PDA

Bekijk Volledige Versie : Strato



makenshi
01/03/07, 12:51
Halverwege januari raakte ik geinteresseerd in een virtual server. Na een tijdje rond gekeken te hebben kon ik nog niet zo snel beslissen welke ik wilde hebben. Begin februari bleek toen dat het Duitse bedrijf STRATO ook in Nederland te werk ging. Ik heb daar dus onderhand een ('gratis' met inschrijfkosten) BETA account, maar ik vroeg me af of er meer mensen waren met ervaringen met deze hoster? Op zoek naar een webhost forum kwam ik dit forum tegen, dus leek het me verstandig het hier te vragen.

Tot nu toe bevalt het mij wel. Goede service, SSH access, makkelijk te beheren met PLESK indien gewenst, maar ze zijn wel aanzienlijk duurder dan de Duitse variant. Ook is het nog niet helemaal duidelijk hoe het zit met het einde van de betaperiode. Ik las in een thread op Gathering of Tweakers dat je gewoon rekeningen krijgt en niet eens gevraagd wordt of je je account wil behouden of niet. Volgens mij kunnen z e ook nog geen .nl domeinen registreren, dat is ook wel jammer. Ik neem aan dat dat wel goed komt.

Dus in principe wil ik gewoon weten of jullie toekomst zien in dit bedrijf (betrouwbaar, goede service, niet snel van de markt af waardoor de klant genaaid wordt, etc.) in Nederland en/of jullie goede of slechte ervaringen ermee hebben gehad.

spirit010
01/03/07, 12:54
Strato is een goede ISP. Is 1 der grootste aanbieders op de Duitse markt. De duitse support is redelijk goed, ze zijn een tikkeltje arrogant (net zoals de grote jongens in NL).

Als het prijsverschil met Strato DE zo groot is waarom dan geen VPS in Duitsland nemen? Het is iets trager maar voor webhosting voldoet het prima.

makenshi
19/04/07, 00:32
Sorry voor mijn late antwoord. Wegens drukte met verscheidene zaken was ik dit een beetje vergeten.
Ik ben blij om te horen dat ik dus wel de goede keuze had gemaakt met het aanvragen van een testaccount, maar de reden dat ik niet een echt Duits account neem is een gevoelsmatige. Ik heb op een gegeven moment er wel naar gekeken voor Strato, maar je moet een adres in Duitsland hebben daarvoor. uiteindelijk heb ik dus besloten om een "Nederlandse" VPS te nemen.

Mijn ervaringen met Strato zijn tot nu toe nog niet slecht, tenminste met de Nederlandse variant niet. Het is tot nu toe zeker het proberen waard geweest dus.

maikelg
19/04/07, 23:13
Ikzelf heb ook een BETA vps bij strato. Niets mis mee. Snelheid is goed, controlepaneel is goed (Het is wel duits, maar dat is voor mij geen probleem).

Het klopt inderdaad dat het contract vanzelf wordt omgezet in een normale account als je zelf niet vantevoren schriftelijk opzegt!
Als je er dus vanaf wilt moet je dat minimaal een maand van tevoren doen!



Als het prijsverschil met Strato DE zo groot is waarom dan geen VPS in Duitsland nemen? Het is iets trager maar voor webhosting voldoet het prima.

Ook de nederlandse strato vps-en zijn in duitsland gehost hoor ;)

http://www.ripe.net/fcgi-bin/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=85.214.97.161&do_search=Search