PDA

Bekijk Volledige Versie : BF2 Ranked



SF-Jeroen
01/03/07, 20:04
Ik had een vraag, volgens mijn informatie mogen alleen door EA gecertificeerde partners een RANKED Battlefield 2 server draaien. Is dat waar?

Indien het waar is, bestaat de kans dat iemand mij die server editie geeft tegen een geringe vergoeding per maand? :(

gasemans
01/03/07, 20:28
Klopt inderdaad

En iemand die zijn server editie door verkoopt loopt neem ik aan het risico om zijn EA certificering kwijt te raken
Dus zou er niet op rekenen

Dus server huren :)

SF-Jeroen
01/03/07, 20:29
Das 2 keer zo duur als een colocated server :(

gasemans
01/03/07, 20:33
Klopt

Story of my live :D

Wij draaien ook BF2 en hebben ook een tijdje gehuurd
Het is inderdaad duur, MAAR er zijn ook altijd genoeg servers online waar ruimte is, dus je hoeft niet te huren

SF-Jeroen
01/03/07, 20:36
En als ik zo'n licentie wil krijgen, hoe groot is de kans daarop?

gasemans
01/03/07, 20:38
eh niet lol

Wij hebben het samen met een aantal andere grote teams geprobeerd
Krijg je of helemaal geen reactie of standaard bericht over dat je naar een partner van hun moet om te huren

Totaal aantal mensen van alle teams die er aan mee wilden doen is 400
Zonder resultaat dus

EHS-Jerre
01/03/07, 21:02
We hebben tijd terug applicatie ingediend, en eerst zeiden ze dat oke was, maar uiteindelijk ging het niet door doordat blijkbaar teveel hosts ranked hadden

Stewie
01/03/07, 21:10
Je kan vragen wat je wilt, maar ze zijn al gestopt met het toewijzen van contracten een kleine twee jaar geleden ;)

Randy
01/03/07, 22:57
En m.i. terecht. Door de rommel die (een gedeelte) van de (startende) gamehostingmarkt gemaakt is (overboekte, laggende servers) kiezen gameontwikkelaars er steeds meer voor om alles in eigen hand te houden. Een stapje erger is het Steam-platform, dus zo slecht is de EA-oplossing niet.

Je zou contact kunnen opnemen met een bestaande aanbiederen (whitelabel) kunnen resellen. Een korting van 15% per 3 servers is altijd wel te bedingen mitsdien je de gehele support (waar mogelijk) overneemt en vooruit betaald.

Kenneth
01/03/07, 23:42
En m.i. terecht. Door de rommel die (een gedeelte) van de (startende) gamehostingmarkt gemaakt is (overboekte, laggende servers) kiezen gameontwikkelaars er steeds meer voor om alles in eigen hand te houden. Een stapje erger is het Steam-platform, dus zo slecht is de EA-oplossing niet.

Je zou contact kunnen opnemen met een bestaande aanbiederen (whitelabel) kunnen resellen. Een korting van 15% per 3 servers is altijd wel te bedingen mitsdien je de gehele support (waar mogelijk) overneemt en vooruit betaald.

maarja, mensen die een goede start maken, of al groter zijn, zijn hier de dupe van... want een certificeren krijg je dus niet meer

Randy
01/03/07, 23:50
maarja, mensen die een goede start maken, of al groter zijn, zijn hier de dupe van... want een certificeren krijg je dus niet meer

Een goede start maak je niet meer in de gamehosting, tenzij je enorm gaat besparen op kosten (netwerk, kennis en hardware), en dat zijn juist de punten waarvoor de certificering in het leven geroepen is.

Voor de 'grotere klasse' die je noemt: Die klasse heeft indien zij inderdaad tot die klasse behoren, voldoende tijd gehad om in aanmerking te komen als EA-Trust Partner. Je moet natuurlijk wel pro-actief je markt in de gaten houden.

Blijft nu enkel de resell-optie over. Contacteer eens 1 van de 3 partijen in Nederland en wie weet valt er whitelabel wel wat te leveren. Bij de partij met de 3 I's kan het in ieder geval wel.

Edit: kijk hier maar eens voro een goede uitleg: http://stewie.biz/WordPress/

3j3ct
02/03/07, 09:07
Een stapje erger is het Steam-platform, dus zo slecht is de EA-oplossing niet.


Wat is er dan zo erg aan het Steam-platform?

Domenico
02/03/07, 13:39
En m.i. terecht. Door de rommel die (een gedeelte) van de (startende) gamehostingmarkt gemaakt is (overboekte, laggende servers) kiezen gameontwikkelaars er steeds meer voor om alles in eigen hand te houden. Een stapje erger is het Steam-platform, dus zo slecht is de EA-oplossing niet.

Je zou contact kunnen opnemen met een bestaande aanbiederen (whitelabel) kunnen resellen. Een korting van 15% per 3 servers is altijd wel te bedingen mitsdien je de gehele support (waar mogelijk) overneemt en vooruit betaald.

Nooit problemen met STEAM gehad en ik vind het goed werken. Anyways wen er maar aan met daar naast het Microsoft LIVE netwerk waar ik nu ook beta tester van ben. Het zal me niet verbazen als alle games over gaan op het LIVE systeem volgend jaar.

jan post
02/03/07, 15:20
Dat ze 2 jaar geleden zijn gestopt klopt volgens mij niet (misschien was dit al 2 jaar geleden, maar dat weet ik niet meer precies). Ik weet dat een grote provider een aanvraag had ingediend en na een persoonlijk gesprek EA Trusted Partner mocht worden, maar helaas zijn de gameactiviteiten van deze provider toen op een lager pitje gezet.

Ps: Wat is er mis met Steam? Ik gebruik de linuxfiles al tijden voor mijn servers en die werken nog prima.

Serveo
14/03/07, 13:03
Ik heb nooit problemen gehad met steam, alleen hltv doet nog wel is moeilijk :S

mbt BF2 ranked dit kun je nimmer meer voor elkaar krijgen. Misschien kun je het proberen bij de nieuwe BF series alleen zie ik het dan somber in.

e-visionz
15/03/07, 01:45
er zijn btw ook wel alternatieve ranking systemen beschikbaar