PDA

Bekijk Volledige Versie : xen-tools "there is no /bin/ls"



rensariens
01/03/07, 14:37
Ik ben aan het spelen met Xen en xen-tools op het moment, echter blijf ik maar met deze error zitten. Kan er verder niks over vinden.

"The installation of the new system appears to have failed.
There is no /bin/ls installed in the new installation directory"

Iemand misschien een idee? Staar hier nu al veel te lang naar :)

edit: gebruikt command:
xen-create-image --hostname test --ip="ip" --tar /hierstaat/tarfile.tar.bz2
ipv --tar ook --debootstrap --dist=sarge geprobeerd, zelfde error

nzyme
01/03/07, 14:59
waarom doe je niet gewoon alles met debootstrap dan ?
tis mss iets meer werk maar werkt echt perfect :)

als je een beetje verstand van (simple) bash hebt kan ik m'n shell scriptje hier wel dumpen ;)

rensariens
01/03/07, 15:40
waarom doe je niet gewoon alles met debootstrap dan ?
tis mss iets meer werk maar werkt echt perfect :)

als je een beetje verstand van (simple) bash hebt kan ik m'n shell scriptje hier wel dumpen ;)

zie mijn edit, ook dit geeft hetzelfde probleem :(

nzyme
01/03/07, 15:44
zie mijn edit, ook dit geeft hetzelfde probleem :(

ik doel op gewoon ZONDER xen-tools, dus rechtstreeks debootstrap en dan chrooten en zelf een cfg opstellen ;)

rensariens
01/03/07, 16:06
ik doel op gewoon ZONDER xen-tools, dus rechtstreeks debootstrap en dan chrooten en zelf een cfg opstellen ;)

Xen-tools werkt gewoon makkelijk, vandaar de keuze :)
Ik dacht dat er vast wel iemand was hier die deze error heeft gezien, vandaar mijn vraag.

nzyme
01/03/07, 16:13
hm, ik denk dat de target dir niet genoeg freespace heeft of dat het zipje corrupt is..

rensariens
01/03/07, 16:18
hm, ik denk dat de target dir niet genoeg freespace heeft of dat het zipje corrupt is..

Gaat om een clean install op een 160gb schijf dus dat is niet het geval. Tar file is niks mis mee en nogmaals, als ik die niet gebruik dan krijg ik ook dezelfde error

ben over op openvz, bevalt een stuk beter tot nu toe. nu nog een gratis cp zien te vinden :)

nzyme
02/03/07, 22:18
Gaat om een clean install op een 160gb schijf dus dat is niet het geval. Tar file is niks mis mee en nogmaals, als ik die niet gebruik dan krijg ik ook dezelfde error

ben over op openvz, bevalt een stuk beter tot nu toe. nu nog een gratis cp zien te vinden :)
hm, vreemde zaak ... ik zal proberen dit weekend mn script te posten :)

en ook hier openvz noodgedwongen geinstalleerd op een server maar toch heeft xen een aantal pluspuntjes (afhankelijk van het doel natuurlijk). Xen laat VM´s toch echter overkomen nl...