PDA

Bekijk Volledige Versie : Fon



Nielsvk
23/02/07, 22:57
Hi,

Ik heb sindskort een access-point van FON (www.fon.com) Hier kan je een access-point van €30,- bestellen incl. btw's & verzendkosten.. Deze access point zend 2 signalen uit: een prive wireless netwerk en een publiek (voor de mensen die bij jou langskomen huppelen) Het mooie aan heel dit project is dat je jou internet deelt (je kan je dataverkeer op een limiet zetten) dat jij ook weer op iemands anders verbinding kunt inloggen (wereldwijd heeft iedereen deze dingen) Ik vind het opzich wel een goede oplossing om internet te 'ruilen', je kan in de webinterface van alles instellen zoals WPA,WEP etc. wachtwoorden, SSID's port forwarding. Het is z'n geld waard. :D Je kan bepaalde routers ook flashen met FON's firmware. Neem eens een kijkje zou ik zeggen ;)

Let niet zo op m'n verhaal-schijf-heid *kuch* Want ben niet zo goed in verhaaltjes schrijven

Digires
23/02/07, 22:59
Leuk initiatief.. maar meen mij iets te herinneren dat het strafbaar is om ongevraagd van iemand zijn internet verbinding gebruik te maken.
Ook al staat zijn access point "open"...

Nielsvk
23/02/07, 23:02
Dit lijkt mij niet als een aantal providers ze gratis weggaven?

Digires
23/02/07, 23:20
desalnietemin een leuk idee.
Ook die Fon maps erg leuk!
Wat is het gemiddelde bereik van zo'n apparaatje?

Nielsvk
23/02/07, 23:22
Net zoveel als een router, maar ik ga denk ik binnekort is zo'n grote attene kopen en erop schroeven :) Ik zit nu hemels breed 2 meter boven het kastje met een dikke vloer/plafon en heb continu 54 mbps bereik. :D

Server00
23/02/07, 23:26
Net zoveel als een router, maar ik ga denk ik binnekort is zo'n grote attene kopen en erop schroeven :) Ik zit nu hemels breed 2 meter boven het kastje met een dikke vloer/plafon en heb continu 54 mbps bereik. :D

Heb ik op dit moment ook maar ja als je internet verbinding zelf niet meer is is het natuurlijk minder leuk :).

Alleen handig als je lekker intern gaat sharen.

Nielsvk
23/02/07, 23:30
Alles is van elkaar afgesloten, dus privacy is er wel. :) En ik heb het dataverkeer gewoon op 512 kb/s staan en er logt toch niemand in dus hier is het lekker rustig hehe

Rammboy
23/02/07, 23:38
Leuk initiatief.. maar meen mij iets te herinneren dat het strafbaar is om ongevraagd van iemand zijn internet verbinding gebruik te maken.
Ook al staat zijn access point "open"...

Ik meen mij te herinneren dat het strafbaar is om je internet publiekelijk te maken en om in te breken op virtuele eigendommen en netwerken. Correct me if I'm wrong. :)

maartenb
24/02/07, 00:11
Het is een aangepaste Linksys GSV4 volgens mij. Alleen buitenkant zou aangepast zijn. Ik vind het een erg goed initiatief en doe er zelf ook aan mee.

Gomer
24/02/07, 00:27
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1143135///fonero

teebones
24/02/07, 00:42
Laten ze nou eerst eens een betere upstream regelen voor end user internet. die 1Mbit a 2Mbit is toch niet meer van 2007? (eerder iets van 2001)
Als we minimaal 10 Mbit hebben, heeft het pas zin, anders verkwansel je, je eigen upstream ermee, waardoor je prive/zakelijk internet zo goed als stil komt te staan (immer a-synchroom bij 80 procent van alle end user gebruikers = upstream nodig voor downstream. veel upstream gebruik = weinig downstream mogelijk).

Ramon Fincken
24/02/07, 01:04
Leuk initiatief.. maar meen mij iets te herinneren dat het strafbaar is om ongevraagd van iemand zijn internet verbinding gebruik te maken.
Ook al staat zijn access point "open"...

het is niet "echt" ongevraagd...

alleen mensen met een FON account ( en dus een eigen router ook thuis) kunnen op je router toegang krijgen
( als ik het goed heb begrepen )

dennis0162
24/02/07, 01:47
Ik ga dit niet doen. Ik deel liever niet me internet verbinding, je weet maar nooit wat ze gaan doen.. En ik word er dan op aangesproken.

Sander-
24/02/07, 11:14
Lees het topic op Tweakers even door, daar komen al deze "argumenten" ook langs.

Over legaliteit: Het is niet "open" maar voor een selecte groep gebruikers. Daarnaast kun je dmv QoS etc instellen dat de gebruikers die jouw accespoint pakken maar een klein deel van de beschikbare bandbreedte pakken. Daarnaast kun je in die linksys gewoon 2 aparte VLans maken voor de externe gebruikers en de "eigen". Eventueel misbruik van je verbinding kun je via het gebruikerssysteem natuurlijk backtracen naar de "misbruiker".

Daarnaast is het voor gebruikers van de La Fonera router soms mogelijk om invites te sturen, waarmee een andere gebruiker gratis ook een la fonera kan bestellen. Hiermee breidt het netwerk zich dus snel uit. Ik woon zelf binnenkort in de binnenstad van groningen en ben zeker en vast van plan om er ook een te gaan plaatsen.

Nielsvk
24/02/07, 12:32
het is niet "echt" ongevraagd...

alleen mensen met een FON account ( en dus een eigen router ook thuis) kunnen op je router toegang krijgen
( als ik het goed heb begrepen )


Of je moet $3 per dag betalen, dan kan je ook bij mensen inlogggen :p

Sander-
24/02/07, 20:56
Nivko, indien je nog een invite hebt houd ik me zeker aanbevolen. Iig alvast bedankt.

Nielsvk
24/02/07, 20:57
Die is helaas al weg :p

Nielsvk
26/02/07, 19:10
Ben nu aan het kutten om SSH access te krijgen tot het dingetje, moet hem alleen wel downgraden van firmware, is helaas bij de nieuwe beveiligd. :(

blackdragon
26/02/07, 19:52
Vandaag postbode aan de deur geweest maar was helaas niet thuis.. morgen maar is kijke wat dat dingetje me allemaal aanbied

Pegasus
26/02/07, 22:46
Mocht er iemand tijdelijk geen geld op zak hebben, en toch graag een fon router wil hebben? :p

Kijk dan eens hier: http://divxstation.com/comm/thread.asp?i=1&t=65161&r=0

Net ook eentje besteld! :)

Nielsvk
28/02/07, 17:56
Iemand een manier/tip om SSH access te krijgen tot een Fonera met firmware 7.1R2? (Ik krijg hem niet gedowngrade) Of om dd-wrt/OpenWrt erop te krijgen ?

ronaldlokers
02/03/07, 14:01
Mocht er iemand tijdelijk geen geld op zak hebben, en toch graag een fon router wil hebben? :p

Kijk dan eens hier: http://divxstation.com/comm/thread.asp?i=1&t=65161&r=0

Net ook eentje besteld! :)

Jammer, die actie is veranderd. Je kan nu voor 20 euro zo'n fon router krijgen ipv gratis. Maar dan is het nog steeds een leuke aanbieding :)