PDA

Bekijk Volledige Versie : tips om een webhostbedrijf over te nemen



dennis1309
21/02/07, 23:30
Beste Collega's

Ik sta op het punt om een leuk webhost bedrijf over te nemen.

Ik heb alleen geen idee hoe ik dit in goede banen kan lijden.

Vragen:

Wat voor contract stel ik op?
Wat moet er precies in staan?
Moet ik de klanten inlichten en een nieuw contract aanbieden?
Kan ik de naam van het webhostbedrijf overnemen plus webiste enz?
Of kan ik beter de klanten onder mijn eigen webhost bedrijf plaatsen?

Ik zoek eigenlijk wat hulp van iemand die al vaker een webhost bedrijf of een klanten bestand heeft overgenomen.
Iemand die mij wat goede tips kan geven plus een stukje begeleiding.
Dit zou tegen een uurtarief vergoed kunnen worden.

Ik hoor graag van mijn collega's
Alvast bedankt!

Mvg,
Dennis

Randy
22/02/07, 06:28
Weet je wat jij zou moeten doen... http://www.kvk.nl/topic/topic.asp?topicID=1395&topicNaam=Ik+heb+al+een+bedrijf+op+het+oog

Meerdere overnamen gedaan het afgelopen jaar. Er lijkt altijd meer werk in te zitten dan oorspronkelijk geplaned. Bedenk je ook even dat alle klanten een nieuw contract moeten tekenen en zij niet verplicht zijn over te gaan, ik neem aan dat je een eenmanszaakje overneemt.

remoteoffice
23/02/07, 00:34
Goed controleren dat de naw gegevens van de klanten kloppen.
Zelf had ik bijna een bedrijf overgenomen en die had voor 25% niks gedocumenteerd, dus helaas niet doorgegaan

Swiftway-UK
23/02/07, 09:01
Notaris en advocaat inschakelen voor overname en contractsopstelling.
Indien het een eenmanszaak of VOF betreft klopt de stelling van Randy en moeten de klanten vrijwillig overstappen naar jou bedrijf.

dennis1309
23/02/07, 13:20
oke mannen bedankt voor de info
Het is een overname van een eenmanszaak.
Ik word de nieuwe eigenaar.
Heeft iemand nog een goed adres voor een overname adviseur of advocaat.
Een referentie is altijd fijn.
Mvg,
Dennis Fransen

Ospito
23/02/07, 17:05
In principe kan je volgens mij geen eenmanszaak overnemen. Ik raad je aan om een eigen KvK-dossier te nemen (als je die nog niet hebt) en de handelsnamen over te nemen (laten overzetten naar je eigen KvK-dossier), daarnaast neem je de debiteuren overeenkomsten en eventuele eigendommen (servers, software licenties, domeinnamen etc.) over. De crediteuren overeenkomsten en schulden neem je uiteraard niet over.

Wij hebben eind vorig jaar ook een partij overgenomen (was ook een eenmanszaak), e.e.a. contracten laten opstellen door Steven Ras van ICT Recht, kan ik erg aanbevelen (www.ictrecht.nl).

Succes ermee!