PDA

Bekijk Volledige Versie : De weg kwijt in Hosting land. Advies gevraagd.



Obraz
13/03/07, 00:56
Hallo,

Ik ben dringend op zoek naar een goede hosting provider voor een eerlijke prijs. Ik zal het maar zeggen, de laatste maanden nemen de problemen bij de huidige provider hand-over-hand toe (Active24). Server 500 melding, al mijn websites down, en geen reactie dan dat volgens hun alles zou moeten werken.

Ik raak verstrikt in het aanbod, heb al bij webhosters.nl gekeken en gezocht, maar om van 1500 aanbieders de ervaringen te lezen is mij te gortig. Inmiddels is de situatie dringend.

Ik draai -in opdracht- momenteel vijf websites. Voor minimaal één heb ik een mySQL database nodig (voor de andere misschien later). Verder toch wel enkele emailboxen per domein (iedere site heeft eigen domein).
Ik zoek een degelijke provider met ruim voldoende mogelijkheden en een fatsoenlijke helpdesk. Daarnaast zou ik heel graag zélf ftp-accounts willen kunnen maken zodat ik de redactie van de websites toegang kan geven tot slechts een gedeelte van de site.

Wie kan mij helpen, hoe kan ik te werk gaan, en hoe kom ik snel tot een goede keuze?

Alvast erg bedankt voor jullie reacties.

t.bloo
13/03/07, 01:03
kijk op ispgids of vraag in een ander onderdeel van dit forum om een aanbieding

Obraz
13/03/07, 01:05
Ik ga meteen even kijken. Alvast bedankt voor deze hele snelle reactie.

systemdeveloper
13/03/07, 01:49
Uh, testen lijkt me het beste...
Vraag een testaccountje voor een paar dagen en speel een beetje met de mogelijkheden. Kijk direct even of de hoster ook bereid is je met (kleine) script problemen te helpen -> Het goed runnen van een server en de sites die erop staan is tenslotte ook belangrijk voor de (goede) hoster zélf.

Obraz
13/03/07, 02:02
Ik heb nog nooit gehoord van een testaccount voor een paar dagen. Ben wel van plan om een eigen website de lucht in te brengen en als dat zo blijft gaan met websiteverzoeken tóch een kvk nummer aan te vragen.

Wat ik me wel heb voorgenomen is, om ze eerst te bellen om de mogelijkheden te bespreken. Dat fungeert dan als een soort service-test...
Scripting problemen heb ik niet zoveel, ik test mijn php-scripts lokaal op een Apache server en kom daar meestal wel uit. Ik vraag me wel af of het bijvoorbeeld zinnig is op één account meerdere domeinen te draaien of voor ieder domein een apart account aan te vragen. Ik doorzie de voors- en tegens niet zo (behalve evt. kosten, maar daar draai ik niet zelf voor op).

Ik ben mijn zoektocht op ispgids.nl net begonnen en zal eens kijken hoe dat zit met testaccounts. Maar zoals gezegd, de tijd begint een beetje te dringen.

systemdeveloper
13/03/07, 02:10
Ik heb nog nooit gehoord van een testaccount voor een paar dagen. Ben wel van plan om een eigen website de lucht in te brengen en als dat zo blijft gaan met websiteverzoeken tóch een kvk nummer aan te vragen.

Wat ik me wel heb voorgenomen is, om ze eerst te bellen om de mogelijkheden te bespreken. Dat fungeert dan als een soort service-test...
Scripting problemen heb ik niet zoveel, ik test mijn php-scripts lokaal op een Apache server en kom daar meestal wel uit. Ik vraag me wel af of het bijvoorbeeld zinnig is op één account meerdere domeinen te draaien of voor ieder domein een apart account aan te vragen. Ik doorzie de voors- en tegens niet zo (behalve evt. kosten, maar daar draai ik niet zelf voor op).

Ik ben mijn zoektocht op ispgids.nl net begonnen en zal eens kijken hoe dat zit met testaccounts. Maar zoals gezegd, de tijd begint een beetje te dringen.
Op ISP gids zul je niet veel tegenkomen over testaccounts. Daar kun je beter de hoster even voor bellen of mailen. Wij geven af en toe ook een testaccountje voor mensen met serieus intresse.

1 account met meerdere domeinen is mogelijk, maar ik zou dat pas doen als de sites die erop komen ook van dezelfde klant zijn. Niet verschillende klantendomeinen op 1 hostingpakket. Als je er zelf toch niet voor opdraait, gewoon een eigen hosting per klant doen. Dan heb je alles administratief en technisch beter gescheiden en kan de klant eenvoudig zijn totale pakket gebruiken voor meerdere sites.

Obraz
13/03/07, 02:20
Thanks, voor wat betreft die accounts was dat mijn insteek tot nu toe ook. Bovendien willen ze (ondanks hun geringe kennis) zowiezo 'onafhankelijk' zijn alhoewel de websites onderling wel weer onder een soort van hoofdsite vallen. Zeg maar een soort portaal met overkoepelende info en links naar de 'ondergelegen' sites. Afijn, dáár kom ik dan in ieder geval wel uit. Ik zet mijn speurtocht nog een paar dagen voort en hoop vrijdag knopen te kunnen doorhakken.

Overigens zie ik nogal grote verschillen in de websites van providers. Sommigen geven nauwelijks info, anderen hebben een uitgebreide FAQ of support-pagina?

VDE Hosting
13/03/07, 07:08
Gezien je aangeeft dat je meerder websites voor meerdere opdrachtgevers maakt en misschien in de toekomst je eigen kvk nummer wilt aanvragen is het misschien verstandiger om een resellerpakket te nemen.
Het voordeel hieraan is dat je goedkoper inkoopt en zelf kunt bepalen wie wat mag gebruiken.
Ook kan je zo opdrachtgevers een eigen account geven zodat deze bijvoorbeeld ook zelf emailadressen aan kunnen maken.

t.bloo
13/03/07, 09:22
Ik heb nog nooit gehoord van een testaccount voor een paar dagen
Is heel gebruikelijk bij de kleinere hoster, wij bieden die mogelijkheid zelfs officieel via de site.

Als het voor onafhankelijke klanten is dan zou ik of losse accounts nemen rechtstreeks bij een hoster of via een reseller constructie. Je kunt dan als service de account gegevens doorgeven zodat men zelf zaken als email en webdav/webdisk kan instellen.

Dreas
13/03/07, 10:06
Test accounts zeggen bijzonder weinig over een provider. Ik zou inderdaad voor een reseller pakket gaan met een standaard control panel (DirectAdmin/Plesk/Cpanel) en een degelijke reputatie. Zie ook hostmerk.nl voor een overizcht van (goed) gekeurde hosting bedrijven.

dreamhost_nl
13/03/07, 11:58
Ik heb nog nooit gehoord van een testaccount voor een paar dagen.

Dat behoort bij iedere hoster wel tot de mogelijkheden en kan gezien worden als een manier om een potentiële cliënt over de streep te trekken.



Wat ik me wel heb voorgenomen is, om ze eerst te bellen om de mogelijkheden te bespreken. Dat fungeert dan als een soort service-test...


Houdt er wel rekening mee dat een telefoontje aan de afd. Verkoop niet altijd dezelfde persoon oplevert die ook een trouble ticket afhandelt. Verkooppersoneel hoeft niet altijd technisch geschoold te zijn.

Bullcat
13/03/07, 12:04
Ik denk dat als je hier op WHT om een aanbieding vraagt voor een reseller accountje je zeer zeker wel een maand of zo iets op proef mag draaien erop.
Nadeel is wel dat je met het gedoe met je domeinnamen zit dan, meestal ben je er na een week wel uit of het wel of niet werkt zoals je zou willen.

Lees ook de algemene voorwaarden van het bedrijf door, dat voorkomt ook meestal veel narigheid.

Hans

eMiz0r
13/03/07, 12:56
Het mag in ieder geval gezegd worden dat het vrij moeilijk is objectief advies te krijgen over een nieuwe webhost, op een forum waar voornamelijk webhosters actief zijn. Baseer je mening niet teveel op (subjectief) advies dat hier gegeven wordt en kijk vooral zelf naar meningen en ervaringen van andere klanten (zoals op webhosters.nl).

Triloxigen
13/03/07, 13:17
www.ispwizard.nl wil weleens helpen met de keuze.

Randy
13/03/07, 15:13
Beste Obraz,

Zoek een provider in je eigen omgeving. En ik bedoel niet een hobbyist die wat zakgeld op zolder bijverdient, maar een gerenomeerd bedrijf dat reeds enkele jaren bestaat. De webhostingmarkt is erg ondoorzichtig en iedere zelfrespecterende ICT-student lijkt een webhostingbedrijf te hebben om wat 'zakgeld' bij te verdienen.

Sites die je kunnen helpen:
Stichting Hostmerk (http://www.hostmerk.nl)
De manier waarop Hostmerk in de markt gezet is en de mindere PR is wellicht discutabel, maar zij stellen redelijke eisen waaraan iemand moet voldoen en hebben in het verleden ook al eens keurmerken ingetrokken. Mede door het deelnamebedrag van ~500 euro per jaar wordt de drempel door de minder grote bedrijven hoog gelegd, waardoor je een eerste filtering krijgt.

BizP (http://www.bizp.nl)
Bizp.nl geeft een overzicht naar zakelijke providers die ook nog eens een tweetal referenties moeten overhandigen van gerenomeerde bedrijven (in ons geval ING/Nationale Nederlanden, Stenaline en Logica CMG) en daarop gecontroleerd worden. Zakelijkheid = continuïteit. Een webhostingbedrijfje kan iedereen binnen 2 uur starten, maar 3 jaar volhouden is wat anders.

TransIP (Domeinen) (http://www.transip.nl)
Domeinen houdt je altijd in eigen beheer. Zo kun je relatief snel van de ene naar de andere provider overstappen mocht het niet klikken en maak je je minder afhankelijk. Er zijn vele resellers van domeinen, de een zeer positief, de ander geroyeerd als deelnemer waardoor je als klant in de problemen komt. Kies dus een stabiele partij met redelijke prijzen en kies geen budget. .NL-domeinen kosten 3,60 inkoop + 50 cent transactiekosten + 600 euro per jaar lidmaatschapskosten. Als je dus iemand tegenkomt die .nl-domeinen voor zegge 4,50 aanbiedt, zou je moeten weten dat dit niet klopt.
Zelf registreren wij alle domeinen tegenwoordig bij TransIP en niet meer rechtstreeks bij SIDN. Dit omdat we nu 1 syteem hebben voor alle extenties en niet mer verschillende lidmaatschappen en systemen zitten. We geven omze resellers het advies dit ook te doen.

Identiteitscontrole (http://www.kvk.nl)
Hoe lang bestaat een bedrijf, met wie heb je te maken en is er daadwerkelijk sprake van medewerkers en 'wij', of heb je te maken met een enkeling? Controleer dit altijd en vraag altijd een KVK-uittreksel op. Deze 2,50 investering kan je een hoop ellende besparen. Zeker als je er later achter komt dat de aanbieder een 17-jarige student blijkt te zijn. (Wat als er overdag - tijdens schooltijden - een storing is?)
Tevens kun je de rechtsvorm bekijken. Wil iemand zich goedkoop indekken voor als het misgaat (geen bedrijfsplan?) door een Limited (LTD) te nemen met een CV'tje in Nederland, of heb je een stabiele BV (omzet opvraagbaar) of een eenmansbedrijf / VOF die langer bestaat. Bij ondernemingen die tot 3/4 jaar bestaan zul je meestal nog rechtsvormen met rechtsaansprakelijkheid aantreffen in verband met de belastingvoordelen.

Een proefpakket van zegge een maand zou overal wel te krijgen zijn, maar het is moeilijk iemand in 30 dagen te beoordelen. Met 2 minuten kan ik je een pakket bij elkaar klikken, maar kun jij me dan binnen een paar dagen goed beoordelen? Vraag referenties en controleer deze. Laat je daarbij niet (mis)leiden door sites als bijvoorbeeld Webhosters.nl.

In jouw geval zal ik gewoon een partnership aangaan met Introweb. Lekker dichtbij, een goede partij die veel in eigen beheer houdt, een breed dienstenpakket (meer dan enkel bits en bytes) en redelijk onafhankelijk van derden kan werken. Kost wellicht ietwat meer, maar kwaliteit kost geld. Een resellerpakket van zegge 10 Gbyte voor 10 euro in de maand bestaat niet. Medewerkers kosten (vanaf) 35 euro per uur dus hoeveel support kun je krijgen voor ~10 euro?

Mocht je Introweb niets vinden, zijn er in Oost nederland nog voldoende eigen partijen die ook hun diensten vanuit datacentra in Oost Nederland aanbieden (en niet eerst 2 uur moeten reizen naar A'dam voor een storing). Bellen, afspraak maken of laat de provider naar je toe komen voor een kennismaking. Zij moeten jouw als klant willen en mogen hier best wat moeite voor doen. Van de andere kant, moet jij duidelijk zijn in je wensen en verwachtingen zodat het aangeboden dienstenpakket hier goed op aansluit. Er is meer dan 'bits en bytes'. Mocht je in de toekomst méér willen aanbieden dan ankel Linux-hosting, wil je natuurlijk niet weer naar een andere partij op zoek.

Succes met de zoektocht. En we vernemen graag de uitkomst van je.

Randy ten Have
Eliveld Networks (projectmanager)

dreamhost_nl
13/03/07, 16:42
Wil iemand zich goedkoop indekken voor als het misgaat (geen bedrijfsplan?) door een Limited (LTD) te nemen met een CV'tje in Nederland, of heb je een stabiele BV (omzet opvraagbaar) of een eenmansbedrijf / VOF die langer bestaat.

Sorry hoor, maar persoonlijk vind ik dit nergens op slaan. Er zijn legio voobeelden te noemen waarvoor dit niet opgaat. Ik mis hier enige onderbouwing...

Obraz
13/03/07, 16:50
Tussendoor even: bedankt voor alle positieve reacties. Ik ben nog aan het lezen en zal zeker nog wat uitgebreider reageren. Sommige reacties roepen weer nieuwe vragen op. Ik zal proberen er vanavond even goed voor te gaan zitten.
Binnen ispgids.nl komen wel wat namen bovendrijven, maar na het lezen van de reacties hier, spelen ook andere overwegingen kennelijk een rol. Eén ding is me echter meer dan duidelijk: veel slechter dan de situatie nu lijkt in ieder geval bijna onmogelijk ;-)

Jesperw
13/03/07, 17:05
Tevens kun je de rechtsvorm bekijken. Wil iemand zich goedkoop indekken voor als het misgaat (geen bedrijfsplan?) door een Limited (LTD) te nemen met een CV'tje in Nederland, of heb je een stabiele BV (omzet opvraagbaar) of een eenmansbedrijf / VOF die langer bestaat. Bij ondernemingen die tot 3/4 jaar bestaan zul je meestal nog rechtsvormen met rechtsaansprakelijkheid aantreffen in verband met de belastingvoordelen.

Ik moet het toch even vragen, want vraag 't me al langer af. Waarom zijn jullie eigenlijk al zo lang B.V. io en zet je dit overal neer? Je bent immers geen B.V., dus de io toevoeging zegt niets. Ook hoeft 't niet lang te duren.

Het zou bij mij enig wantrouwen opwekken. Maar ik kan 't verkeerd zien hoor. :)

Verder zou ik de topicstarter adviseren goed te lezen wat partijen bieden en te kijken of dit allemaal correct is. Even bellen en kijken wat men zegt is ook verstandig en zeker niet in gaan op aanbiedingen die goedkoper zijn dan redelijk is (zoals je zegt, eerlijke prijzen).

Verder is het ook een gok, maar bij een bedrijf dat langer bestaat en een goede uitstraling hebt kun je denk ik met een gerust hart terecht. :)

Succes!

Obraz
13/03/07, 23:25
...aanbiedingen die goedkoper zijn dan redelijk... tja, maar wat is dat?

Hoe vergelijk en verklaar je bijvoorbeeld onderstaande:

DAHHOSTING BEGINNER
=================
- 650 MB Ruimte
- 10 GB Datatraffic p/m
- onbeperkt mailadressen
- onbeperkt subdomein
- GRATIS DNS beheer
- Geen Setup kosten
- Virusscan / Spamfilter
- 1 MySQL database

€ 16,80 per jaar
(€. 1,40 per maand)

WEBSTART INTROWEB
================
€ 10,- per maand

5 e-mailaccounts
50 MB websiteruimte
550 MB totale ruimte
10 GB datatraffic per maand
Uitgebreide website statistieken

Deze extreme verschillen moeten ergens op terug te voeren zijn maar ik begrijp ze in ieder geval niet :-(

t.bloo
13/03/07, 23:33
heel simpel, de eerste is zeker geen solide bedrijf en de tweede misschien wel

Obraz
13/03/07, 23:59
Ik wist het antwoord eigenlijk al :o sorry, misschien een verkeerd voorbeeld. Vergelijk introweb met atn-networks, zij staan bovenaan in de ispgids.com:

ATN-NETWORKS BASIS
=================
Webruimte 150 MB
Dataverkeer GB 2.5
E-Mail Accounts 10
E-Mail Aliassen 25
Subdomeinen 5
Spamfilter V
Virusfilter V
Webmail V
MySQL Databases 1
PHP V
E-Mail V
24/7 Support Nee
Jaarlijkste Kosten (€) 19.75

Ik neem met opzet Introweb in de vergelijking mee, omat deze door Randy werd gesuggereerd. Inderdaad, deze zit dicht bij mij in de buurt en is alom bekend al heb ik er zelf geen ervaring mee.

t.bloo
14/03/07, 00:07
lijkt me duidelijk, minder is goedkoper.

150MB/2.5GB/geen_support 20 euro
550MB/10GB/wel_support 120 euro

Obraz
14/03/07, 00:29
Neem me niet kwalijk, je hebt volkomen gelijk, ik zit te slapen. En toch lijkt ATN er in de vergelijking een heel stuk beter af te komen:

150MB/2.5GB/geen_support 20 euro (ATN - basis)
1000MB/20GB/24.7 support 90,75 (ATN - business+)
550MB/10GB/wel_support 120 euro (Introweb: vermeldt 50MB website-ruimte)

Ik zal morgen maar eens wat gaan bellen.
Bedankt voor alle feedback, ik stel dat erg op prijs.

Randy
14/03/07, 01:17
Ik moet het toch even vragen, want vraag 't me al langer af. Waarom zijn jullie eigenlijk al zo lang B.V. io en zet je dit overal neer? Je bent immers geen B.V., dus de io toevoeging zegt niets. Ook hoeft 't niet lang te duren.

Het zou bij mij enig wantrouwen opwekken. Maar ik kan 't verkeerd zien hoor. :)

Iets met verhuizing en daarmee andere accountant en een verschil tussen een kalender- en belastingjaar. Dus ze omzetting kan nog enkele maanden laten wachten. Maar het is mij ook maar verteld, ben zelf ook maar voor wat uren en projecten ingehuurd Jesper. Weinig om zorgen te maken dus, al kan het inderdaad ietwat vreemd lijken.


Neem me niet kwalijk, je hebt volkomen gelijk, ik zit te slapen. En toch lijkt ATN er in de vergelijking een heel stuk beter af te komen:

150MB/2.5GB/geen_support 20 euro (ATN - basis)
1000MB/20GB/24.7 support 90,75 (ATN - business+)
550MB/10GB/wel_support 120 euro (Introweb: vermeldt 50MB website-ruimte)

Ik zal morgen maar eens wat gaan bellen.
Bedankt voor alle feedback, ik stel dat erg op prijs.

Het is al na middernacht. ATN heeft geen eigen netwerk en datacentrum, dus is hiervoor afhankelijk van derden. (Als kleine partij moet je ook geen eigen DC willen hebben, maar even om een zeer groot verschil aan te geven). Introweb is dus aanzienlijk autonomer.

Let bij pakketen wel op dat je meerdere domeinen op het pakket kwijt kunt (reseller?) zodat je ook nog wat kunt groeien zonder voor elk domein een eigen pakket te moeten nemen. Verwacht je veel groei en wil je geheel whitekabel werken, vraag dan meteen 2 eigen IP-adressen aan, zodat je later zonder downtime kunt overstappen op een eigen server.

Verder altijd de domeinen in eigen beheer houden, dit kan een hoop ellende voorkomen.

UDIS
14/03/07, 01:37
ATN heeft geen eigen netwerk en datacentrum, dus is hiervoor afhankelijk van derden. (Als kleine partij moet je ook geen eigen DC willen hebben, maar even om een zeer groot verschil aan te geven)

Dus een hoster zonder "eigen" netwerk is dan per definitie verkeerd? Vind dit een beetje vreemde beredenering, of ik moet je totaal verkeerd begrijpen? Welke van de hosters hier op WHT heeft echt alles zelf in de hand, dus met een eigen DC, eigen netwerk? Zijn er maar heel weining, alles en iedereen is uiteindelijk afhankelijk van derde partijen op een enkeling na zoals de echt grote partijen.

Een goed voorbeeld is de storing vanavond in Grafix, kan je nog een mooi eigen netwerk hebben liggen, als daar de stroom uitgaat kan je nog niets... dus of je nu 20 klanten hebt of 2000 maakt dan ook niet heel veel uit.

Maar om even terug te komen op de vraag van de TS, is het hier nu te doen om tips/adviezen te verkrijgen vanwege de grote hoeveelheid mogelijkheden door webhosters, of is het om providers met elkaar te gaan vergelijken? Als ik de punten eens lees gaat het erom dat de TS een andere provider vind die hem het juiste aanbied voor een eerlijke prijs en met eisen die niet heel erg heftig zijn e.d.

asekeris
14/03/07, 11:06
Na dit hele topic gelezen te hebben wil ik hier voor Obraz toch mijn mening aan toe voegen ook al staat deze in veel gevallen lijnrecht tegenover de hier geplaatste stellingen.

Een goed bedrijf moet onafhankelijk zijn
In mijn ogen is niemand onafhankelijk zelfs de zogenaamde grote bedrijven niet.
Ook zij hebben stroom nodig en als dat er niet is een goed aggregaat wat weer brandstof nodig heeft.

Flexibiliteit en bereikbaarheid
Vaak kan je bij een klein bedrijf gewoon iemand aan de telefoon krijgen tegen normale telefoon tarieven zonder uren wachttijd.
Ook is de bereidheid om aanpassingen op de server te maken vaak vele malen hoger om te zorgen dat alles soepel loopt.

Vaak (helaas niet alle) zijn de kleinere bedrijven uit nood geboren omdat ze tegen de nodige muren zijn aangelopen bij de grotere bedrijven en hebben ze zich eerst de nodige haren uit de kop getrokken omdat ze wel weten waar de problemen liggen maar door beperkingen in de rechten niet zelf aan de oplossing konden werken.
Hierdoor is vaak wel de nodige kennis aanwezig en moet je dus zoeken naar iemand die zelf de server(s) beheert en in staat is zelf de nodige aanpassingen voor je te doen, ook moet die persoon (of bedrijf) goed bereikbaar zijn en boven alles de prijs moet redelijk zijn.

thrunx
15/03/07, 16:49
Ik heb zelf ervaring met digitalus.nl, zeer goede support en lage prijzen. Stabiele organisatie :) Je krijgt per mail meestal dezelfde dag nog antwoord en telefonisch altijd bereikbaar.

Nee, ik heb niks met ze, behalve dat ik er zelf ook klant ben ;)

Obraz
15/03/07, 18:02
Doel van dit topic was ook om enig inzicht te krijgen in het woud van providers. Geleidelijk begint er een heel klein beetje beeld te ontstaan.
Links en rechts wat info combineren is verhelderend, soms verassend en soms ontluisterend. 't Blijft nog steeds een beetje raden.
Hoe dan ook is het voor mij nu zaak om vooral de juiste afwegingen te maken waarbij de eigenaren van de domeinen overigens meebeslissen (al gaan ze daarbij vooral af op mijn info). Mijn zoektocht gaat nog even voort...

ATN-Networks
30/03/07, 03:51
Toevallig werden wij door een klant op dit forum onderwerp gewezen. Hierbij wil ik dan ook één dingetje graag rectificeren.

ATN Networks bied op alle hostingspakketten zowel telefonisch als per e-mail support. Bij de grotere hostingspakketten welke vooral gericht zijn op zakelijk gebruikers bieden wij echter hetzelfde support alleen dan 24 uur per dag, 7 dagen in de week aan. Vandaar bij de grotere pakketten een vinkje bij 24/7 support staat aangegeven.

Buiten dit feit zijn wij uiteraard 24 uur per dag, 7 dagen per week te bereiken wanneer er zich serieuze problemen (storingen) voordoen. Helaas hoef je maar even rond te kijken en je hebt al een waslijst van bedrijven welke dit niet hebben. Bij enkele van deze bedrijven mag je rustig wachten tot de volgende werkdag 9.30 uur.

Wat betreft het feit dat wij afhankelijk zijn van een derde doordat wij geen eigen netwerk hebben ben ik het niet geheel eens met de steller hiervan. Tenslotte is een hoster met eigen netwerk net zo goed afhankelijk van derde leveranciers.... Hoe wil hij anders zijn/haar communicatie met de buitenwereld maken??

Wanneer het op afhankelijkheid neerkomt zijn wij afhankelijk van onze datacentrums WeDare en Eweka. Gezien deze partijen echter zodanig betrouwbaar zijn zie ik geen bezwaar om hier afhankelijk van te zijn. Het voordeel van gebruik van deze netwerken is dat wanneer er een storing plaats vindt een geheel technisch team op kosten van het DataCentrum klaar staat om het probleem snel te verhelpen.
Wanneer er sprake is van een eigen netwerk is de vraag nog maar of er binnen het bedrijf de capiciteit is het probleem binnen een snelle tijd te verhelpen....

AlfaHosting
30/03/07, 10:25
Tussendoor even: bedankt voor alle positieve reacties. Ik ben nog aan het lezen en zal zeker nog wat uitgebreider reageren. Sommige reacties roepen weer nieuwe vragen op. Ik zal proberen er vanavond even goed voor te gaan zitten.
Binnen ispgids.nl komen wel wat namen bovendrijven, maar na het lezen van de reacties hier, spelen ook andere overwegingen kennelijk een rol. Eén ding is me echter meer dan duidelijk: veel slechter dan de situatie nu lijkt in ieder geval bijna onmogelijk ;-)

Hoi Obraz, je bent nu denk ik op de slechtste plaats denkbaar aangekomen om onafhankelijk advies te krijgen. Waarschijnlijk heb je dat al gemerkt :)

Onder het mom van onafhankelijk advies hoor je de schreeuw 'kom bij mij, host bij mij' ..

Je kent vast collega webhosters, vraag bij hen eens na wat de ervaringen zijn met hun webhoster. Ik denk dat dat het meest onafhankelijke advies is dat je kan krijgen. Succes ermee.

InterNetjes
30/03/07, 10:42
Randy heeft met Introweb een goed punt. Perfecte provider, altijd goed bereikbaar, mensen met kennis achter de knoppen en die krijg je altijd direct aan de lijn. Stabiele organisatie en eigen datacentrum. Je betaalt wat, maar dan krijg je ook service en betrouwbaaarheid. Introweb host geloof ik een aantal Koninklijkhuis dingen of heeft dat tenminste in het verleden gedaan.

AlfaHosting
30/03/07, 16:53
Je kent vast collega webhosters, vraag bij hen eens ...

Moest collega webmasters zijn :)