PDA

Bekijk Volledige Versie : Belgische "VOIP" oplossing



Ahead-IT
01/03/07, 10:49
Zoals men reeds weet, in Belgiƫ is het quasi onmogelijk om VOIP te koppelen aan een bestaande vaste nummer; wat het uiteraard een stuk moeilijker maakt om een degelijke setup te hebben. Bovendien is er nog eens het bijkomende probleem van de lage upstream snelheid bij internet accounts tot mid-level. Het upstream en telefoon verhaal lijkt niet te veranderen op korte termijn.

We zochten nu al een tijdje naar een oplossing met telefooncentrale, VOIP was mooi meegenomen.

We zijn uitgekomen op de Linksys SPA400 + SPA9000 + SPA962 telefoons.
De SPA400 (nieuw) staat in voor de convertie van analoge lijnen (max 4) naar VOIP centrale (SPA9000)

Ik moet zeggen, het werkt leuk; is relatief goedkoop en bied mogelijkheden om in 2 minuten over te schakelen naar VOIP bellen in de toekomst.

Ik wou dit gewoon even laten weten, ter informatie.

Oja: wie belt naar ons: de stem is maar tijdelijk ;)

GlobalServe
01/03/07, 14:28
Heb mail gehad van TipTel...

Die bieden het aan naar het schijnt als ik de mail mag geloven...

wv-
01/03/07, 14:48
PSTN lijkt me toch nog altijd iets betrouwbaarder. Een SPA400 moet je IMHO eerder zien als een voordeel dan een nadeel.

frankske
01/03/07, 15:20
Wij hebben 1 isdn-lijn (2 kanalen) en 1 pstn-lijn (oa voor adsl), en een pc-servertje met Sipcat PABX software op (eigenlijk een asterisk met een mooie gui), en supportcontractje en Linksys phones. Werkt perfect.