PDA

Bekijk Volledige Versie : Bhosted slechte helpdesk?



spiegies
12/03/07, 15:39
Ik heb een aantal weken geleden een aanvraag gedaan om de nameservers van het domein te wijzigen(vind het uberhaupt al raar dat je dat niet gewoon in het cp kan doen) maar heb hier niks meer over gehoord.
Na een aantal telefoontjes hebben ze mij medegedeeld dat de aanvraag is ingediend bij SIDN, wat nu ook alweer 2 weken is geleden.
Ik heb daarom ook verschillende mailtjes gestuurd en gevraagd om het domein helemaal te verhuizen ivm met de hoge hostingtarieven die ze hanteren. Nu bel ik ongeveer 3 keer per dag op verschillende tijdstippen om ze toch te kunnen bereiken maar tevergeefs.

Is dit bij iemand anders ook overkomen? wat voor stappen kan ik ondernemen om dit toch recht te zetten, ik heb ze in een mailtje verteld dat als ze dit niet snel rechtzetten ik zal overgaan tot het plaatsen van negatieve reacties bij webhosters.nl en hostingvisie.nl en gedreigd verdere maatregelen te nemen.

Heeft iemand dit ook meegemaakt?

Teun
12/03/07, 15:54
Tsja, hier zal je ook niet echt een oplossing vinden denk ik;)

mvdster
12/03/07, 15:59
Gewoon domein verhuizen naar een andere provider?

spiegies
12/03/07, 16:15
dat is dus sinds een week mijn bedoeling, maar dat gaat een beetje moeilijk als ik ze niet te pakken krijg

Swiftway-UK
12/03/07, 16:29
No offense, maar waarom wil je de nameservers wijzigen van een domeinnaam? persoonlijk vind ik dat geen standaard servicevraag van webhostingklanten.

Daarbuiten is het tegenwoordig lastig iets uit te voeren bij SIDN ivm DRS4, het is er bepaald niet beter op geworden.

Magus
12/03/07, 16:37
Als eigenaar van een domein staat het de klant toch vrij zijn nameservers te wijzigen lijkt mij. Er is ook geen enorme effort voor nodig. Of het een gratis dienst moet zijn is een andere discussie, maar *dat* het mogelijk moet zijn lijkt me logisch.

Swiftway-UK
12/03/07, 16:50
Als eigenaar van een domein staat het de klant toch vrij zijn nameservers te wijzigen lijkt mij. Er is ook geen enorme effort voor nodig. Of het een gratis dienst moet zijn is een andere discussie, maar *dat* het mogelijk moet zijn lijkt me logisch.

Veel webhosting providers combineren webhosting met domeinregistratie, dit is overigens ook zeer aan te raden mbt troubleshooting als er iets ergens misgaat.

Een nameserver aanpassen is niet bij elke provider mogelijk, als je dit als een normale standaard service ziet, dan vind ik dat vreemd. De meeste klanten hebben geen idee wat een nameserver is. Dat het uiteindelijk mogelijk moet zijn, dat ben ik met je eens, maar dat het langer kan duren dan een normale standaard support handeling vind ik niet verwonderlijk.

Dat er kosten in rekening worden gebracht bij een nameserver wijziging vind ik persoonlijk zelfs vanzelfsprekend, support op dit soort zaken is meestal niet gratis.

Peuk
12/03/07, 16:51
Daarbuiten is het tegenwoordig lastig iets uit te voeren bij SIDN ivm DRS4, het is er bepaald niet beter op geworden.
Dit is een excuus van niets, dit soort wijzigingen worden gewoon geaccepteerd als de DNS juist is geconfigureerd. Ik denk dat TS zijn DNS servers maar even moeten checken ipv een hoster op de kop te geven

Swiftway-UK
12/03/07, 16:59
Dit is een excuus van niets, dit soort wijzigingen worden gewoon geaccepteerd als de DNS juist is geconfigureerd. Ik denk dat TS zijn DNS servers maar even moeten checken ipv een hoster op de kop te geven

Dat denk ik ook, alleen daarom al zijn nameserver wijzigingen voor NL domeinen een grote ellende, 9 van de 10 keer heeft de klant de DNS servers niet op orde.

Overigens zijn de frustraties op DRS voornamelijk van toepassing op registraties.

crazycoder
12/03/07, 17:21
Daarbuiten is het tegenwoordig lastig iets uit te voeren bij SIDN ivm DRS4, het is er bepaald niet beter op geworden.
Onzin. Trouwens, swiftway-uk is geen lid..


Dat denk ik ook, alleen daarom al zijn nameserver wijzigingen voor NL domeinen een grote ellende, 9 van de 10 keer heeft de klant de DNS servers niet op orde.

Daar is een goede kans op. Blijft natuurlijk dat als een hoster toezegd e.e.a. te zullen doen er eventuele statusmeldingen naar de klant gezonden zouden kunnen worden. Of mededelingen zoals dat de dns niet in orde is..


Overigens zijn de frustraties op DRS voornamelijk van toepassing op registraties.
Dat is voor zover mij bekend achterhaald.

Wij hebben alleen in de week dat het nieuwe systeem geintroduceerd werd problemen gezien.. daarna niet meer.

Swiftway-UK
12/03/07, 17:31
Dat is voor zover mij bekend achterhaald.

Wij hebben alleen in de week dat het nieuwe systeem geintroduceerd werd problemen gezien.. daarna niet meer.

Even offtopic:
Wij zien regelmatig problemen met aanvragen, voornamelijk de volgende problemen:

- Wanneer een plaatsnaam op twee plaatsen voorkomt in Nederland, dan dien je de provincie erachter te plaatsen. Veel klanten doen dit (natuurlijk?) niet, aanvraag komt dan ook weer terug.

- Verhuizingen duren nu langer, omdat huidige deelnemer accoord moet verlenen.

crazycoder
12/03/07, 17:35
Even offtopic:
Wij zien regelmatig problemen met aanvragen, voornamelijk de volgende problemen:

- Wanneer een plaatsnaam op twee plaatsen voorkomt in Nederland, dan dien je de provincie erachter te plaatsen. Veel klanten doen dit (natuurlijk?) niet, aanvraag komt dan ook weer terug.

En jullie weten dat inmiddels ook en hebben je applicatie hier natuurlijk op aangepast.. toch?


- Verhuizingen duren nu langer, omdat huidige deelnemer accoord moet verlenen.
Klopt niet. Als de oude deelnemer geen akkoord geeft dan duurt het 3 dagen. Geeft deze wel akkoord dan is het veel sneller afgerond.

Ieder voordeel heb z'n nadeel..

Los van dat alles kan ik ts eigenlijk alleen maar aanraden om nogmaals contact op te nemen met zijn provider. En dan zonder allerlei dreigementen gewoon vragen waar het probleem zit.
Werkt dat allemaal niet, dan kan er altijd nog verhuisd worden.

Swiftway-UK
12/03/07, 17:41
En jullie weten dat inmiddels ook en hebben je applicatie hier natuurlijk op aangepast.. toch?

Hiervoor is toegang nodig tot een postcode bestand zoals je weliswaar weet, al met al toch vreemd dat SIDN dat niet gewoon geregeld heeft, vind je niet?



Klopt niet. Als de oude deelnemer geen akkoord geeft dan duurt het 3 dagen. Geeft deze wel akkoord dan is het veel sneller afgerond.


Klopt, meerendeel van de deelnemers geeft echter geen toestemming op dezelfde dag of zelfs binnen 3 dagen, dit is toch een aardig nadeel. 1 dag zou voldoende moeten zijn.

Anyway, teveel offtopic, nameserver check zal in dit geval wel de boosdoener zijn.

Magus
12/03/07, 18:52
Dat je voor nameserver wijzigingen een handmatige procedure gebruikt is heel logisch maar ik vindt wel dat het de klant z'n goed recht is zijn eigen nameservers te gebruiken. Anders is het net zoals met kpn adsl dat een klant verplicht wordt bepaalde services bij zijn provider af te nemen. het is zijn domein en dus zijn zaak welke nameservers gekoppeld worden. Het is logisch dat support van dns vervalt zodra hij eigen nameservers draait, en het is ook logisch dat een nameserver verandering niet in een controlepaneel zit waar ook mensen die nog nooit van een nameserver gehoord hebben in kunnen rommelen. Maar een handmatige verandering moet altijd mogelijk zijn, anders lever je een half product.

Ber|Art
12/03/07, 19:02
Even offtopic:Das lang genoeg! Het gaat hier niet over de SIDN!

spiegies
13/03/07, 03:12
even een reactie op een paar van jullie posts, ik heb de de nieuwe dns servers gecontroleerd bij sidn voordat ik de aanvraag heb ingedient...ik vind het uberhaupt abnormaal dat ik helemaal geen antwoord krijg van ze, of het nou om een dns wijziging gaat of iets anders. ik vind het nu zo eng zelfs dat ik ze heb gevraagd om het domein te verhuizen naar een andere deelnemer.
zouden jullie hierna even on-topic willen blijven

Dank je

®on
13/03/07, 07:54
ik vind het nu zo eng zelfs dat ik ze heb gevraagd om het domein te verhuizen naar een andere deelnemer.

Je hebt hen niet nodig om te verhuizen; kwestie van je nieuwe provider opdracht geven het domein te verhuizen. Denk er wel aan dat je opzegt bij je oude provider ;)

AlfaHosting
13/03/07, 11:44
even een reactie op een paar van jullie posts, ik heb de de nieuwe dns servers gecontroleerd bij sidn voordat ik de aanvraag heb ingedient...ik vind het uberhaupt abnormaal dat ik helemaal geen antwoord krijg van ze, of het nou om een dns wijziging gaat of iets anders. ik vind het nu zo eng zelfs dat ik ze heb gevraagd om het domein te verhuizen naar een andere deelnemer.
zouden jullie hierna even on-topic willen blijven

Dank je

Je hebt inderdaad je oude hoster niet nodig om te verhuizen. Het is de nieuwe die de procedure moet starten. Los van het feit of een naamserverwijziging gratis moet of niet mag het toch niet te veel gevraagd zijn om even te antwoorden op een mail.