PDA

Bekijk Volledige Versie : IP (welke Switch poort)



blackberry
15/03/07, 01:47
Kan ik op een of andere manier zien welke switch poort (CISCO 2950-24) een bepaald IP gebruikt?

Ik moet een klant met dedicated-server zonder APC offline zetten. Hij heeft een betalingsachterstand van 3 maanden.

dotnetjunkie
15/03/07, 02:00
Als je ergens het MAC-adres van de server kunt aflezen weet je het meteen. In een managed switch kun je immers per poort zien welk MAC-adres eraan hangt.

blackberry
15/03/07, 02:05
Om eerlijk te zijn, zal dat ook aardig moeilijk worden. Het is een unmanaged Windows-server, wij hebben hier geen root/administrator access op.

Randy
15/03/07, 02:54
Met arp?

groenleer
15/03/07, 07:41
ik geloof dat het iets is met show arp table..

Maar probeer eens voor de grap: show arp ?

Waarschijnlijk vind je wel wat interessante commando's.

Heb op dit moment geen mogelijkheid om op een van de cisco switches in te loggen die ik hier heb staan. (console kabel niet aanwezig).

masterpe
15/03/07, 07:59
Om er achter te komen welk MAC adres met welk IP adres is gekoppelt, ping je eerst het ip adres, daarna kijk je met arp -a welk mac adres gekoppelt is aan het ip adres. Dit alles moet wil op een windows bak gebeuren in het zelfde LAN. In Linux is het soorts gelijk en waarschijnlijk heeft de cisco switch ook zo iets, maar dat weet ik niet zeker.

az-nzl
15/03/07, 08:32
Om er achter te komen welk MAC adres met welk IP adres is gekoppelt, ping je eerst het ip adres, daarna kijk je met arp -a welk mac adres gekoppelt is aan het ip adres. Dit alles moet wil op een windows bak gebeuren in het zelfde LAN. In Linux is het soorts gelijk en waarschijnlijk heeft de cisco switch ook zo iets, maar dat weet ik niet zeker.

op linux zijn dat dezelfde commando's

Serve-xs
15/03/07, 09:17
Kan ik op een of andere manier zien welke switch poort (CISCO 2950-24) een bepaald IP gebruikt?

Ik moet een klant met dedicated-server zonder APC offline zetten. Hij heeft een betalingsachterstand van 3 maanden.

Ik neem aan dat je ergens hebt genoteerd welke server/klant in welke switch poort zit? Zo niet, is dat erg dom. De klant had in dit geval per direct afgesloten kunnen worden.

trebbor
15/03/07, 10:15
Misschien is het niet helemaal duidelijk, maar een layer2 switch kan niets met de TCP/IP layer, om te zien welke server welk ip heeft zou je het kunnen proberen met een layer3 switch. Op layer2 niveau zou je enkel met arp kunnen zien welke server op welk portje zit.

groenleer
15/03/07, 10:40
Eens kijken,

Je kan vanaf de switch het ip adres pingen.
Vervolgens kan je in de arp tabel kijken welk mac adres bij het ip hoort.
vervolgens kan je met show mac-address-table als het goed is de specifieke poort achterhalen.

blackberry
15/03/07, 12:58
Dankje, het is gelukt.

Na het pingen van het ip-adres vanaf de switch, staat het mac-adres inderdaad in de arp-tabel.