PDA

Bekijk Volledige Versie : Brein haalt torrentsites down



VinceSTM
24/02/07, 13:14
De antipiraterijstichting BREIN heeft negen Nederlandse downloadsites van het net gehaald. Het gaat onder andere om flowtorrents.org, ambachtor.org en extremepowerfreaks.org.

Het gaat om zogenoemde torrentsites die links aanbieden naar grote bestanden als films, muziek en software. BREIN kan actie tegen deze sites ondernemen, omdat ze onder de Nederlandse wetgeving vallen. Volgens BREIN hadden de sites in totaal 2800 links naar illegale bestanden.

BREIN heeft de internetproviders van de sites opgeroepen de naam en adresgegevens van de eigenaren bekend te maken. [b]De providers hebben de personalia inmiddels aan BREIN doorgegeven.[/b De beheerders van de sites worden verantwoordelijk gehouden voor de schade.

Deze webhosters hebben een hoge pet op van brein... of in ieder geval geen respect voor privacy?

WH-Tim
24/02/07, 13:55
Ho, BREIN zegt dat ze dat gedaan hebben. Niks is bevestigd. Wellicht een voorzet zodat andere providers het ook gaan doen.

SF-Jeroen
24/02/07, 14:07
Maakt niet uit volgens mij. Brein heeft de gegevens illegaal verkregen als de providers ze hebben vrijgegeven, waardoor ze dus elke rechtzaak zullen verliezen

Sorcer
24/02/07, 14:15
Zielig weer :) Overigens zeer dom dat providers dit ook weer afgeven! Gewoon niet mee werken klaar. Laat ze het zelf uitzoeken, je werkt toch niet voor hun?

crazycoder
24/02/07, 14:34
Ik zou niet te snel gaan lopen roepen.

Misschien ziet brein een verwijzing naar de whois ook als overhandigen van gegevens?
Overigens staan de namen die ts noemt alleen in dezelfde DNS. Dat providers mag dus met een korrel zout worden genomen.

En zelfs als het waar is dat de provider medewerking heeft verleend door naw gegevens te overhandigen heeft men dat mogelijk op grond van de AV gedaan.

scenestar
24/02/07, 22:14
ik zou gewoon Klacht van brein doorsturen naar de klant en daarna de klant verplaatsen naar een (partner) bedrijf in het buiten land.