PDA

Bekijk Volledige Versie : Email-only



Crafty
23/02/07, 15:49
Hebben jullie weleens aanvragen gekregen voor een email-only abbo?

Ik zit namelijk met het idee om een email-only concept uit te werken als aanvulling op webhosting... op deze manier kunnen klanten/mensen een los emailadres nemen en hoeven ze geen apart domein te registeren ofzo.

Het is misschien wel een beetje uit de tijd om nog betaalde email aan te bieden, maar ik wil er ook iets meer service bij geven dan bv de gratis email diensten bieden.

Anyway, mijn vraag is dus... is er veel vraag naar? En zou het eventueel een idee zijn dat hosters mijn email-only dienst resellen (op eenmalige premiebasis) zodat klanten die alleen een email zoeken een mailbox kunnen nemen en dat die klanten dan reclame ontvangen/krijgen te zien van de reseller die ze aan die mailbox heeft geholpen, zodat er op de lange termijn voor die reseller ook voordelen aan zitten.

Dotdns
23/02/07, 16:13
Tijd van de gratis . info en .be hebben we dit ook aangeboden.
40% heeft nog steeds een email only account.
+- 20 heeft hun gratis niet gerenouvleerd,
de rest stapte over naar hosting.

Maar af en toe krijgen wij ook de vraag hiervoor om enkel email dienst te verschaffen

FSCJasper
23/02/07, 16:28
Hebben jullie weleens aanvragen gekregen voor een email-only abbo?

Ik zit namelijk met het idee om een email-only concept uit te werken als aanvulling op webhosting... op deze manier kunnen klanten/mensen een los emailadres nemen en hoeven ze geen apart domein te registeren ofzo.De paar cent voor een domeinnaam zijn de kosten niet. Op dat gebied valt er weinig voordeel te behalen.


Het is misschien wel een beetje uit de tijd om nog betaalde email aan te bieden, maar ik wil er ook iets meer service bij geven dan bv de gratis email diensten bieden.Waar denk je aan bij extra service? Er zal iets extra's geleverd moeten worden waardoor het interessant wordt om ervoor te betalen. Vergeet niet dat velen gebruik maken van een e-mailadres via hun internetprovider.


Anyway, mijn vraag is dus... is er veel vraag naar? En zou het eventueel een idee zijn dat hosters mijn email-only dienst resellen (op eenmalige premiebasis) zodat klanten die alleen een email zoeken een mailbox kunnen nemen en dat die klanten dan reclame ontvangen/krijgen te zien van de reseller die ze aan die mailbox heeft geholpen, zodat er op de lange termijn voor die reseller ook voordelen aan zitten.Het aanbieden van e-mailpakketten kan iedere internetbedrijf. Voor mij dan ook geen enkele reden om te denken aan reselling van zo'n pakketten. Een systeem zoals anti-spam/virus zoals SpamExperts, dat is interessant om te resellen. Een e-mailpakket dat op iedere server mogelijk is, niet.

JanSmit
23/02/07, 16:28
Wellicht dat je dan ook eens kan kijken naar hosted exchange. Hiermee kun je inderdaad een hoop extra's bieden (zoals synchronisatie agenda taken mail etc naar een pda of mobiel.)

Gr

Jan

Ospito
23/02/07, 17:15
Hosted Exchange is inderdaad erg interessant, maar dan moet je ook absoluut weten waar je mee bezig bent. Wij zijn op dit moment ook erg druk bezig met het lanceren van Hosted Exchange (inmiddels draait er al een testomgeving), ik verwacht dat we hiermee in de loop van maart/april op de markt gaan komen.

DirectAdmin heeft wel een aparte MailOnly-skin, wellicht dat je dan beter wel een domeinnaam kan aanbieden i.c.m. een MailOnly pakket (anders zie ik te weinig voordeel tegenover diensten als Hotmail). Echter denk ik niet dat het interessant wordt om deze dienst aan te bieden en je jezelf zal moeten afvragen of je dit wel wilt aanbieden, je zal niet heel veel voor zo'n MailOnly pakket kunnen vragen aangezien een simpel hostingpakketje (met mail er bij inbegrepen) al niet zo veel meer kost tegenwoordig.

Een enkele keer neemt er weleens iemand contact met ons op die vraagt of we ook een MailOnly-pakketje kunnen aanbieden, meestal praat je deze mensen dan wel om naar een normaal hostingpakketje, dat kost dan ook slechts enkele euro's per maand dus daar wordt meestal niet zo moeilijk over gedaan.

Crafty
23/02/07, 18:22
Ik zat zelf idd ook al te denken aan een iets omvattender geheel, zoals dat hosted exchange verhaal, maar dat was niet specifiek mijn vraag.

Maar bedankt voor jullie mening en opmerkingen!

maxnet
23/02/07, 19:55
De gratis diensten worden ook steeds uitgebreider.
Denk aan "Windows Live Custom domains" en "Google Apps" die je in combinatie met een eigen domeinnaam kan gebruiken, en 2 gb per mailbox bieden.

Het lijkt me lastig om een dienst te leveren die daarmee kan concurreren, en onder de prijs van een normaal hosting pakket zit.

Marin
23/02/07, 22:02
ja, het ligt er inderdaad aan wat jij meer kan bieden dan de hotmails en de googles.. en dat reclame ontvangen... tja.. gaan klanten daarvoor betalen? weet niet of er markt inzit. maaruh.. give it a try :D

Digires
23/02/07, 22:57
Vroeger hebben wij het aangeboden.
Maar nooit erg veel van verkocht.
De meeste nemen nu een hostingpakketje, en zetten daar hun vakantie foto's o.i.d. op... soms ook wel eens helemaal niets... en maar verlengen ieder jaar :P