PDA

Bekijk Volledige Versie : Tutorial



johan1989
09/03/07, 12:52
Goedemorgen allen,

De laatste tijd ben ik aan het hobbien met thuishosten.
Ik heb een computertje uitgerust met Server 2003 en daarop WAMP geinstalleerd waarin Apache, PHP en MySQL programmatjes zitten.

Ten einde weet ik echter nog niet hoe apache werkt en wat ik allemaal moet doen om bestanden te kunnen raadplegen vanaf het www
Dit met HTTP en FTP..

Weet iemand een tutorial of een of andere uitleg waar ik deze informatie kan vinden??? kkon het zelf niet vinden->|
Liefst Nederlands.. Engels is natuurlijk ook goed.

Bvd!
Groet,
Johan Groeneveld

dreamhost_nl
09/03/07, 18:51
Ik heb een computertje uitgerust met Server 2003 en daarop WAMP geinstalleerd waarin Apache, PHP en MySQL programmatjes zitten.

Onder Windows gewoon IIS gebruiken (zit in Server 2003) en niet moeilijk gaan doen met Apache. Daarnaast is een losse installatie altijd aan te raden boven de installatie van een bulkverpakking, aangezien je anders gewoon niet weet wat er gedaan wordt...

johan1989
09/03/07, 20:23
Maar tpunt is dat ik niet weet hoe IIS werkt..
dus of ik nu ISS uitvind of Apache... Apache lijkt mij dan beter.. niet?
dus kan ik ergens die informatie vinden of heeft iemand die informatie voor mij??

Marin
10/03/07, 22:18
tik in google: "using apache with windows" check meteen de eerste hit, of de tweede, of de derde, of de vierde...

Nederlandse versie? tik dan in google "installeer apache in windows" eerste hit...

easy as that..

thunder
11/03/07, 02:12
idd google brengt je veel bij en vind je iets niet kan je het nog vragen ;) zelf studie is belangrijk :)

Magus
12/03/07, 12:22
Ook niet onbelangrijk: Even de juiste poortjes doorsturen op de modem/router zodat de server ook vanaf buiten te benaderen is en daarnaast de vuurmuur op de server goed instellen ;)