PDA

Bekijk Volledige Versie : Activeren keypad van Cisco 7960



Wido
09/03/07, 19:52
Hoi,

Ik wist er even geen goede omschrijving voor, dus maar zo.

Op mijn telefoon die skinny draait kan ik direct beginnen met nummers invoeren en daarna op speaker drukken of de hoorn oppakken.

Ik ben nu aan het migreren naar SIP, maar daar moet ik eerst de hoorn pakken en pas dan kan ik het nummer in toetsen.

Ik heb zowat alle configs en voorbeelden al bekeken, maar ik kan nergens vinden hoe dit te activeren?

Heeft iemand een idee?

systemdeveloper
09/03/07, 21:31
Waarschijnlijk een stom idee, maar druk dan eerst op het speakerknopje om hem op handsfree/speaker te zetten en daarna het nummer?

Wido
09/03/07, 23:54
Waarschijnlijk een stom idee, maar druk dan eerst op het speakerknopje om hem op handsfree/speaker te zetten en daarna het nummer?Klopt, dat werkt.

Maar ik wil het zo (wat de telefoon kan) dat je direct kan beginnen met het nummer intoetsen en daarna de hoorn kan oppakken of op het speaker knopje drukken.

Mijn SCCP draaiende Cisco kan dat, maar de SIP draaiende niet?

systemdeveloper
10/03/07, 00:10
Klopt, dat werkt.

Maar ik wil het zo (wat de telefoon kan) dat je direct kan beginnen met het nummer intoetsen en daarna de hoorn kan oppakken of op het speaker knopje drukken.

Mijn SCCP draaiende Cisco kan dat, maar de SIP draaiende niet?
Ja, mijn elmeg doet dat nog maar of dat nu een speciale settings is...?!?
Het je misschien ergens iets van hot-/snelkeys geactiveerd waardoor hij het nummer niet pikt maar een (misschien lege) hotkey?
Ik weet echter ook niet beter dan dat ik een nummer intik en de hoorn opneem... werkt altijd eigenlijk wel :)

mousehouse
10/03/07, 13:47
Wat je zoekt heet volgens mij "On Hook Dialing" in Cisco-speak, maar ik zou even zo snel niet weten hoe je dat activeert. M'n 7960 hier heeft hetzelfde gedrag als de die van jou, dus upgraden naar 8.6 hoef je niet te proberen ;-)

edit:
Het lijkt erop dat On-Hook Dialing een feature is van CallManager, wat suggereert dat het niet een telefoon instelling is ??? Vaag idd.

Wido
10/03/07, 17:25
Ik heb toevallig gisteren naar 8.6 ge-upgrade, maar ik kan het dus ook nergens vinden.

Iedereen bij ons is er nu aan gewend en ik wil de overstap naar SIP met zo min mogelijk verschillen laten verlopen.

Mark Vletter
16/03/07, 08:32
Grappig want bij linksys toestellen (en dat is gewoon Cisco apparatuur), is dit een toestel instelling. Een Cisco server configureerd vaak automatisch de toestellen (via mac adres), dus je zou zeggen dat je dit ook handmatig moet kunnen doen.

Wido
17/03/07, 12:02
Ik heb in de telnet console al rond gekeken en op Google gezocht, maar ik kan er niets over vinden.

jpeeters
25/03/07, 16:42
On-hook dialing werkt bij mijn cisco 7960 zonder problemen (heeft het altijd gedaan). Misschien kan je je config file eens pasten en dan vergelijk ik die met de mijne?