PDA

Bekijk Volledige Versie : Spookafschrijving; SOS-Kinderdorpen



X-Hosted
06/03/07, 14:44
Hi,

Vandaag viel me op dat er ineens het volgende van onze rekening afgeschreven was;

05-03-2007 GIRO 2280
STG SOS KINDERDORPEN NED
BIJDRAGE MAR 2007
BEDANKT VOOR UW BIJDRAGE
SOS-KINDERDORPEN AMSTERDAM -5,00 EUR

Een bijdrage voor SOS kinderdorpen? pardon? ik weet 100% zeker dat ik me
nooit en te nimmer op heb gegeven als donateur.:eek:

Na een kort bezoek aan de site kwam ik deze link tegen;
https://www.soskinderdorpen.nl/cgi-bin/sos/jsp/NL_sponsor.do?lang=nl&site=NL&nav=3.1&currentStep=1&submission=1_1173188151713&et_cid=null&et_lid=null&et_sub=null&BV_SessionID=@@@@0489470907.1173187936@@@@&BV_EngineID=ccccaddkgejeljlcfngcfkmdhkhdffj.0

Hier kan je je online opgeven als donateur, heeft vast weer één of andere kiddo mijn bankgegevens zitten misbruiken.:mad:

Inmiddels al een mooi mailtje naar sos-kinderdorpen gedaan en de bank even om een stonatie gevraagd :)

Just to warn you all, hou je rekening in de gaten... zou me niets verbazen dat het bij meerdere webhosts gedaan wordt.:X

Domenico
06/03/07, 15:14
Niet netjes maar al die moeite doen voor die 5 euro. Had je ook gewoon kunnen aftrekken van de belasting en daarnaast nog iemand blij gemaakt ook.

Randy
06/03/07, 15:30
Niet netjes maar al die moeite doen voor die 5 euro. Had je ook gewoon kunnen aftrekken van de belasting en daarnaast nog iemand blij gemaakt ook.

Giften zijn uitsluitend aftrekbaar indien het over een bedrag van >135,- per jaar gaat. (particulier/emz/zzb)

MediaServe
06/03/07, 15:33
Inmiddels al een mooi mailtje naar sos-kinderdorpen gedaan en de bank even om een stonatie gevraagd :)

Tjonge zeg, het gaat wel even om 5 euro!!! :O


Welkom bij SOS-Kinderdorpen!

Hartelijk dank voor uw steun. Met uw gift bouwt u mee aan een toekomst van de weeskinderen die in onze dorpen wonen.

Uw gift zal aan het begin van de volgende maand van uw rekening worden afgeschreven

Mocht u vragen hebben, dan kunt u altijd even bellen met ons kantoor op telefoonnummer 020 - 408 01 90 of een e-mail sturen naar info@soskinderdorpen.nl

Met vriendelijke groet,

Albert Jaap van Santbrink
algemeen directeur

Ik drink wel een avondje wat minder bier.

almar
06/03/07, 15:39
Neen, het gaat niet om 5 euro maar om 12 x 5 euro.

Je hebt gelijk dat je het laat terugdraaien als je er geen toestemming voor hebt gegeven, maar het verhaal had je denk ik wel achterwege kunnen laten.

joriz
06/03/07, 15:41
Tjonge zeg, het gaat wel even om 5 euro!!! :O



Ik drink wel een avondje wat minder bier.

Het gaat om het principe dat iemand ongewenst geld afhaalt van je (bedrijfs)rekening. Niet om het bedrag (neem ik aan). Als iedereen dit doet houd je namelijk niets meer over.

Maar ik neem aan dat jij het geen probleem vind als ik via automatische incasso even elke maand 1000 euro van je rekening afhaalt. Kan ik thuis een biertap installeren en elke week nieuwe fusten laten bezorgen. :rolleyes:

X-Hosted
06/03/07, 17:13
Juist, het gaat om het principe.. verder mogen ze best 5 euro van mij hebben (5 euro zal ik niet failliet van gaan :p ) maar dan wil ik het graag zelf geven en het niet via 1 of andere grapjas.


Just to warn you all, hou je rekening in de gaten... zou me niets verbazen dat het bij meerdere webhosts gedaan wordt.:X

Daar ging het me eigenlijk meer om ;)

brinkie
06/03/07, 19:16
Neen, het gaat niet om 5 euro maar om 12 x 5 euro.

Je hebt gelijk dat je het laat terugdraaien als je er geen toestemming voor hebt gegeven, maar het verhaal had je denk ik wel achterwege kunnen laten.

Je ziet deze grapjes wel vaker. SOS Kinderdorpen is overigens zwaar in overtreding. Melden bij hun bank. Want zonder handtekening van de geen waar je van afschrijft mogen ze nooit afschrijvingen (automatisch) doen. Een machtiging dient altijd bevestigd te zijn. Wij hebben een tijdje terug dit beleefd met het WNF. Die zeiden dat ze 'telefonische toestemming' hadden. Na een kort gesprekje met een medewerker werd beloofd het terug te storten. Maand later: weer een afschrijving! Deze instelling werkt dus met een call-center die mensen opbelt. Mensen geven hun rekening nummer door en hop, ze schrijven af.. zonder énige verificatie! Blijkbaar iemand die een onjuist rekeningnummer had doorgegeven en/of 'voor de grap' ons reknr. had doorgegeven..

thunder
06/03/07, 19:59
zonder handtekeing is een domicilering (in belgie) toch niet mogelijk?

Server00
06/03/07, 20:07
Ik hoef er niet bang voor te zijn ;) ik steun ze voor 25 euro per maand.

crazycoder
06/03/07, 20:48
Je ziet deze grapjes wel vaker. SOS Kinderdorpen is overigens zwaar in overtreding. Melden bij hun bank. Want zonder handtekening van de geen waar je van afschrijft mogen ze nooit afschrijvingen (automatisch) doen. Een machtiging dient altijd bevestigd te zijn. Wij hebben een tijdje terug dit beleefd met het WNF. Die zeiden dat ze 'telefonische toestemming' hadden. Na een kort gesprekje met een medewerker werd beloofd het terug te storten. Maand later: weer een afschrijving! Deze instelling werkt dus met een call-center die mensen opbelt. Mensen geven hun rekening nummer door en hop, ze schrijven af.. zonder énige verificatie! Blijkbaar iemand die een onjuist rekeningnummer had doorgegeven en/of 'voor de grap' ons reknr. had doorgegeven..
Je neem contact op met je bank en laat het storneren. Vervolgens laat je een blokkade op hun rekeningnummer zetten zodat zij nooit meer geld van jou kunnen incasseren.

Telefonische toestemming wordt naar het schijnt wel geaccepteerd.

MediaServe
06/03/07, 23:07
Deze instelling werkt dus met een call-center die mensen opbelt. Mensen geven hun rekening nummer door en hop, ze schrijven af.. zonder énige verificatie!

Telefonische toezegging is toegestaan volgens Interpay. Toezegging via website is niet voldoende en daarmee schiet SOS-Kinderdorpen in principe dus tekort. Echter wordt het getolereerd zolang de verhouding tussen storneringen en correcte afschrijvingen in orde is.

maxnet
06/03/07, 23:47
Telefonische machtigingen mogen in principe ook alleen maar als de betaler degene is die belt (en dus niet andersom), of als het een bestaande klant is.
Dat lijken sommige goede doelen even te "vergeten".

MaffeMuis
06/03/07, 23:56
Voor de mensen die hier in het topic zeggen, dat het niet erg is wil ik ook wel maandelijks "zomaar" geld afschrijven. Toch weer veel extra euro's voor mij ;)

Maar je kan het terug laten storten en bij de bank een blokkade er op laten zetten. Een poos geleden was er een grapjas die ergens op een forum ons rekeningnummer had gezet en er bij had vermeld:
Indien u dit rekeningnummer invult bij bestellingen (bij andere hosters) hoef je niet te betalen... Sinds dien meld ik alleen me rekeningnummer op de facturen om wat kiddy's voor te zijn. En elke keer naar de bank gaan om het terug te laten storten en een blokkade er op te laten zetten is echt geen pretje hoor!! (plus de bedragen die je weer een paar dagen kwijt bent)