PDA

Bekijk Volledige Versie : Meerdere algemene voorwaarden?



Marin
02/03/07, 23:18
Hallo WHT'ers,

Naast Webhosting leveren wij ook nog wat kleine automatiseringsdiensten. Is het mogelijk om voor de webhosting en de automatiseringsdiensten aparte algemene voorwaarden te hebben? Of moet het echt een geheel zijn?

Digires
02/03/07, 23:27
Je moeten je algemene voorwaarden accepteren.
Ligt er dus aan met welke av ze akkoord gaan.
(lijkt mij)

Neem anders even contact op met Steven Ras van ICT Recht.
Hij kan je hierin prima informeren.

Marin
02/03/07, 23:28
Neem anders even contact op met Steven Ras van ICT Recht.

thnx, zit hij ook op WHT? Ja, we hebben dan dus voorwaarden voor webhosting en voorwaarden voor automatiseringsdiensten. Meen dat ik het vaker heb gezien. Bij het aangaan van een webhostingdienst gaan ze dus akkoord met de algemene voorwaarden voor webhosting.

WebXtrA-Rámon
03/03/07, 00:23
Het beste is om beide voorwaarden op te nemen in je algemene voorwaarden.
Wat je verder kan doen is product voorwaarden maken. Deze geef je mee met je algemene voorwaarden en je productvoorwaarden laat je de av overrulen, dit kun je makkelijk in je product voorwaarden opnemen.

Ziet er dan zo uit:
In geval van strijdigheid van bepalingen in deze productvoorwaarden en de algemene voorwaarden, geldt: productvoorwaarden gaan boven algemene voorwaarden.

Henky!
03/03/07, 00:23
Ja hoor, dat kan. Wij bieden ook verschillende zaken aan met verschillende AVV's. Wel hebben we voor iedere activiteit een aparte handelsnaam, rekeningnummers etc.

Marin
03/03/07, 01:11
tip van webxtra ramon is inderdaad wel een hele sterke! bedankt! gaan we denk ik maar zo regelen.

Triloxigen
03/03/07, 01:38
Soms is het idd erg hanig om te werken met aanvullende voorwaarden. Anders krijg je dingen die met elkaar in gedrag komen ed/

WebXtrA-Rámon
03/03/07, 01:40
Dit:

In geval van strijdigheid van bepalingen in deze productvoorwaarden en de algemene voorwaarden, geldt: productvoorwaarden gaan boven algemene voorwaarden.
Moet je gewoon opnemen in je slotbepaling van je Product Voorwaarden of Overeenkomsten.

Luke B
03/03/07, 10:31
Volgens mij ook geen probleem als je maar duidelijk vermeld wat voor wat is bedoelt...

mitedo
03/03/07, 15:28
wellicht is het handig om ze per handelsnaam uit te splitsen. Is alles dezelfde handelsnaam lijkt het me fijner voor jezelf om die voorwaarden samen te voegen.

Ook handig kan idd zijn aanvullende voorwaarden, maar werd al genoemd.

Marin
03/03/07, 20:11
Kun je gewoon een extra handelsnaam aan je bedrijf hangen dan? of richt je hier een tweede emz voor op

Digires
03/03/07, 20:44
Je kan extra handelsnamen toevoegen aan je bestaande emz.
Even langs je kamer van koophandel maandag dus! :P

Marin
04/03/07, 17:07
dat is wel een idee, hier zijn toch geen kosten aan verbonden, dus laten we maar meteen digistate en digistate webhosting vastleggen.. je weet nooit waar het goed voor is :D

mitedo
04/03/07, 17:15
belasting wil wel graag zien dat je handelt met die namen (of ten minste probeert) en dus omzetrekeningen splitst, kostenrekeningen splitst (indien van toepassing)..

Geen vereiste, maar eigenlijk wel een pre om de belastingambtenaar met een grimas te zien.

Werd me verteld door iemand, die als belastinginspecteur werkt :D

Marin
04/03/07, 17:28
ohw, ja daar wordt je dan weer eits minder vrolijk van... iemand anders hier ervaring mee?