PDA

Bekijk Volledige Versie : gameserver thuis of via vps?



Broodaap
24/02/07, 04:31
Ik hoop dat ik dit in het goede forum vraag...
Het is een beetje lang verhaal, maar goed, hier gaat ie:huh:

Af en toe (momenteel ong 1x per week) run ik vanaf thuis op mijn computer een gameserver voor mezelf om gemaakt scripts/maps etc te testen en om met wat vrienden te spelen.
Nu vroeg ik me af, met een 1 Mbps uplink kan ik er ongeveer 6 man fatsoenlijk op laten lopen, maar mijn systeem is ook niet meer echt fris en de computer / verbinding hapert hierbij nog wel eens.

Zodoende zat ik te denken aan een dedicated server, maar die kan ik simpelweg niet betalen en heb er ook geen permanent nut voor.
Een vps zit iets mee in mijn budget, maar van wat ik lees zijn die ook niet echt geschikt.
Maar hierbij zou er wel op een betere 'verbinding' kunnen worden gespeelt (van de host neem ik aan), alleen houdt het systeem meestal niet over.

Na dit lange verhaal, wil ik even peilen of het de moeite is om geld te betalen voor een vps met mijn bedoelingen, of het lekker van thuis uit te blijven doen.

Enige nuttige input is altijd welkom.
bij voorbaat dank.

mvr.
Eelco

dennis0162
24/02/07, 04:51
Denk dat je het beter thuis kunt laten staan. Op een vps gaat denk wel werken maar word ook niet egt extreem snel.

IT-worX
24/02/07, 09:35
Games zijn voornamelijk ram-slikkers, en denk dat je bakken geld gaat uitgeven voor een duur vps account omdat het ram gedeelte in je account tekort zal schieten.

Zou dit inderdaad thuis blijven spelen, of eventueel een deal opzetten met een isp die gameservers ondersteunt. Of je je eigen maps mag gebruiken, je eigen scripts etc. Denk dat er op die manier wel iets te regelen valt.

Kris

EHS-Jerre
24/02/07, 10:20
Waarom niet gewoon naar een gamehostbedrijf stappen?

e-visionz
24/02/07, 12:58
Of de server waar je het thuis op host in het DC plaatsen?

B3rt
24/02/07, 13:03
Inderdaad waarom niet gewoon een gameserver huren?
Het is goedkoper en hij presteert zoals het hoort.

Een VPS gaat ontzettend laggen omdat de hardware niet "echt" is, het is allemaal virtueel, gesimuleerd dus. VPS werkt prima voor oa webhosting, ftp etc maar niet voor gaming.

gjtje
24/02/07, 13:33
Dat is niet per definitie zo, een gameserver op een VPS kan best, misschien niet overal en niet alle games. Prijstechnisch zal het niet zo voordelig zijn aangezien je wel wat gegarandeerde resources nodig zult hebben.

SF-Jeroen
24/02/07, 15:10
Ik zou met een hosting-firme contact opnemen en een VPS contract proberen af te sluiten met weinig dataverkeer en veel ram, zo kan het goedkoper worden

EHS-Jerre
24/02/07, 15:59
Waarom ramt iedereen toch door op een VPS.

Gamehosting is niet voor niets uitgevonden ;) Je krijgt er ook meestal FTP toegang bij en bovendien heb je (meestal ;) ) professionele support die je kan helpen mocht het nodig zijn.

SF-Jeroen
24/02/07, 15:59
e-visionz
Registered User Branche: Internet Diensten
Deelnemer SIDN: nee
KvK NL: 011118130000
KvK BE: nvt Geregistreerd: 14 januari 2006
Locatie: Leeuwarden
Berichten: 105
Feedback score: (0%)
Geef feedback

Of de server waar je het thuis op host in het DC plaatsen?



Af en toe (momenteel ong 1x per week) run ik vanaf thuis op mijn computer een gameserver voor mezelf om gemaakt scripts/maps etc te testen en om met wat vrienden te spelen.

-----

Volgens mij heeft hij een PC, en geen 19" server

EHS-Jerre
24/02/07, 16:31
komt toch op zelfde neer, een VPS is ook altijd up :)

Broodaap
24/02/07, 23:46
Menschen, mijn dank voor jullie input.
Mijn bedoeling was om even te peilen wat de menign hierover was, en dat is gelukt.

Voor die enkele keer zie ik het nut er niet voor in om maandeljiks geld uit te geven hiervoor, dus ik blijf gewoon mijn pc gebruiken als server :)

Magus
25/02/07, 12:57
Ik mis nog een laatste optie, en dat is een budget dedi-server huren. Er zijn behoorlijk veel hostingbedrijven die een simpele server over hebben. Die kan meestal wel tegen budget bedragen worden verhuurd die niet echt veel hoger liggen dan de prijzen van een vps-je. Zeker niet als je er geen uitgebreide SLA op wilt hebben.

Z4P
26/03/07, 12:44
Ik mis nog een laatste optie, en dat is een budget dedi-server huren. Er zijn behoorlijk veel hostingbedrijven die een simpele server over hebben. Die kan meestal wel tegen budget bedragen worden verhuurd die niet echt veel hoger liggen dan de prijzen van een vps-je. Zeker niet als je er geen uitgebreide SLA op wilt hebben.

Weet u dan een paar bedrijven? Want ik ben nog op zoek naar een budget DD.

VantilborgICT
26/03/07, 15:43
Kijk hier even rond. Er zijn er genoeg

Magus
26/03/07, 17:23
Weet u dan een paar bedrijven? Want ik ben nog op zoek naar een budget DD.

Apoc edit: Adverteren is hier niet toegestaan.