PDA

Bekijk Volledige Versie : Prijs Joomla site?



MDevil
06/03/07, 15:41
Hallo,

Ik ga voor iemand anders een Joomla site online zetten. Ik weet alleen niet wat voor kosten ik hier aan moet hangen?
Ik dacht zelf aan rond de E100,00. Hier zijn geen kosten voor een eventueel domein ed. bijgerekend.

Het gaat om de volgende dingen:
Installatie Joomla
Configuratie Joomla(Alles instellen zoals site naam enz.)
Lichte werkzaamheden in photoshop(Logo verkleinen en in header afbeelding plakken ed.)
Bewerken reeds bestaande gratis template(header/logo erin plakken enzo en copyright in footer zetten ed.)
Installatie template
Benodigde componenten inschakelen en uitschakelen(Dus user registratie uit en banners aan enzo)
Componenten configureren
Nieuwe componenten toevoegen
Aanmaken menu item's
Enkele Content/artikelen toevoegen(dus niet alles!)

Verder geef ik er tot een half jaar na oplevering van de site nog hulp op. Dit betekent dat als er binnen een half jaar nog hulp van mij nodig is door bijvoorbeeld een fout in de site of iets dergelijks dat ik dit dan gratis verhelp.


Wat moet ik hiervoor als vraagprijs voor vragen? Is E100,00 teveel? Of goed genoeg?

Jorem
06/03/07, 15:59
Lijkt mij eenvoudig te berekenen. Uurprijs x aantal uren die je bezig bent.

Ligt er dus echt aan wat jij rekend. Als jij dit in 2 uur kan doen allemaal dan is het een nette prijs ;).

Formatking
06/03/07, 16:00
Eerlijk gezegd vind ik het te weinig. Joomla/Mambo is een bagger CMS om te customizen en dan met name resizen van images etc. Ik heb er al vele uren aan gewerkt om alles redelijk te customizen voor een lanparty website (als websitebeheerder zijnde).

Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat je moet configureren en customizen, maar ik zou gewoon een uurtarief berekenen :)

MDevil
06/03/07, 16:04
Ik denk dat ik hier 4 a 5 uurtjes mee bezig ben met dit alles...
Maar wat is een reele uurprijs?

En betreft het verkleinen van afbeeldingen wat Formatking zij:
Het gaat hier om verkleinen in photoshop, geen zodat het logo goed in de header staat...

Swiftway-UK
06/03/07, 16:05
Ik denk dat ik hier 4 a 5 uurtjes mee bezig ben met dit alles...
Maar wat is een reele uurprijs?
.

Moeten wij dit invullen voor jou? geen idee, wat zijn je kosten en wat wil je verdienen? jij moet zelf je uurloon bepalen.

MDevil
06/03/07, 16:08
Moeten wij dit invullen voor jou? geen idee, wat zijn je kosten en wat wil je verdienen? jij moet zelf je uurloon bepalen.

Ik weet het niet. Ik vraag alleen advies...
Wat wil ik verdienen? Nou zoveel mogelijk natuurlijk haha maar ik denk E20,00 ofzo per uur? Is dat reeel? Dit is de eerste keer dat ik zoiets doe namelijk. Dit zou dan tussen de 80 en 100 euro zijn voor deze werkzaamheden, redelijke prijs dus denk ik zo?
Onkosten heb ik verder niet.

Swiftway-UK
06/03/07, 16:15
Je hebt dit nog nooit gedaan, maar je wilt het wel even doen op basis van een uurtarief? dat is behoorlijk foute boel, leren installeren op kosten van je klant.

Eerst expertise opdoen en dan pas die expertise verhuren! overigens heb je allerlei kosten, vergeten we administratie voor belastingen en afdragen van de belastingen niet?

MDevil
06/03/07, 16:20
Nee zo bedoel ik het niet, ik heb het ook verkeerd uitgelegd zie ik.

Dit is de eerste keer dat ik het voor een echte onbekende van mij doe... Een klant dus. Ik heb zelf al genoeg ervaring op dat gebied anders zou ik dit nooit op de kosten van een klant doen natuurlijk!
Over de onkosten: Ik doe dit als particulier naar particulier. Een transactie tussen 2 particulieren dus. Hier zitten dus geen verdere onkosten aan voor mij.

NWO
06/03/07, 16:43
Wanneer jij met 100 euro tevreden bent moet je dat vragen. Vraag voor de eerste onbekende nooit teveel, want iedereen weet snel genoeg dat je dan duur bent :)

superserver
06/03/07, 17:10
Vraag voor de eerste onbekende nooit teveel, want iedereen weet snel genoeg dat je dan duur bent :)

Ja, en de eerstvolgende keer dat ze je weer inschakelen en je wat hoger inzet is het van "maar je was vorige veel goedkoper?" Ook nieuwe klanten via via die dat weer vernemen roepen dat dan. Heb dat ook al zovaak vernomen... is idd soms moeilijk om te bepalen, hou voor jezelf een uurtarief aan ga er wellicht iets onder maar doe dingen niet voor niets als je zelf weet dat de klant er anders ook geen moeite mee had.... Als ze het door jou willen laten doen komen ze echt wel bij je terug :)

Swiftway-UK
06/03/07, 17:11
Over de onkosten: Ik doe dit als particulier naar particulier. Een transactie tussen 2 particulieren dus. Hier zitten dus geen verdere onkosten aan voor mij.

De inkomsten moet je ook opgeven bij de belasting, zover ik weet.
Vraag dat eens na bij de belastingdienst (eerste onkosten, tijd om dit uit te zoeken.)

MDevil
06/03/07, 17:19
De inkomsten moet je ook opgeven bij de belasting, zover ik weet.
Vraag dat eens na bij de belastingdienst (eerste onkosten, tijd om dit uit te zoeken.)

Voor zover ik weet hoe je dit soort inkomsten niet aan te geven. Dit is namelijk hetzelfde als dat je buurman je E10 geeft omdat je zijn computer weer hebt gemaakt. Is gewoon een transactie tussen 2 particulieren en daar komt geen belasting bij kijken.
Zou toch immers leuk zijn als je buurman zegt: Hier heb je E10 exclusief btw bedankt voor het helpen.

Maar bedankt voor de hulp allemaal!
Reactie's zijn niet meer nodig tenzij je dit echt nodig vindt.

SF-Jeroen
06/03/07, 17:43
Switfway, je kunt dit gewoon doorberekenen bij je jaarinkomen als particulier.

Ehmm uurtarief?? E 20 - E50 gemiddeld..

rjonker
06/03/07, 21:17
Is toch simpel? Uurloon x aantal uur.

Overigens, voor 100 euro zou ik nooit een Joomla site maken want je weet nooit wat je allemaal aan ellende tegenkomt. Toevallig heb ik vandaag weer een nog niet bekende bug in Joomla gevonden waardoor ik mijn planning alweer in de soep zie lopen.

Daarnaast is er een grote kans dat mensen die nog nooit met Joomla of met een ander CMS hebben gewerkt er helemaal niets van snappen. Het zou mij niet eens gek in de oren klinken als je na een half jaar alleen al meer dan 5 uur bent kwijtgeraakt aan het uitleggen van Joomla aan je klant.