PDA

Bekijk Volledige Versie : Hotmail...



westm003
14/03/07, 10:22
Hallo,

sinds een week komt mail verstuurd naar @hotmail.com niet meer aan in de hotmail-box.... (verzonden vanuit squirrelmail webmail)

Er is niets verandert aan onze kant, maar het probleem blijft... Is er een blocking policy aan de kant van hotmail?

Tnx

cwf
14/03/07, 10:32
Hallo,

sinds een week komt mail verstuurd naar @hotmail.com niet meer aan in de hotmail-box.... (verzonden vanuit squirrelmail webmail)

Er is niets verandert aan onze kant, maar het probleem blijft... Is er een blocking policy aan de kant van hotmail?

Tnx

Ook wel eens gehad. Waarschijnlijk sta je op een blacklist doordat je (ongemerkt) spam hebt verstuurd. Wanneer er 24 uur lang geen spam wordt verstuurd wordt je hier vanzelf afgehaald.

crazycoder
14/03/07, 10:35
reverse dns
text records spf
???

Of komt het helemaal niet aan.. in dat geval kan er ook een probleem bij hotmail zijn.. ook al eens gezien dat e-mail een halve dag na verzending af werd geleverd. De e-mail was wel binnen 15 seconden oid door een inkomende hotmail.com server geaccepteerd.

MediaServe
14/03/07, 10:50
Probeer het eens met telnet vanaf je server :)


TELNET
OPEN 65.54.245.8 25
HELO test.nl
MAIL FROM:Afzender<email@afzender.nl>
RCPT TO:Geadresseerde<email@hotmail.com>
DATA
Subject:Test
From:Afzender<email@afzender.nl>
To:Geadresseerde<email@hotmail.com>
Dit is een test e-mail
.
QUIT

Je krijgt na ieder commande een response van de server waar je aan kunt zien of er iets mis gaat.

westm003
14/03/07, 14:18
Hoi,

de exim log zegt gewoon completed, ook dat er contact wordt gemaakt met hotmail:

2007-03-14 14:14:50 1HRTJY-0005Pj-Gr Completed

Niks in de mailqueu...

Tnx...

Reverse Dns en spf records is niets aan veranderd, het werkt al maanden zoals het hoort... Dat is juist het bizarre... Mail verlaat mijn servers, maar komt nooit aan...

Paul Z.
14/03/07, 14:25
Misschien hetzelfde aan de hand als hier wordt beschreven;
http://news.deviantart.com/article/12778/

westm003
14/03/07, 15:03
bedankt voor het artikel maar mijn ipnummers worden met een lookup niet gevonden... maar het zou heel erg goed kunnen inderdaad, zoiets moet het zijn...->|

Luana IS
15/03/07, 17:49
Volgens mij hotmail aan het sterven? En neem gmail de plaats over

Janine
17/03/07, 16:16
Ik denk dat hotmail nog wel redelijk actief is hoor, maar een groot aandeel is inderdaad naar gmail gegaan

cemtex
19/03/07, 14:12
Interessant, ik had laats precies hetzelfde ..

wutr
19/03/07, 14:16
Interessant, ik had laats precies hetzelfde ..

En is dat opgelost (zoja: hoe?) of heb je er nog steeds last van?

westm003
19/03/07, 14:26
ik had geen reverse dns dat is geregeld, maar.....

nog steeds geen )(E@*_E* hotmail!!

:r :mad:

->|

@CEMTEX: "had??????"

VinceSTM
21/03/07, 11:09
Hier nu hetzelfde probleem.....

westm003
21/03/07, 11:30
Het is volstrekt onduidelijk waarom en welke criteria...

ik ben geen open relay, geen spam, geen virus, niet op welke blacklist dan ook....

:huh:

MediaServe
21/03/07, 12:39
Probeert Microsoft hiermee niet het Sender-ID er door te drukken?

crazycoder
21/03/07, 12:46
Probeert Microsoft hiermee niet het Sender-ID er door te drukken?
Zelfs als dat het geval is zou ik verwachten dat er een bounce komt of de connectie botweg niet wordt geaccepteerd.

E-mail in het luchtledige laten belanden is echt not done.

westm003
21/03/07, 13:38
ergo?

wat betekend dat voor een eventuele oplossing?

crazycoder
21/03/07, 13:43
ergo?

wat betekend dat voor een eventuele oplossing?
Dat je beter contact op kan gaan namen met hotmail..

westm003
21/03/07, 14:33
erĀ·go (bw.)
1 [form.] dus => daarom

(poging om intelligent en gedistingeerd over te komen ;-)

Ondanks dat komen berichten naar hotmail nog steeds niet aan...

VinceSTM
21/03/07, 21:55
ik heb nu het volgende gefixed:

- reverseDNS
- SPF-records

is dat het enige waar hotmail op checkt? of is er meer?

westm003
21/03/07, 22:44
als je een reply stuurt van een hotmail bericht dan komt het wel aan!!!!

een bericht direct uit squirrel niet een reply (vanuit squirrel) op het hotmail bericht wel!!!!!!!!!

headers? of wat!!!!

:W:

ik heb op een reply het email adres zo ingevoerd en de tekst en subject als een nieuw bericht (die in het luchtledige verdwijnt) en het komt wel aan!!!

het moet dus iets zijn met de header of onderliggende structuur van de mails!! (en niet spf of rdns)

->|

Installeer in squirrelmail de plugin Xheaders....

Plak daar in de setup.php de volgende regel:

$xheader = Array ( "X-XheaderVersion" => "1.1",
"X-UserAgent"=>$GLOBALS['HTTP_USER_AGENT'], "References" => "<BAY109-F24AF81FD0AB6BB4D536E48ED740@phx.gbl>", "In-Reply-To" => "<BAY109-F24AF81FD0AB6BB4D536E48ED740@phx.gbl>");


Nu denkt HotMail dat het een reply is op een bericht en een nieuw bericht gemaakt uit Sqruirrelmail komt gewoon aan!!!!

Waarom dit wel werkt, beats me maar ok het is een workaround....

:huh:

Kan iemand hier iets mee??


als je een reply stuurt van een hotmail bericht dan komt het wel aan!!!!

een bericht direct uit squirrel niet een reply (vanuit squirrel) op het hotmail bericht wel!!!!!!!!!

headers? of wat!!!!

:W:

ik heb op een reply het email adres zo ingevoerd en de tekst en subject als een nieuw bericht (die in het luchtledige verdwijnt) en het komt wel aan!!!

het moet dus iets zijn met de header of onderliggende structuur van de mails!! (en niet spf of rdns)

->|

Installeer in squirrelmail de plugin Xheaders....

Plak daar in de setup.php de volgende regel:

$xheader = Array ( "X-XheaderVersion" => "1.1",
"X-UserAgent"=>$GLOBALS['HTTP_USER_AGENT'], "References" => "<BAY109-F24AF81FD0AB6BB4D536E48ED740@phx.gbl>", "In-Reply-To" => "<BAY109-F24AF81FD0AB6BB4D536E48ED740@phx.gbl>");


Nu denkt HotMail dat het een reply is op een bericht en een nieuw bericht gemaakt uit Sqruirrelmail komt gewoon aan!!!!

Waarom dit wel werkt, beats me maar ok het is een workaround....

:huh:

Kan iemand hier iets mee??

Kan iemand me vertellen hoe ik een standaaerd xheader/setup.php kan maken zodat er een standaard header ontstaat?

Luana IS
26/03/07, 00:04
Gmail niks voor jou dan?

westm003
26/03/07, 01:21
Voor mij wel maar daar denken mijn klanten anders over...

:W:

Wido
26/03/07, 01:27
Dat je beter contact op kan gaan namen met hotmail..Dat is mailen naar een zwart gat, dat bedrijp je denk ik?

westm003
26/03/07, 01:50
Ik begrijp dat als ik de header aanpas het wel aankomt... dus wil ik weten wat het formaat moet zijn...

Inderdaad kan mickeysoft me dat het beste vertellen...

crazycoder
26/03/07, 06:51
Dat is mailen naar een zwart gat, dat bedrijp je denk ik?
Het schijnt dat er wel degelijk mensen zijn die antwoord hebben gehad.

Sernate
26/03/07, 10:20
Ze zijn best snel met reageren, kreeg binnen het uur antwoord.
(contact opgenomen via de "contact us" pagina).

Na wat heen en weer gemail kwam dit terug:



We have identified that messages from your IP (xx.xx.xx.xx) are being filtered based on the recommendations of the SmartScreen filter. SmartScreen is the spam filtering technology developed and operated by Microsoft. SmartScreen is built around the technology of machine learning. SmartScreen’s filters are trained to recognize what is spam and what isn’t spam. In short, we filter incoming emails that look like spam. I am not able to go into any specific details about what these filters specifically entail, as this would render them useless.

I forwarded your issue to our filtering department for further investigation. You will be contacted once the investigation is completed.


Helaas hierna niets meer vernomen.

Robbin
26/03/07, 14:07
Ik begrijp dat als ik de header aanpas het wel aankomt... dus wil ik weten wat het formaat moet zijn...

Inderdaad kan mickeysoft me dat het beste vertellen...

Vaak werkt het wanneer je de headers van hotmail kopieert. Denk hierbij aan:
X-sender
X-mailer
X-Originating-IP
X-Originating-Email

Zet deze headers er eens in. Wellicht helpt het...

cyberbootje
06/09/07, 15:52
Ik heb hetzelfde probleem, ook heb ik gemerkt dat wanneer er via een mail client een mail wordt gestuurd dat "helo=192.168.2.2" is. Dit is waarschijnlijk waar hotmail over zeurt, want via mijn remote power switch mailen staat ie op "helo=mail.mijndomain.com" en dan komt hij wel aan!!!

Dus heel de linux box moet de helo op mail.domain.com staan, echter hoe doe ik dit instellen in debian?