PDA

Bekijk Volledige Versie : Telenet heeft het begrepen!!!



IT-worX
27/02/07, 21:37
Bron: http://tweakers.net/nieuws/46510/Telenet-schaft-gescheiden-volumelimieten-af.html


Telenet schaft gescheiden volumelimieten af
Door Yoeri Lauwers - dinsdag 27 februari 2007 09:00 - Bron: TIK - Submitter: Tomsworld - Views: 20.979 - Permalink

De Belgische kabelinternetprovider Telenet heeft aangekondigd dat de gescheiden limieten die het bedrijf hanteert, opgeheven worden. Vanaf april zal er geen onderscheid meer gemaakt worden tussen upload- en downloadvolume.

Er was al jaren protest tegen het feit dat klanten hun datalimiet van 12GB niet naar wens konden indelen, maar gebonden waren aan een uploadvolume van 2GB en een downloadcapaciteit van 10GB. Vanaf het moment dat de telemeter in april gereset wordt - het precieze moment is afhankelijk van de facturatiedatum van het abonnement - gaat het nieuwe systeem in. Voor de gemiddelde surfer zal er weinig veranderen, maar fanatieke gamers zullen blij zijn hun uploadvolume niet meer nauwlettend in het oog te moeten houden, terwijl downloaders nu ook het uiterste uit hun abonnement zullen kunnen halen. Het was in het verleden al mogelijk upload- en downloadvolume bij te kopen, waarbij het uploaden van gegevens fors duurder was. Vanaf april wordt met het nieuwe systeem echter één prijs voor volumepacks gehanteerd, waarbij de consument het aangekochte verkeer kan besteden naar eigen inzicht. Hoewel de Belgische providers aangaven niet onder de indruk te zijn van de petitie tegen datalimieten, lijkt het erop dat de gebruikersverening PUB hiermee toch een klein succes geboekt heeft.

Rammboy
27/02/07, 21:45
Dit is al een stap vooruit, nu nog de volledige afschaffing van het datalimiet, dan kunnen we pas zegevieren ;)

Jethro
27/02/07, 21:45
12GB per maand dataverkeer... pfffffffffff

Waarom is dat zo in Belgie ? Waarom zijn de verschillen zo groot met Nederland als je naar dataverkeer kijkt voor consumenten ?

bakkerl
27/02/07, 21:48
Ik hoop dat die 12GB per dag is. Anders heb ik echt medelijden met onze zuiderburen.

IT-worX
27/02/07, 21:49
Dit is al een stap vooruit, nu nog de volledige afschaffing van het datalimiet, dan kunnen we pas zegevieren ;)
Daar zeg je iets!


Btw beste adsl provider in BE qua prijs/datalimiet :
http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=ADSLMax6dyn


Ik hoop dat die 12GB per dag is. Anders heb ik echt medelijden met onze zuiderburen.
Jammer genoeg toch per maand...

http://www.telenet.be/nl/thuis/internet/producten/comfortnet/detail.page
Detailpagina met alle aboformules...

ufeg02
27/02/07, 22:13
Eigenlijk is dat schandalig duur. Elk buurland mag veel meer data verzetten.

crazycoder
27/02/07, 22:14
Ik hoop dat die 12GB per dag is. Anders heb ik echt medelijden met onze zuiderburen.
Bij normaal gebruik moet het meer dan genoeg zijn.

IT-worX
27/02/07, 22:16
Tja daar zeg je iets. Meeste mensen hier hebben of telenet of belgacom adsl...
Had het er dit weekend nog over, in 1998, als telenet startte hier in Gent (mijn thuisbasis) kreeg je 10GB, 4mbps down en 128kbps up. De down en upsnelheden zijn reeds lang aangepast, maar 10 jaar later bijna staat hun traffic nog steeds op 10GB, terwijl alsmaar meer mensen het internet hebben ontdekt, en er alsmaar meer media via internet begint te gaan (online streaming, grotere programma's om te downloaden, msn waar redelijk wat doorgestuurd word, games, fotos worden groter, ...)


Bij normaal gebruik moet het meer dan genoeg zijn.
Hell no! 12GB is mss voldoende voor jou, maar 2GB upload slechts?
Mijn broer, een fervente gamer, mocht zowat elke maand volumeblokken bijkopen!

EHS-Jerre
27/02/07, 22:22
ik zit bij skynet, zowat de concurrent van telenet, en daar maar slechts 10 gb (down en upload tesamen). Dit is echt heel weinig, zelfs zonder downloaden is het haast onmogelijk als je quasi altijd online bent.

IT-worX
27/02/07, 22:25
ik zit bij skynet, zowat de concurrent van telenet, en daar maar slechts 10 gb (down en upload tesamen). Dit is echt heel weinig, zelfs zonder downloaden is het haast onmogelijk als je quasi altijd online bent.
Hier zit broerke bij telenet (omdat vroeger de ping daar enorm laag was om te gamen) en ik bij edpnet. Gelukkig krijg ik bij deze laatste al 20GB per maand, waar ik ongeveer mee toekom. De ene maand is het eens 15GB, de andere 25.

SF-Jeroen
27/02/07, 22:26
Hoe zit dat in Nederland eigenlijk met FUP, bij hoeveel gb gaan ze klagen?

bakkerl
27/02/07, 22:30
/me zit afgelopen 4 weken op 76GB down en 70GB up.. dus zo'n beetje 146GB totaal). En dan ben ik nog een kleine gebruiker gok ik.
Al is afgelopen 4 weken erg rustig op de lijnen omdat we veel afwezig zijn geweest.

Ik geloof dat XS4ALL niet zo snel zal klagen. Die roepen ongeveer dat je betaald voor de up/down bandbreedte. Dus veel plezier met zoveel mogelijk volstoppen van die bandbreedte.
Een beperking op het dataverkeer zou namelijk een beperking op de bandbreedte zijn..

MediaServe
27/02/07, 22:49
Thomas checkt zijn DU Meter statistieken even....

Gemiddeld 8,25 GB per dag up- en download :)

EHS-Jerre
27/02/07, 22:58
Wij Belgen zijn zoo benadeeld :)

En dan hebben we bovendien ook nog politie die binnenvalt op LAN's tegen illegale softwareverspreiding etc :s

Cyberdevil
27/02/07, 23:02
Mensen een limiet geven op dataverkeer helpt allesinds wel om de snelheid hoog te houden... en het heeft zo nog wel enkele voordelen.

Voor de meeste mensen die op internet zitten is 10GB meer dan genoeg. Zeker als je weet dat er mensen zijn die maar 500mb aan download en upload mogen gebruiken.

Ik zelf heb telenet turbo (30GB en 60GB als ik snachts download) en om eerlijk te zijn moet ik echt al veel doen om aan die 60GB te geraken elke maand. Persoonlijk vind ik dit een van de beste oplossingen om een limiet te hebben en dat deze tijdens de nacht zou verminderen of zelfs weg vallen. Kan je overdag alles doen wat je wilt op een snelle verbinding en als je veel wilt downloaden doe je dit toch gewoon snachts.

Geen limiet is een luxe maar is dit echt nodig of zou het een verbetering zijn?

Dit helpt overigens ook om mensen zuiniger te laten omgaan met dataverkeer net zoals het met alles zou moeten zijn... wil je het zelfs echt ver zoeken dan helpt een limiet zelfs tegen de opwarming van de aarde.

Server00
27/02/07, 23:16
Ik zit bij DirectAdsl en ik download zo;n 4 GB per dag en upload zo'n 2 GB per dag en die hebben er ook geen problemen.

In nederland is het sinds 2005 bij Directadsl opgeheven. Maar er zijn nog wel aantal providers in nederland die moelijk doen.

Trouwens voor de zuider buren gefeliciteerd ;)

thunder
27/02/07, 23:17
wel het gaat de betere kant op , nu nog 80-100GB op het Torbo abo (FUP moet voor mij niet met 100GB zou ik al content zijn)

IT-worX
28/02/07, 00:28
Mensen een limiet geven op dataverkeer helpt allesinds wel om de snelheid hoog te houden... en het heeft zo nog wel enkele voordelen.

Voor de meeste mensen die op internet zitten is 10GB meer dan genoeg. Zeker als je weet dat er mensen zijn die maar 500mb aan download en upload mogen gebruiken.

Ik zelf heb telenet turbo (30GB en 60GB als ik snachts download) en om eerlijk te zijn moet ik echt al veel doen om aan die 60GB te geraken elke maand. Persoonlijk vind ik dit een van de beste oplossingen om een limiet te hebben en dat deze tijdens de nacht zou verminderen of zelfs weg vallen. Kan je overdag alles doen wat je wilt op een snelle verbinding en als je veel wilt downloaden doe je dit toch gewoon snachts.

Geen limiet is een luxe maar is dit echt nodig of zou het een verbetering zijn?

Dit helpt overigens ook om mensen zuiniger te laten omgaan met dataverkeer net zoals het met alles zou moeten zijn... wil je het zelfs echt ver zoeken dan helpt een limiet zelfs tegen de opwarming van de aarde.

Telenet website:
Nachtsurfen betekent dat het verkeer dat je genereert tussen 24 uur 's avonds en 10 uur 's morgens, slechts voor 50% meetelt. Als je tussen deze uren bijvoorbeeld 1 MB up- of downloadt, zal deze slechts voor 0,5 MB meegeteld worden op de Telemeter. 's Nachts kan je dus twee keer zoveel data versturen en ontvangen!


Zeker met dit laatste ben ik aldus niet akkoord! Je pc moet blijven opstaan om te downloaden (logisch?) terwijl jij in je bed ligt, want de volgende morgen moet je er terug vroeg uit. Als je dan bvb een paar linux iso'tjes aan het downloaden bent, is die bak om 2-3u al klaar, waarna hij vervolgens een paar uur idle staat te draaien. Dus een hele pc die gewoon niets staat te doen!
Trouwens telenet is internet via de kabel. Als jij in je gebuurte alleen op die kabel zit is dit internet altijd snel. Woon je in de stad dan is de snelheid afhankelijk van het aantal tegelijk ingelogde gebruikers. Dus hoemeer gebruikers surfen/mailen/gamen/... hoe trager jouw verbinding gaat. Ik heb hier allesinds nog nooit de 20MBIT gehaald die bij mijn turbo abo hoort! Ook niet 's nachts! Dus laat ik de pc maar wat langer downloaden...Zoveel maakt dat ook weer niet uit :)

Cyberdevil
28/02/07, 01:17
Je kan ook je PC laten afsluiten na het downloaden :) staat hij nooit idle te draaien. 20mbit is iets waar ik toch wel niet ver af zit hoor met mijn 2.2 mbyte (van de 2.5).

Denk wel dat het veel zou uitmaken maarjah, iedereen zijn mening he

XF-RICK
28/02/07, 01:22
Zou er een Nederlander in het management zitten nu? :D

Domenico
28/02/07, 02:06
Hoe zit dat in Nederland eigenlijk met FUP, bij hoeveel gb gaan ze klagen?

Niet en nooit! Dat stadium zijn ze in Nederland allang gepasseerd. Vele Gb´s per dag is hier geen enkel probleem hoor. :D

En diegene die zegt dat 10Gb per maand genoeg is zal zijn blijven steken in het jaar 2000.

thunder
28/02/07, 12:20
Zou er een Nederlander in het management zitten nu? :D

was het maar waar lol zou er geen ***** limiet meer zijn :P

Swiftway-UK
28/02/07, 12:50
Vergeet even niet dat consumenten van landen met grote Internet Exchanges verwend worden, aangezien dataverkeer een stuk minder duur is voor de providers dan landen waar er geen IX of een kleine IX is.

Duitsland, Nederland en de UK hebben in Europa veel geluk, Fransen ook nog aardig, maar de rest van Europa is het al een stuk minder feest qua dataverkeer e.d. (op Scandinavie na, waar veel subsidie verstrekt word door de overheid, zover ik weet).

thunder
28/02/07, 14:06
wij hebben BNIX en FreeBIX :)

Paulewk
28/02/07, 14:12
Zou er een Nederlander in het management zitten nu? :D

Er staat daar al jaren een nederlander aan het roer.

Verder Thunder, de FreeBIX is leuk, maar stelt niet zo erg veel voor.

en de bnix is van belgacom, telenet is daar wel aanwezig, maar wilt met niemand peeren.

Belgacom is gelukkig een stuk coulanter.

thunder
28/02/07, 14:24
erm kleine correctie, BNIX is van BELNET wat eigenlijk voor zover ik weet van de overheid is. Dat Telenet niet graag peert wist ik al (wrm eigenlijk is gratis verkeer voor hun kunnen ze hun klanten nog meer afzetten maarkom)
Hoe het zit met belgacom op BNIX weet ik niet maar ik hoop idd beter :)

FreeBIX is idd niet echt groot wij gaan er toch deze zomer (hopelijk) op aansluiten.

Paulewk
28/02/07, 14:31
excuus, heb je gelijk in, foutje van mij :)

thunder
28/02/07, 15:49
NP nobody is perfect ;)

ik kan iig niet wachten tot ze dat doen kan ik eindelijk gamen en uplaoden zonder snachts de pc te moeten laten uploaden, ik heb soms meer up dan downsteamverkeer.

Rammboy
28/02/07, 15:54
Als ik bij m'n buren even navraag doe surfen en emailen de meeste enkel en down of uploaden ze bijna niets, resultaat : minder dan 1 GB verbruik p/m !! Ik veronderstel dat Belgacom, Telenet en alle andere belgische adsl aanbieders amper verbruik hebben op hun thuis adsl. Aangezien dat de meeste amper verbruiken kunnen ze de rest die hoeveelheid aan dataverkeer toch gunnen, die die het nodig hebben.

thunder
28/02/07, 16:08
dat doen ze niet...
je betaalt (teveel) voor 10GB je gebruikst ze of gebruikt ze niet gaan zei van uit.

Ik ben zelf de mogelijkheid voor ADSL diensten aan het onderzoeken (mensen met info hierover mogen mij altijd een PM sturen :)) Indien dit betaalbaar en mogelijk zou zijn gaan we overwegen dit te doen. We kunnen sowiso niet rond de belgacom huurlijnen maarja.

Sorcer
28/02/07, 16:39
Als ik bij m'n buren even navraag doe surfen en emailen de meeste enkel en down of uploaden ze bijna niets, resultaat : minder dan 1 GB verbruik p/m !! Ik veronderstel dat Belgacom, Telenet en alle andere belgische adsl aanbieders amper verbruik hebben op hun thuis adsl. Aangezien dat de meeste amper verbruiken kunnen ze de rest die hoeveelheid aan dataverkeer toch gunnen, die die het nodig hebben.

Dit is dan winst voor het bedrijf zelf ;) Overigens zullen ze het zelf wel opmaken dan.

Rammboy
28/02/07, 20:25
dat doen ze niet...
je betaalt (teveel) voor 10GB je gebruikst ze of gebruikt ze niet gaan zei van uit.

Ik ben zelf de mogelijkheid voor ADSL diensten aan het onderzoeken (mensen met info hierover mogen mij altijd een PM sturen :)) Indien dit betaalbaar en mogelijk zou zijn gaan we overwegen dit te doen. We kunnen sowiso niet rond de belgacom huurlijnen maarja.

Ik heb ook al eens zitten dagdromen om zelf adsl te te providen, tegenwoordig zijn ze bezig met overal glasvezelkabel te leggen, dus dat lijkt me ook een goed idee. Nu komt daar waarschijnlijk wat meer bij kijken dan het geld dokken voor die glasvezelkabel, je moet hem tenslotte nog onder de grond krijgen. Wat je hiervoor exact moet doen weet ik niet maar ik denk dat je wel de nodige vergunningen zal nodig hebben? Dat doet eens mens al meteen bedenken.;)

thunder
28/02/07, 21:29
niet noodzakelijk...

Telefoonlijnen moet je van belgacom huren (kan je niet buiten)
**ontbrekend puzzelstukje**
telefoonlijnen komen aan in je rack(s) in het DC
**ontbrekend stukje**
Jouw Router(s)
Internet via je peerings en transit providers.

in plaats van een server breng je nu eigenlijk een telefoonlijn aan op het netwerk. (theoretisch gezien weliswaar :))

voor de webspace en de mailaccounts,... kan je dan op je eigen netwerk servers voor voorzien.

je hebt ook speciaale routers voor (A)DSL nodig d8 ik.

SF-Jeroen
28/02/07, 21:36
Vooral die graafwerkzaamheden gaan je goud kosten lijkt me

thunder
28/02/07, 21:50
like i said :p wie spreekt er over graven... met eigen routers/netwerk/ripe lir kom je al ver gewoon (zoals iedere andere isp in belgië) de adsl lijnen van belgacom huren...

maar idd graven kost milioenen... daarom naar een alternatief gezocht.

crazycoder
28/02/07, 23:05
En diegene die zegt dat 10Gb per maand genoeg is zal zijn blijven steken in het jaar 2000.
Kan je dat ook iets verder beargumenteren?

Hier wordt niet ge-gamed of andere flauwekul. Op top iets van 5GB per maand (upload + download).


Hell no! 12GB is mss voldoende voor jou, maar 2GB upload slechts?
Mijn broer, een fervente gamer, mocht zowat elke maand volumeblokken bijkopen!
Upload staat bij mij in Mb's in de statistieken :)
ADSL wordt hier dan ook alleen voor WERK gebruikt. Voor pleziertjes weet ik wel iets anders :)

MediaServe
28/02/07, 23:12
Kan je dat ook iets verder beargumenteren?

Misschien heb je de komst gemist van Youtube, 7MP-camera's, webcam's, nieuwsgroepen, iTunes, en dergelijke? En misschien heb jij hier geen interesse in, maar heel veel andere mensen wel ;)


ADSL wordt hier dan ook alleen voor WERK gebruikt. Voor pleziertjes weet ik wel iets anders :)

Het nieuwsbericht gaat overigens gewoon om consumenten aansluitingen.

eMiz0r
28/02/07, 23:23
Volgens mij is ADSL aanbieden met een hoge (of geen) datalimiet een gat in de markt in België. Je moet alleen genoeg centen hebben om te kunnen investeren, daarna lijkt het me als een zonnetje te gaan lopen.

Thafusion
01/03/07, 00:52
Snap er nog steeds niks van dat er zulke lage dataverkeer limieten zijn. Komt het omdat er zo weinig speler op de markt zijn?

fromalk
01/03/07, 01:24
Bij normaal gebruik moet het meer dan genoeg zijn.

vreemd, mn vader is tandarts, die surft, mailt vollebak en luistert wat webradio en wanneer hij alleen een dag thuis is wordt er nog minimum 700mb/sag verbruikt.

Wij hebben welliswaar telenet expressnet turbo, 20mbps, 35GB standaard met alle uitbreidingspaketten voor volume, goed voor 78Gb en wij betalen een dikke 100€/m hiervoor, pure afzetterij dus.

Of deze 'upgrade' een vooruitgnag is betwijfel ik sterk, waarom is moeilijk te verwoorden, het komt dikwijls gewoon ook nadelig uit en ik ben nu te moe om een verklaring te typen :p

crazycoder
01/03/07, 07:43
Misschien heb je de komst gemist van Youtube, 7MP-camera's, webcam's, nieuwsgroepen, iTunes, en dergelijke? En misschien heb jij hier geen interesse in, maar heel veel andere mensen wel ;)

Het nieuwsbericht gaat overigens gewoon om consumenten aansluitingen.
Geloof niet dat ik zelf veel gemist heb. Overigens gebruiken nieuwsgroepen niet zo gek veel, totdat je muziek of DVD's ga downloaden.

Lekker goedkoop muziek downloaden en vervolgens gaan klagen dat de adsl aansluiting zo duur is..


vreemd, mn vader is tandarts, die surft, mailt vollebak en luistert wat webradio en wanneer hij alleen een dag thuis is wordt er nog minimum 700mb/sag verbruikt.

Hier staat ook regelmatig een radio via internet aan.. als dat de reden is waarom je over je limiet ga dan is een goedkope radio een prima oplossing..

MediaServe
01/03/07, 09:48
Geloof niet dat ik zelf veel gemist heb. Overigens gebruiken nieuwsgroepen niet zo gek veel, totdat je muziek of DVD's ga downloaden.

Ik bedoel inderdaad de binary groepen met audio, video, muziek etc.
Dat kun je als klant van Telenet wel vergeten...


Hier staat ook regelmatig een radio via internet aan.. als dat de reden is waarom je over je limiet ga dan is een goedkope radio een prima oplossing..

Als je een alternatief moet zoeken, dan voldoet het pakket dus niet (los van het feit dat een analoge radio absoluut geen passend alternatief is voor internetradio). Je neemt een internetaansluiting om er gebruik van te maken. De mogelijkheden en diensten die tegenwoordig aangeboden worden op het internet, die vragen om meer bandbreedte en dataverkeer. Demo's van spellen zijn tegenwoordig ook al groter dan een gigabyte, HDTV trailers van nieuwe films zijn ook honderden megabytes, en ga zo maar door.

AlfaHosting
01/03/07, 09:59
Op kantoor hebben we Skynet (omwille van de dienstverlening) maar voor prive gebruik ik EDPnet .. geeft toch al iets meer dataverkeer (60 GB). Ik moet zeggen voor de Belgen die twijfelen, EDPnet werkt prima.

crazycoder
01/03/07, 10:14
Als je een alternatief moet zoeken, dan voldoet het pakket dus niet (los van het feit dat een analoge radio absoluut geen passend alternatief is voor internetradio). Je neemt een internetaansluiting om er gebruik van te maken. De mogelijkheden en diensten die tegenwoordig aangeboden worden op het internet, die vragen om meer bandbreedte en dataverkeer. Demo's van spellen zijn tegenwoordig ook al groter dan een gigabyte, HDTV trailers van nieuwe films zijn ook honderden megabytes, en ga zo maar door.
Dan moet je een pakket afnemen wat wel voldoet voor het gebruik wat men voor ogen heeft.

Wat is er mis met betalen voor grote hoeveelheden dataverkeer? M.i. moet er maar eens af worden gestapt van het idee dat alles maar goedkoop moet zijn.

MediaServe
01/03/07, 11:42
Wat is er mis met betalen voor grote hoeveelheden dataverkeer?

Je hoeft niet bang te zijn dat je niet betaalt bij Telenet, de prijzen zijn echt niet kinderachtig. Uploaden voor € 5,00 euro per gigabyte en downloaden voor € 1,00 euro per gigabyte.


M.i. moet er maar eens af worden gestapt van het idee dat alles maar goedkoop moet zijn.

Waarom? Wat is het voordeel van teveel betalen? Een gezonde concurrentie en lage prijzen zorgt juist voor een betere economie, lagere inflatie en grotere welvaart. Maargoed, we gaan nu wel erg offtopic :)

soulplayer
01/03/07, 14:35
Even ter info:
Op de factuur die wij deze maand kregen stond er in héél kleine lettertjes dat de prijzen vanaf april met 2,4 % zullen stijgen voor de telenet producten...

Rammboy
01/03/07, 18:55
niet noodzakelijk...

Telefoonlijnen moet je van belgacom huren (kan je niet buiten)
**ontbrekend puzzelstukje**
telefoonlijnen komen aan in je rack(s) in het DC
**ontbrekend stukje**
Jouw Router(s)
Internet via je peerings en transit providers.

in plaats van een server breng je nu eigenlijk een telefoonlijn aan op het netwerk. (theoretisch gezien weliswaar :))

voor de webspace en de mailaccounts,... kan je dan op je eigen netwerk servers voor voorzien.

je hebt ook speciaale routers voor (A)DSL nodig d8 ik.

Wat heb je dan precies nodig? Speciale routers of kan je in het belgacom datacenter meteen verbinden of...

thunder
01/03/07, 19:37
Volgens mij is ADSL aanbieden met een hoge (of geen) datalimiet een gat in de markt in België. Je moet alleen genoeg centen hebben om te kunnen investeren, daarna lijkt het me als een zonnetje te gaan lopen.

Ja en Nee, er zijn der zo al veel gekomen (en ook gegaan) hier wil de consument mss net iets te veel (en de bodemrpijzen van 20€ zoals in NL en onbeperkt verkeer (lees: unmetered) en zeer hoge snelheiden) dit is omwille van Telenet/Belgacom Duopolie gewoon ONMOGELIJK aangezien de huurlijn van belgacom een ISP al 12 a 18€ kost (weet niet meer hoeveel juist) en dan heb je nog geen verkeer...

als je nu bv voor ~50€ een stabiele en snelle lijn met 50 a 80 GB kan leveren en een goede (en bereikbare!) helpdesk dan heeft het wel kans op slagen anders word het zo een verhaaltje als RealDSL...

onbeperkt voor nog geen 50€/maand echter was het zo traag als een slak op piekmomenten ,dit doordat hun transit de hoeveelheid verkeer niet aankon (jawel Tele(sl)(n)et)... dit komt doordat die paar honder klanten die ze hadden bijna allemaal leechers waren dit komt niet voor in nederland want daar is alles bijna FUP/onbeperkt en hebben ook de lichte gebruikers zo een FUP abo. als hier 1 ISP hoge of obmeperkte/FUP aanbied trekt die enkel vlug leechers en zwaargebruikers aan omdat die lichte gebruikers toch toekomen met hun dure Belgacom/Telenet abo...


Wat heb je dan precies nodig? Speciale routers of kan je in het belgacom datacenter meteen verbinden of...

moet ik nog uitzoeken ik ga hiervoor eens contact opnemen met belgacom zodra onze zaak en netwerk zijn opgestart.

IT-worX
04/03/07, 21:22
Factuur telenet gaat nog duurder worden dan?

thunder
05/03/07, 00:20
ik hoop van niet maar ik vrees van wel :(