PDA

Bekijk Volledige Versie : Wireless Internet



Sorcer
05/03/07, 23:03
Beste,

Ik wil morgen een test machine, Pentium 3 even ophangen om wat kleine software te testen. De server loopt op CentOS (Linux). Nu wilde ik dit Wireless doen d.m.v. met een kaartje en daarop een antennetje. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zelf kan niets veel vinden over hoe ik dit het beste kan doen. (Het instaleren, zodat het werkt). Zie overigens dat best wat problemen ermee zijn. Maar het kan helaas even niet anders. Iemand die mij kan helpen? Maak gebruik van Linksys.

Bedankt!

Digires
05/03/07, 23:11
Even ophangen?

In een datacenter bedoel je?
Als je het via wireless gaat doen, en een huis tuin en keuken wireless routertje?

Dat zal niet gaan... je krijgt dan een locaal ip adres.
TEnzij je alle poorten forward, maar dan geniet je niet van alle mogelijkheden.


Leg nog eens eve precies uit wat je precies wilt/bedoeld.

Sorcer
06/03/07, 14:42
Gewoon hier thuis even. Het is een test server.

WilloW
06/03/07, 14:46
dan moet je hem gewoon even installeren... cd er even in stoppen en dan even op een paar knopjes drukken

Sorcer
06/03/07, 14:49
dan moet je hem gewoon even installeren... cd er even in stoppen en dan even op een paar knopjes drukken

Aha toch zo, bedankt WilloW! Ga het nu gelijk even proberen

HBCS
06/03/07, 16:50
ik heb er hier ook 1 staan
inderdaat gewoon installeren en een locaak ipnummer gebruiken zodat je hem ook kan berijken
werkt leuk om dingen uit te testen
maar voor de herrie hoef je het niet te doen (wat een kabaal)

Sorcer
06/03/07, 17:25
Ja daarom, ik wil hem ergens in onze schuur zetten :) Zeker niet in mijn slaapkamer want dat word je er stapelgek van. Overigens een klein probleem: Zodra ik het kaartje erin druk, en het antennetje erop zet. De server herstart, krijg ik geen beeld meer :(. Haal ik de kaart er weer uit, dan wel.

gjtje
06/03/07, 17:46
Probeer eens een ander pci slot, ook zijn WLAN kaartjes nog al eigenzinnig met welke hardware ze wel en niet samen werken.

Phoenix
06/03/07, 18:32
bij mij werkte het wireless kaartje ook niet met een p3 systeem. Ook sommige gewone netwerkkaarten werkten niet, heel apart. Ik heb het toen maar bij een kabel gehouden, veek handiger

Sorcer
06/03/07, 18:39
Ja inderdaad, maar een kabel is nu niet de oplossing, moet ik weer kabels gaan trekken en overal gaten boren. Vandaar dus :(

Apoc
06/03/07, 18:46
Linux + wireless = ramp

Of althans, de laatste keer dat ik dat geprobeerd heb. Het werkt uiteindelijk wel, maar het is minder werk om even een kabeltje neer te leggen lijkt me :)

groenleer
06/03/07, 20:11
Kabel door de tuin leggen is +/- 10 minuten werk (incl. termineren van de kabel)

Let wel op dat je grond kabel gebruikt en niet van die HTK-utp.
(HTK: Huis, Tuin en Keuken, ofwel de zeer flexible utp)

Je bent niet de eerste waar men in de tuin gaat graven en men de utp kabel kapot steekt ;)

Kenneth
06/03/07, 20:21
lijkt me anyway niet slim om server in vochtige schuur te zetten..

Sorcer
06/03/07, 21:34
lijkt me anyway niet slim om server in vochtige schuur te zetten..

Is niet vochtig! Schuur, bedoel ik mee garage! Zelf hebben we hier een groot gebeuren dus ergens een hoekje vrijmaken moet lukken :)


Linux + wireless = ramp

Of althans, de laatste keer dat ik dat geprobeerd heb. Het werkt uiteindelijk wel, maar het is minder werk om even een kabeltje neer te leggen lijkt me :)


Ik heb er inderdaad nu al veel over gelezen. Je bent er minstens een halve dag mee bezig. En dan is het de vraag of het wel goed werkt! Dus toch maar een kabel trekken :(


Kabel door de tuin leggen is +/- 10 minuten werk (incl. termineren van de kabel)

Let wel op dat je grond kabel gebruikt en niet van die HTK-utp.
(HTK: Huis, Tuin en Keuken, ofwel de zeer flexible utp)

Je bent niet de eerste waar men in de tuin gaat graven en men de utp kabel kapot steekt ;)

Bedankt voor de tips, neem ik mee voor de volgende klus indien die buiten is :P

Magus
12/03/07, 13:11
Wel heerlijk technisch weer deze week, dus kabeltje ingraven lijkt me nu niet zo'n straf :)

mind
12/03/07, 13:19
Linux + wireless = ramp

Of althans, de laatste keer dat ik dat geprobeerd heb. Het werkt uiteindelijk wel, maar het is minder werk om even een kabeltje neer te leggen lijkt me :)

linux + wireless = ndiswrapper ;)

Werkt heel aardig in de meeste gevallen, maar het blijft even prutsen...

gjtje
12/03/07, 14:06
ndiswrapper werkt niet, of gaat niet meer, werken met moderne kernels. Als je wireless wil in linux zorg dan voor een adapter die native drivers heeft.

SF-Jeroen
12/03/07, 14:09
Je zou eventueel een gateway neer kunnen zetten die dan het ontvangen signaal naar een kabel omzet.

Sorcer
12/03/07, 15:10
Ik heb toch maar gekozen voor een kabel. De server start namelijk niet op wanneer ik het kaartje in het moederbord steek. Het nieuwe apparaat (wireless) word dus niet geaccepteerd (met een atenne) Dus nu toch maar een kabel neer gelegt. Jammer :)

Thafusion
17/03/07, 13:15
Linux + wireless = ramp

Heb zelf Ubunto op me laptop gedraait, hier werd wireless gewoon fijn automatisch gevonden. Totaal geen problemen mee gehad om het te installeren!

JustLinked
17/03/07, 14:32
Ik heb toch maar gekozen voor een kabel. De server start namelijk niet op wanneer ik het kaartje in het moederbord steek. Het nieuwe apparaat (wireless) word dus niet geaccepteerd (met een atenne) Dus nu toch maar een kabel neer gelegt. Jammer :)

Misschien een hardware conflict? ;)