PDA

Bekijk Volledige Versie : Advies hosting heb zelf idee niet teveel gevraagd



ALexanderH
09/03/07, 14:13
Ik doe dit bericht anoniem het is geen reclame maar iets waar ik niet zeker van ben ik heb een klant die veel data verkeer heeft. Bij mij staat service ook hoog in vaandel en sta dag en nacht klaar voor me klanten. Wil ook geen budget hoster zijn maar iemand een bekende had ik offerte gedaan voor volgende.
150GB dataverkeer 25Gb opslag capaciteit voor 39,95ex btw nu zegt die dat hij het veel vind.
Maar ik kan nergens vinden die goedkoper is wat moet ik nou met zo iets aan hem in zijn vet gaar laten koken en contract ontbinden per direct of lager gaan zitten.. ??

Weet niet of dit bericht hier mag staan. maar hoor het wel alvast bedankt ps deze vraag ook gesteld omdat ik idee heb dat klanten teveel willen voor steeds minder is het dan nog wel rendabel en leuk?

FSCJasper
09/03/07, 14:21
Het pakket dat jij aanbood is absoluut niet teveel geld. Mensen moeten leren beseffen dat het geld kost om service en kwaliteit te krijgen. Als men ieder bedrijf met budgethosters (toch een eigen segment naar mijn idee) gaat verlijken, is het lastig om te concurreren op prijstechnisch gebied.

Ik zou niet lager gaan met de prijs, dit is al goedkoop en budget. Je moet er altijd voor zorgen dat jij een gezonde marge houdt op je diensten.

eweps
09/03/07, 14:22
Je kunt bijvoorbeeld de kosten hiervoor verder onderbouwen. Indien het iemand is die er geen geld aan uit wil geven je kun je ook gewoon zeggen dat het niet lager kan.

Met je prijs zakken moet je alleen in hele bijzondere gevallen doen, de prijs die je noemt is al te weinig als je er genoeg winst uit wilt halen. Ik ga er overigens vanuit dat de prijs per maand is?

ALexanderH
09/03/07, 14:27
Prijs is per maand ex btw ikzelf heb ook idee dat ik gewoon niet lager kan er is in feite geen winst marge meer.
En uitgelegd waar het aan op gaat krijg ik antwoord is je location dan niet te duur nou die is zeker niet te duur...
Ik betaal nu voor Dual Xeon 2.8 2gb ram 160gb 3mbit connectie 160 in de maand en ik vind dat niet veel (ps 24/7 service on floor erbij) en snelle respons tijd.

FSCJasper
09/03/07, 14:30
Als je zeker bent van je kwaliteit, moet je niet gaan concurreren met budgethosters. Zoals eweps al aangaf; vertel waar jou sterke punten liggen en waarom de prijs 'duur' is. Je kunt hem snelle service verlenen, uptime is altijd in orde, goede server. Op dat vlak moet je hem proberen te overtuigen. Lukt dat niet en kijkt meneer alleen naar de prijs, dan is het een gelopen zaak.

BsHosting
09/03/07, 14:33
service kost nu eenmaal geld.

al zou jij zeggen bv 35 euro ex btw pm dan nog zul je er klanten bijhebben die het voor 30 incl btw nog willen wat je aanbied.

klanten die roepen ergens anders is het goedkoper dan is de prijs belangrijker als de rest en kun je ze beter laten gaan.

je moet je onderscheiden qua service etc etc want met budgethosters concureren qua prijs gaat niet lukken maar qua service ed weer wel.

en je moet zo zien het is jouw bedrijf, jouw prijzen en jij moet er van leven dus jij bepaald de prijs.

t.bloo
09/03/07, 14:44
lijkt me nog goedkoop overigens

er zit zeker ook nog een control panel bij, ondersteuning op de basis zaken, wordt gebruik gemaakt van een goed netwerk, dagelijkse backups en wat niet al...

ALexanderH
09/03/07, 14:53
Klopt in de prijs zit geen limiet aan domeinen control paneel ssh toegang databases hele mikmak zeg maar.

ensermo
09/03/07, 15:16
@ALexanderH

Je moet zelf je prijs bepalen aan de hand van kosten, kwaliteit, concurrentie en uiteraard ook winst. Het is begrijpelijk dat je liever een klant wilt hebben dan verliezen maar je moet niet zorgen dat je verlies draait. Probeer ook de klant te "compenseren" door dingen te geven als "extra databases of een gratis domeinregistratie e.d."

We merken ook vaak dat je klanten krijg die zeggen. "Ja ergens anders is het goedkoper". Nu zijn wij zeker niet de duurste, maar heb ook gemerkt dat we tegenwoordig ook niet de goedkoopste zijn. Na een paar jaar ervaring weet je dat er een klantengroep is die altijd "voor een dubbeltje op de eerste rang" willen zitten. Dat zijn ook de klanten die je helpdesk helemaal vol sturen met berichten over alles. Er is een klant die ik al naar 7 verschillende hosters heb zien verhuizen de afgelopen 2 jaar. (en ik overdrijf niet). Die vind elke hoster een prutser als het niet uitkomt zoals hij wilt.!
Zoals BsHosting zegt ... je moet je onderscheiden maar niet alleen aan de hand van prijs!

ALexanderH
09/03/07, 15:27
@ensermo Ik herken wat je zegt helemaal zo iemand is het in feite heb hem inmiddels wel duidelijk gemaakt als hij weggaat alle services finaal stopt en hij ook neit meer terug kan komen voor die prijs die iktoen heb opgemaakt.
Maar ik had maand terug een aangekondigde server verhuizing om 4 uur snachts hij hing al na 5 minuten in de telefoon van de server is constant plat enz enz enz.
Tweede voorbeeld het is een BN'r hij had een actie gedaan van wat mediafotos enz enz massaal reclame gemaakt op de radio had hem nog gewaarschuwd de server kan een spontane piek niet gelijk aan en dat kunnen meer servers niet en dan heb ik het over 500.000 hits in half uur tijd.
Ik heb dat probleem inmiddels opgelost voor hem met investeringen en dan gaat die zo doen dus heb nu ook effe wat feiten neergezet .
Maar nu begint die ook over reclame op zijn site maar ja heb ik daar wat aan ja of nee..
Ik weet het niet

eweps
09/03/07, 17:05
Als het een BN'er is, dan moet hij niet zeuren. Hij heeft geld zat. Je moet gewoon duidelijk maken dat het zoveel kost en daar niet vanaf wijken.

Overigens snap ik niet dat je dit levert tegen die prijs, shared hosting is al bijna net zo duur.

ALexanderH
09/03/07, 18:28
@eweps je bedoelt ik zit te laag met dat bedrag? want dat heb ik tenminste als idee dan..

Magus
12/03/07, 12:28
Klopt in de prijs zit geen limiet aan domeinen control paneel ssh toegang databases hele mikmak zeg maar.

Geen limiet? Hoe moet ik dat zien, er zit toch een fysieke limiet aan de server waarop het account wordt gehost? Als je kwaliteit diensten levert neem ik aan dat je juist niet verschrikkelijk veel aan overselling doet. Budgethosters zijn zo goedkoop omdat ze '999' aanbieden, kwaliteitsproducten zijn duurder omdat er minder overselling plaatsvindt en ruimte op een server meer gegarandeerd is.