PDA

Bekijk Volledige Versie : Problemen met Active24 (oud FreeHosting en LaDot)



FreddyB
07/03/07, 20:47
Het bedrijf (een manege - www.kleinvosdal.nl ) waarvoor ik een website verzorg (eenvoudige platte html website zonder scripts oid) heeft de laatste tijd veel problemen met Active24, een (naar het schijnt) groot webhostingsbedrijf. De manege is begonnen bij Freehosting. Dit is toendertijd overgenomen door LaDot en nu heten ze Active24.

Ik wilde een popaccount toevoegen (kan niet online) en kwam na letterlijk na een uur aan een 0900-nummer te hebben gehangen een medewerker aan de lijn die me vertelde dat ze niets kan doen omdat de manege een ex freehosting account was en daardoor niet in hun nieuwe administratieve systeem stond. Ik moest een fax sturen met handtekening om een pop3 account toe te voegen. Ze kon me echter niet vertellen hoeveel ik er mocht aanmaken (de manege betaald 7 euro in de maand geloof ik, blijkbaar staan ze wel in de financiele administratie).

Fax wordt niet op gereageerd. Ten einde raad heeft de manege elke dag dezelfde fax gestuurd. De manege heeft nog een half uur aan het 0900-nummer gehangen, maar heeft het daarna opgegeven (beetje duur voor een 7 euro account).

Omdat de laatste 2 maanden tevens de "passive FTP" een storing heeft willen we de boel gaan verhuizen naar een ander hostingsbedrijf. Hoe ga ik er voor zorgen dat dit mogelijk is met een partij die niet bereikbaar is?

Alvast bedankt voor de suggesties.

DavidS
07/03/07, 21:00
gewoon een fax sturen dat je verhuist, een nieuw abo bij een ander aanvragen en dan verhuizen, in overleg met je nieuwe hoster :)

FSCJasper
07/03/07, 21:12
Mee eens. Als blijkt dat je niet geholpen wordt bij je provider en je ontevreden bent met de afgenomen diensten, zit er weinig anders op om te verhuizen.

Server00
07/03/07, 21:23
Wat een gezeur en dit alleen om een POP3 account, ik zou verhuizen.

alfa_44
07/03/07, 21:54
Vergeet niet om een rode kaart te sturen, anders kunnen ze nog gewoon geld van de rekening af halen.

Wij hebben toen nog 1 brief van hun gehad waarin ze dreigde met een deurwaarder maar nooit wat van gezien.

Al met al kan ik nu nog steeds inloggden bij hun dus er zit wel meer niet goed.

Vergeet niet om de opzegging aangetekend te versturen, ze zijn nog al goed in dingen niet te ontvangen.

Ik heb wel een goeie host waar de support tien x als niet 100 x beter is maar ik zal geen namen noemen. (is ook niet zo heel erg gek, beter dan active24)

RayManZ
07/03/07, 22:15
rode kaart?

Glenn
07/03/07, 22:29
Sterker nog. Vroeger heb ik in de tijd van Freehosting een gratis domein met hosting en e-mailaccounts aangevraagd. Destijds stopte het gratis gebeuren, paar keer gebeld of ik wilde overzetten maar ze mochten van mij alles afsluiten.

Nu 5 jaar later is het domein en de hosting nog actief, en kon ik vorig jaar nog FTP-en! En ik betaal 0 euro per jaar.

SF-Jeroen
07/03/07, 22:32
Rode kaart = opheffing machtiging

VDE Hosting
07/03/07, 22:36
Gewoon per aangetekend schrijven de opzeggen doen, hiermee moeten ze tekenen voor ontvangst en heb je bewijs dat je weldegelijk hebt opgezegt.
Wees aub wel zo slim om alvast bij een ander webhostingbedrijf een pakket te nemen en je bestanden zovast over te zetten, sommige hosters zijn namelijk zo kinderachtig om direct je account van de server te verwijderen.
Ik weet zeker dat je voor heel veel minder geld je bij een goede webhoster een pakket hebt.
Om een impressie te krijgen welk webhostingbedrijf goede support heeft kan je het beste afgaan op klantenervaringen, dit kan je prima doen op www.ispgids.com of op www.webhosters.nl

@ RayManZ: de rode kaart wordt mee bedoeld de kaart waarmee je de machtiging tot automatisch incasso opheft.

RayManZ
07/03/07, 22:41
Ah ik heb nog nooit een machtiging hoeven opheffen dus ik was daarmee niet bekend. Ik neem aan dat je dit met je bank moet regelen?

FreddyB
08/03/07, 01:10
Er is vandaag eenaangetekende brief de deur uit gegaan. Kost wel 5 euro, maar dan weet je tenminste dat een volgende factuur zonder zorgen gestorneerd kan worden. Bedankt voor jullie reacties.

Zijn er verder geen problemen met het omzetten van de domeinnaam? Ik heb enkel ervaring met com/net/org, en daarvoor moet je bij een verhuizing accoord gaan via de e-mailadressen in de contacts van het domein. De manege staat enkel als eigenaar (administratief?) op kleinvosdal.nl . Of gaat dit weer anders met nl domeinen?

Geert-Jan
08/03/07, 07:48
.nl gaat nog eenvoudiger zelfs...
Je krijgt twee SIDN formuliertjes van je niuwe hoster, invullen, terugsturen, en na een aantal dgen is het klaar..., that's all :)

FreddyB
08/03/07, 08:33
Kijk, ik wou dat het zo ging bij net/org/com... bedankt voor de informatie.

VinceSTM
08/03/07, 08:44
Als ik je een advies mag geven:

Verhuis VANDAAG nog je domein naar een andere hoster. Sommige hosters zijn na opzegging erg grappig en zetten het domein op hun eigen naam, laten het droppen etc.

Swiftway-UK
08/03/07, 10:17
Verhuis VANDAAG nog je domein naar een andere hoster. Sommige hosters zijn na opzegging erg grappig en zetten het domein op hun eigen naam, laten het droppen etc.

Hobby en kiddiehosters misschien, maar we praten hier wel over een van de grootste hosters van Nederland (en Europa).

VinceSTM
08/03/07, 10:50
och, wat heet grootste, en grootste hoeft niet per se beste te zijn :-)

Als in de brief staat (bv) Bij eerste mogelijkheid opzeggen, geeft hen het recht om het domein te droppen, zelf over te nemen, enz enz

FSCJasper
08/03/07, 16:11
Hobby en kiddiehosters misschien, maar we praten hier wel over een van de grootste hosters van Nederland (en Europa).

Zowel 'kiddiehosters' als grote bedrijven kunnen kinderachtig omgaan met domeinnamen. Hoe vaak komt de naam Lycos terug bij problemen met domeinnamen?

Luke B
08/03/07, 16:19
Als ik je een advies mag geven:

Verhuis VANDAAG nog je domein naar een andere hoster. Sommige hosters zijn na opzegging erg grappig en zetten het domein op hun eigen naam, laten het droppen etc.

Inderdaad, Active24 ben ik ook niet over te spreken maar zoiets doen ze niet hoor.. En zelfs kleinere bedrijven zullen dit niet zo snel doen hoor... Wijziging van houder kost hen geld dus dat zullen ze écht niet doen hoor!!

remotehands
08/03/07, 16:58
ebhosting voor thuisgebruikers

* Gratis domeinnaam
* 1 GB webhosting
* 150 e-mail adressen
* Blog, Foto Album en meer!

€4.95 / MAANDWel lullig dat jij na de betreffende overname hier geen gebruik van kunt maken.

Kun je ze niet bellen en vragen of je kunt overschakelen naar dit pakket?

Wel slecht dat freehosting-klanten (februari 2001 overgenomen) nog steeds niet compleet gemigreerd zijn naar het Ladot systeem.


Als ik je een advies mag geven:

Verhuis VANDAAG nog je domein naar een andere hoster. Sommige hosters zijn na opzegging erg grappig en zetten het domein op hun eigen naam, laten het droppen etc.Telefoontje naar SIDN verhelpt dat probleem zeker hoor. Ik neem aan dat ze whois-histories hebben? En dan nog, je hebt sowieso nog je SIDN-registratiecontract waarschijnlijk en nooit getekend voor een overdracht.

eMiz0r
09/03/07, 12:17
Gewoon per aangetekend schrijven de opzeggen doen, hiermee moeten ze tekenen voor ontvangst en heb je bewijs dat je weldegelijk hebt opgezegt.

Even zo terzijde: je hebt bewijs dat je Active24 een brief hebt gestuurd en zij deze hebben ontvangen. Over de inhoud van de brief staat helemaal _niets_ in deze ontvangsbevestiging. Kijk dus uit met klakkeloos er vanuit gaan dat een aangetekende opzegging voldoende is.

crazycoder
09/03/07, 12:26
Even zo terzijde: je hebt bewijs dat je Active24 een brief hebt gestuurd en zij deze hebben ontvangen. Over de inhoud van de brief staat helemaal _niets_ in deze ontvangsbevestiging. Kijk dus uit met klakkeloos er vanuit gaan dat een aangetekende opzegging voldoende is.
Je doe er altijd goed aan om een opzegging ook per gewone post te versturen.

Verder zal een rechter er in principe vanuit gaan dat het aangetekende stuk (of met ontvangstbevestiging) de opzegging bevatte.

AlfaHosting
09/03/07, 17:08
Als ik je een advies mag geven:

Verhuis VANDAAG nog je domein naar een andere hoster. Sommige hosters zijn na opzegging erg grappig en zetten het domein op hun eigen naam, laten het droppen etc.

Ik denk dat een ernstig bedrijf zich daar niet mee gaat bezig houden.