PDA

Bekijk Volledige Versie : Acer, Pulse of Asus server?



Dion Wales
07/03/07, 16:15
Ik heb een vraagje omtrent 3 merken servers welke ik aangeboden krijg:

Een Acer, Pulse en Asus server, 3 totaal verschillende merken, elk met een Pentium processor en de hele zwik.

Nu maakt de processor enz. niet zoveel uit in dit verhaal, want het gaat mij meer om de ervaring welke mensen met de 3 verschillende merken servers hebben en wat een slimme keus zou zijn qua aan te schaffen merk.

HP en Dell servers hebben we hier al, alleen zat nu doordat ik ze aangeboden kreeg ook eens naar de andere 3 genoemde merken te kijken.

Wie kan me er meer over vertellen (ervaringen, support, levensduur/garantie enz)?

Bij voorbaat mijn hartelijke dank :)

Technotop
07/03/07, 16:27
Asus,

Wij draaien momenteel tientalle Asus servers, (rs120, 140 en zowel PA2 als PA4) Ookal hebben wij aardig wat problemen gehad met de intel RaidController die er in zit, de support is uitstekend te noemen. Na dat wij alle Asus barebones habben uitgerust met Western Digital schijven inplaats van Maxtor verdwenen alle problemen als sneeuw voor de zon.

Servers draaien stabiel, goede airflow waardoor de temperatuur in de server zeer goed te noemen is.

Verder een minpunt, de servers hangen door, je ziet na een jaar duidelijk dat de servers beginnen door te hangen, een flauwe ronding in de servers zie je erg duidelijk, niet bepaald leuk te noemen.

Garantie: 1 jaar
Levensduur: 3+ jaar (afschrijving is hier 3 jaar)
Algemene mening: 8+

Verder zijn wij tevreden over de servers, op dat eene minpuntje na.

mihosnet
07/03/07, 16:47
Asus servers hebben naar mijn weten 3 jaar garantie, incl. 3 jaar advanced replacement. Een groot pluspunt. Zie ook:

http://support.asus.com/repair/repair.aspx?no=279&SLanguage=en-us

Pulse gebruikt Asus barebones.

Nielsvk
07/03/07, 17:37
Asus, staat bekend om z'n support en zelf goede ervaring.. (Kijk ook eens bij www.xtyro.nl dat is een officiele asus dealer, goede ervaring met dat bedrijf :))

Dion Wales
08/03/07, 09:17
Maar Asus servers buigen dus na verloop van tijd wat door, dat is wel minder.

En Pulse maakt gebruik van Asus componenten? Dit zijn dus ook goede servers?

Dominic
08/03/07, 09:27
Pulse maakt gebruik van Asus Barebones, dus daarmee zul je het zelfde verschijnsel krijgen als de Asus server.
(het doorhangen)

Technotop
08/03/07, 09:35
Asus servers hebben naar mijn weten 3 jaar garantie, incl. 3 jaar advanced replacement. Een groot pluspunt. Zie ook:

http://support.asus.com/repair/repair.aspx?no=279&SLanguage=en-us

Pulse gebruikt Asus barebones.

Inderdaad 3 jaar garantie, wij gingen hier altijd uit van 1 jaar, goed om te weten dat dit dus 3 jaar is.

Het doorbuigen komt in regelmaat voor, een aantal jaar terug merkten wij op dat een collega hier last van had, pas na een jaar begonnen ook onze servers zichtbaar door te buigen.

Dion Wales
08/03/07, 09:42
Dat vind ik dan wel weer slecht van Asus, dat ze aan zo`n probleem niets doen. Zou niet moeten mogen lijkt mij, dat een server na verloop van tijd doorbuigt.

crazycoder
08/03/07, 09:50
Asus levert op zich prima servers. Raid problemen nooit gezien omdat wij alle servers standaard met dezelfde raid controller uitrusten.

Van het doorhangen heb ik nog nooit gehoord... dat zou eigenlijk niet mogen gebeuren..

Gomer
08/03/07, 12:23
Inderdaad 3 jaar garantie, wij gingen hier altijd uit van 1 jaar, goed om te weten dat dit dus 3 jaar is.

Het doorbuigen komt in regelmaat voor, een aantal jaar terug merkten wij op dat een collega hier last van had, pas na een jaar begonnen ook onze servers zichtbaar door te buigen.

Heb je missichien foto's van de doorbuigende servers? Ben wel erg benieuwd hoe dat eruitziet...

Technotop
08/03/07, 12:34
Heb je missichien foto's van de doorbuigende servers? Ben wel erg benieuwd hoe dat eruitziet...

Dat valt haast niet op beeld vast te leggen. Het is een doorzakking van misschien nog geen 1/3 mm, maar met het oog toch vrij duidelijk op te merken.

MediaServe
08/03/07, 12:40
Dat valt haast niet op beeld vast te leggen. Het is een doorzakking van misschien nog geen 1/3 mm, maar met het oog toch vrij duidelijk op te merken.

Vreemd, je maakt toch gebruik van slidingrails? Of buigen de rails mee?

Technotop
08/03/07, 13:12
Vreemd, je maakt toch gebruik van slidingrails? Of buigen de rails mee?

Ja slidingrailes zitten standaard bij de Asus Barebones, rails buigen niet mee. De slidingrailes zitten ook niet aan de servers vast, zoals bij andere merken wel het geval. De servers buigen horizontaal door:

Dion Wales
08/03/07, 13:23
Ik wil wel voor Asus kiezen, omdat jullie verder er ook over te spreken zijn, maar heb toch liever wel niet doorbuigende servers. Is dit bij alle 1u types (bepaalde type behuizing) of bij diverse types?

Technotop
08/03/07, 13:27
Ik wil wel voor Asus kiezen, omdat jullie verder er ook over te spreken zijn, maar heb toch liever wel niet doorbuigende servers. Is dit bij alle 1u types (bepaalde type behuizing) of bij diverse types?

Wij hebben de volgende series die allemaal doorbuigen:

RS120-E3 PA2
RS120-E3 PA4
AP140R-E1 PA2 & PA4

(PA staat voor het aantal Hotswaps, allen zijn ze 1U)

Verder prima servers, we blijven ze bestellen en die kleine doorbuiging moeten we maar voor lief nemen, per 5 servers 1 shelf. :-)

XFX
08/03/07, 17:12
Anders draai je ze om na 1 jaar, buigen ze terug :D

VantilborgICT
08/03/07, 21:00
Anders draai je ze om na 1 jaar, buigen ze terug :D

Hehe, dat doe ik met mijn matras ook!

Spyder01
10/03/07, 18:10
Ik heb ook aan Asus zitten denken, alleen dat ze doorbuigen is dan weer zwaar **** vind ik toch niet horen.