht wat pieken en verder eigenlijk weinig spektaculairs.

Eurohost in duitsland heeft wel leuke aanbiedingen bijvoorbeeld maar daar kan je toch niet zeker zijn van hoe managed alles is. Een goede managed dedicated server is volgens mij al snel boven de 200 eurogulden.

Apoc
15/03/07, 15:18
Je kan voor 39 euro al hetzelfde krijgen :) Alleen Managed met een goeie SLA is waar het mij om gaat, deze site mag niet plat gaan. De kans is dat de URL in de media komt en er redelijk wat mensen op afkomen. Ik verwacht wat pieken en verder eigenlijk weinig spektaculairs.

Voor 39 euro per maand zou ik geen VPS met 1GB RAM verwachten, al helemaal niet als je een goede SLA met goede response tijd wilt. Je zult voor een dergelijke specificatie toch al snel boven de €100/maand uitkomen. Geen kritiek maar eerder een stukje advies.


Edit: even op servint.com gekeken en ik denk dat je voor dat geld ook een dedicated server kan krijgen met vergelijkbare specs (4GB RAM nou weer net niet, maar je geeft aan dat je maar 2GB nodig hebt).

Om te beginnen heeft dat ultimate plan 768mb guaranteed RAM met 4GB burstable RAM. Van de burstable RAM moet je niet uit gaan, je moet uitgaan van de guaranteed RAM.

Daarnaast geldt ook nog; voor een dergelijke prijs kun je geen dedicated server krijgen met de zelfde betrouwbaarheid als een VPS. Een VPS zal gehost worden op een server met hardware RAID en vele andere zaken die de server betrouwbaarder maken dan een dedicated server van dezelfde prijsklasse (als de VPS).

Chatfan
15/03/07, 16:26
Voor 39 euro per maand zou ik geen VPS met 1GB RAM verwachten

Daarom, ik bedoelde er ook mee te zeggen dat je al voor 39 euro dedicated kan, als je er maar niks van verwacht.

Het voordeel van een VPS dis nou juist dat je pro hardware met redundancy ingebouwd krijgt.

Mijn ervaring met dedicated servers is dat je het leuk is als goedkope unmanaged backup maar voor het serieuze werk maar je niks kan verwachten van een dedicated server onder de 200 euro. En als je managed zoekt tel er maar 100 euro bij op. Heb jaren dedicated servers in america gehad maar eerlijk gezegd is het sinds de VPs eigenlijk alleen maar een hoop onnodig gedoe als je het niet echt hard nodig hebt.

Beetje dedicated server zoals ik die zocht was 650 euro, dan is het beter een goede VPS te zoeken. Overigens zit ik nu bij SLHost, leuk voor web develope werk maar de latency is wel irritant.

wutr
15/03/07, 17:08
Om te beginnen heeft dat ultimate plan 768mb guaranteed RAM met 4GB burstable RAM. Van de burstable RAM moet je niet uit gaan, je moet uitgaan van de guaranteed RAM.

Dat snap ik :p



Daarnaast geldt ook nog; voor een dergelijke prijs kun je geen dedicated server krijgen met de zelfde betrouwbaarheid als een VPS. Een VPS zal gehost worden op een server met hardware RAID en vele andere zaken die de server betrouwbaarder maken dan een dedicated server van dezelfde prijsklasse (als de VPS).

Daar had ik nog niet over nagedacht. Zorg in ieder geval wel dat je 100% zeker bent van wat voor hardware gebruikt wordt.

Chatfan
16/03/07, 19:16
Tja en toen werd het heel erg stil, mijn verzoek enigsinds aangerand door wat gefrustreerde nerdjes en verder geen reactie meer via mail. Kweenie hoor vind hosting nederland toch af en toe wel erg knullig overkomen.

wutr
17/03/07, 00:57
Tja en toen werd het heel erg stil, mijn verzoek enigsinds aangerand door wat gefrustreerde nerdjes en verder geen reactie meer via mail. Kweenie hoor vind hosting nederland toch af en toe wel erg knullig overkomen.

Je moet inderdaad de goede partij tegenkomen, en dat zijn vaak niet de budget hosters (no offense). Kijk anders gewoon eens wat oude VPS aanvragen op webhostingtalk door, dan vind je hoogstwaarschijnlijk een paar van de betere aanbieders!

Chatfan
17/03/07, 02:33
Bedankt voor je tips maar voor hier te posten had ik beide WHT sites al uitgepluist, de aanbieders die mij intressant leken heb ik aangeschreven. 1 ervan heeft gereageerd, de rest niet dus die vallen eigenlijk vanzelf al af.

2 dagen op Sales wachten leek me niet echt een goed begin. Overigens kon ik van enkele hosters zoals euroVPS een paar dagen de site niet eens op.

We zien wel, ik heb tot maandag :)