PDA

Bekijk Volledige Versie : Gratis Shoutcast radio?



steefaman
14/03/07, 15:38
Hoi,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een website waarbij je een gratis online radio kan starten...
Ik wou dus vragen of iemand een goede site/link voor me heeft (behalve LISTEN2MYRADIO.COM!!! die vind ik namelijk niet erg goed!)...

Alvast HEEL erg bedank!
steefaman

Kenneth
14/03/07, 15:42
Breedbrande is niet gratis, en servers ook niet.. je kan geen kwaliteit krijgen voor een gratis dienst.

steefaman
14/03/07, 15:45
ik had eerst wel zoiets, maar zoals ik al zei, ik ben de link vergeten!

Randy
14/03/07, 15:46
Gratis bandbreedte bestaat niet. Reken BUMA/Stemra en de SENA erbij en je bent al ~1000 euro per jaar kwijt. Of je moet streamen vanaf huis en een genoegen nemen met ~5 luisteraars (is al veel voor de meesten die 'veen radiotje beginnen') en het risico willen lopen dat je een dagvaarding op je mat krijgt.

Arjen @ ARKOis
14/03/07, 17:06
Randy is wel erg positief ;-)

Als we even niet kijken naar de punten die Randy je heeft verteld (welke wel kloppen!), kan je mischien beter een P2P radio nemen. Deze werken redeljik goed en er zijn verschillende aanbieders.

Het principe is erg simpel, jij draait je radio, de rest van de luisteraars streamen aan de andere luisteraars. Dit principe is bijvoorbeeld gebruikt op http://www.hhwebradio.com

Hier gebruiken ze een applicatie die gemaakt is door: http://www.flatcast.com


Je kan ook even Google vragen over informatie van P2P radio ;-)

Janine
17/03/07, 16:33
Bedankt voor tips arjen, ga er zelf ook eens voor de grap mee experimenteren

Justin Nijs
17/03/07, 17:07
Eum, ik ben dan geen (erkend) bedrijf. Maar ik heb wel een server met shoutcast die nog 95gb traffic moet opmaken deze maand.
Als je wilt mag je wel gratis draaien tot April. Wat je volgende maand doet ligt in jouw handen.
Ookal raad ik je aan naar een payhost te gaan, je zult er (normaal gezien) geen spijt van krijgen.

PM me dan wel, aangeizen ik niet vaak in dit subforum kijk.

RiderXXX
21/03/07, 08:47
www.listen2myradio.com

gratis shoutcast server :) servers in israel en amerika, geloof ik...

Phoenix
21/03/07, 10:03
www.listen2myradio.com

gratis shoutcast server :) servers in israel en amerika, geloof ik...

lees de beginpost nog eens :cool:

coentjes
08/05/07, 12:23
kun je geen problemen krijgen met BUMA/Stemra en de SENA krijgen als je uitzend via listen2myradio???

swedendedicated
08/05/07, 13:12
natuurlijk wel ;-) maakt niet uit wat of waar je host. Het gaat om wie de beheerder is, jij, en jij woont in Nederland.

Randy
08/05/07, 14:24
natuurlijk wel ;-) maakt niet uit wat of waar je host. Het gaat om wie de beheerder is, jij, en jij woont in Nederland.

Ja en Nee. Het ligt aan je doelgroep. Zo streamen wij 2 stations voor de Spaanse kuststreek vanuit Nederland via Nederlandse productiebedrijven en betalen in Spanje.
Richt je je uitsluitend op de US, betaal je daar. Richt je je (ook) op NL, betaal je dubbel.

Randy

nilicule
08/05/07, 17:12
Richt je je uitsluitend op de US, betaal je daar. Richt je je (ook) op NL, betaal je dubbel.

Overigens is het met SoundExchange nog wel even de vraag wat er onder 'richten' verstaan wordt.

Als je stream door Amerikanen te beluisteren is, dan kan dit al onder de term 'richten' vallen en ben je licensing fees verschuldigd.

dekingo122
08/10/09, 20:25
<knip>
Topic uit 2007 omhoog schoppen met een spammerig bericht = no go

ralphhosting
26/10/09, 20:45
<knip>
Lezen is geen overbodige luxe...