PDA

Bekijk Volledige Versie : Incasso bureaus



Cybafish
21/02/07, 22:04
Heel simpel, welk incasso bureau gebruiken jullie, wat zijn de ervaringen? :)

WebXtrA-Rámon
22/02/07, 01:23
www.directincasso.nl = NedIncasso

Slagingspercentage tot nu toe 80% en dat door fouten van onze kant en/of omdat klant onvindbaar is.

Dotdns
22/02/07, 07:17
Webincasso (https://www.webcasso.nl/)
Momenteel 4 op 4 :)
Snel actie en reactie , goed support

Geert-Jan
22/02/07, 08:37
http://www.webhostingtalk.nl/het-runnen-van-een-web-hosting-bedrijf/106118-incasso-bureaus.html?highlight=incasso+bureau

spearhead
24/02/07, 08:52
Webcasso
Momenteel 4 op 4 :)
Snel actie en reactie , goed support

Idem hiero, geheel online, snelle telefonische support, scherpe tarieven. :W:

Hebben 1 vordering niet weten te incasseren, maar in beslaggenomen spullen doe het goed bij een veiling, gna gna gna....:p

Dicky
24/02/07, 09:24
Webcasso lekker snel makkelijk en alles online
https://www.webcasso.nl

TiMMiEJ
24/02/07, 10:06
Webcasso lekker snel makkelijk en alles online
https://www.webcasso.nl

Als ik bij tarieven kijk, en vul een bedrag van 500 Euro in. Dan komt er een bedrag uitrollen van 22,95. Dat lijkt me niet het enige wat je moet betalen?

Komto
24/02/07, 10:25
Als ik bij tarieven kijk, en vul een bedrag van 500 Euro in. Dan komt er een bedrag uitrollen van 22,95. Dat lijkt me niet het enige wat je moet betalen?

Wij maken er ook gebruik van, ik geloof dat hun de rest bij je klant innen ;)

maartenb
24/02/07, 11:02
Klopt, dat is het zogenaamde succesfee. Daarnaast leggen ze een bedrag bij de klant neer.

crazycoder
24/02/07, 11:10
Waarom niet gewoon:
- 1e herinnering
- 2e herinnering
- ingebreke stelling
- deurwaarder

Je stuur toch al minimaal 2 herinneringen voordat je het naar een incassokantoor stuur..

eMiz0r
24/02/07, 12:48
Waarom niet gewoon:
- 1e herinnering
- 2e herinnering
- ingebreke stelling
- deurwaarder

Je stuur toch al minimaal 2 herinneringen voordat je het naar een incassokantoor stuur..

Mag aannemen dat iedereen dat ook zo doet, op een wijziging na (iets klantvriendelijker):

- 1e herinnering
- 2e herinnering
- ingebreke stelling
- incassobureau
- deurwaarder

Ospito
24/02/07, 12:48
Wij maken gebruik van Credifin Nederland (http://www.credifin-nederland.nl) voor de meeste incassozaken. Bevalt tot nu toe erg goed en tot op heden voor ons een slagingspercentage van 100%!

djalken
24/02/07, 17:56
www.dcincasso.nl goede ervaringen mee :) weet geld te krijgen als het er is ;)

crazycoder
25/02/07, 09:06
Mag aannemen dat iedereen dat ook zo doet, op een wijziging na (iets klantvriendelijker):

- 1e herinnering
- 2e herinnering
- ingebreke stelling
- incassobureau
- deurwaarder
Ik mis een beetje de toegevoegde waarde van het incassobureau. Een deurwaarder geeft (afhankelijk van de afspraken) ook nog een laatste kans om te betalen.

Voxio
13/03/07, 01:24
Webcasso lekker snel makkelijk en alles online
https://www.webcasso.nl

Inderdaad, ziet er allemaal goed uit.

Zojuist mijn eerste debiteur in hun systeem ingevoerd, ben benieuwd hoe zij dit afhandelen.

TuCje
13/03/07, 08:36
Komt het vaak voor dat er klanten gewoonweg na 2 aanmaningen nóg niet betalen ?

Komto
13/03/07, 08:37
Ja, heel veel ;)

TuCje
13/03/07, 09:18
Jeetje.... :|

Zijn dat meer bedrijven of particulieren ?

Komto
13/03/07, 09:21
Particulieren, bedrijven nemen die gok niet.

MediaServe
13/03/07, 09:25
Hebben 1 vordering niet weten te incasseren, maar in beslaggenomen spullen doe het goed bij een veiling, gna gna gna....:p

Jij vindt dat grappig? Ik vind het diep triest dat het nodig is om een incassodienst in te schakelen en wij doen het pas als het écht niet anders geregeld kan worden. Ik heb helaas een tijdje geleden gebruik moeten maken van Incasso.com, maar het beviel wel erg goed! De reden dat wij Incasso.com gebruikten is dat ze veel ervaring hebben met buitenlandse debiteurs en het ging om een Duits bedrijf.


Particulieren, bedrijven nemen die gok niet.

Wij doen vrijwel alleen maar business to business, maar zie toch wel erg vaak dat facturen niet of veel te laat betaald worden. Vaak helpt het wel om even te bellen, dat komt wat persoonlijker over dan de standaard herinneringen en dan wordt er meestal dezelfde dag nog betaald.

Komto
13/03/07, 09:27
Tuurlijk is dat een persoonlijke ervaring ;)
Opzich is dat ook nooit te zeggen, je kan ook 100 particulieren / bedrijven hebben die slecht betalen, maar net zo goed 100 die goed betalen.

Maar 'rotte appels' heb je altijd.

spearhead
13/03/07, 11:03
Jij vindt dat grappig? Ik vind het diep triest dat het nodig is om een incassodienst in te schakelen en wij doen het pas als het écht niet anders geregeld kan worden. Ik heb helaas een tijdje geleden gebruik moeten maken van Incasso.com, maar het beviel wel erg goed! De reden dat wij Incasso.com gebruikten is dat ze veel ervaring hebben met buitenlandse debiteurs en het ging om een Duits bedrijf.



Ik lig niet dubbel van het lachen, maar als ik tig uren heb gestoken in een custom script, de rekening in augustus heb verstuurd en in december na twee aanmaningen en tientallen (!) telefoontjes nog geen cent heb gezien, dan ben ik er klaar mee. Wel de luisten niet de lasten? Het betaalgedrag van mijn klanten is ronduit goed te noemen, maar er zijn gewoon rotte appels, zodra dat duidelijk is, ken ik geen coulance meer.

MediaServe
13/03/07, 11:15
Ik lig niet dubbel van het lachen, maar als ik tig uren heb gestoken in een custom script, de rekening in augustus heb verstuurd en in december na twee aanmaningen en tientallen (!) telefoontjes nog geen cent heb gezien, dan ben ik er klaar mee. Wel de luisten niet de lasten?

Daar heb je uiteraard gelijk aan, maar een faillisement is voor niemand leuk en ik neem dan ook aan dat jouw klant 100x liever gewoon de rekening had betaald.

crazycoder
13/03/07, 17:43
Ik lig niet dubbel van het lachen, maar als ik tig uren heb gestoken in een custom script, de rekening in augustus heb verstuurd en in december na twee aanmaningen en tientallen (!) telefoontjes nog geen cent heb gezien, dan ben ik er klaar mee. Wel de luisten niet de lasten? Het betaalgedrag van mijn klanten is ronduit goed te noemen, maar er zijn gewoon rotte appels, zodra dat duidelijk is, ken ik geen coulance meer.
Weet niet hoe jullie het aanpakken, maar hier krijgt niemand iets in handen totdat de factuur is voldaan.

thunder
13/03/07, 18:15
Websites/programma's/scripts geef ik pas na betaling en wij vragen een voorschot kwestie van wat zekerheid te hebben.

Ik ben aan het kijken naar incassobureau's die ook belgië doen, anders gaan ze hier direct de deurwaarder over de vloer krijgen. (sorry maar ik ben van de overtuiging dat je maar moet betalen voor wat je koopt/besteld, al gaat het om 10 € ik maar en een princiepe kwestie van)

Santario
13/03/07, 18:42
Heb hier op het forum laatst wat negatieve berichten over webcasso gehoord. Meerdere reacties t.a.v. dit incassobureau zijn daarom dan ook welkom :)

Randy
13/03/07, 18:52
Van Webcasso overgestapt naar Credifin. Webcasso kwam steeds met het verweer van de klant, waar we tijdens een incassotraject niets mee te maken hebben. Klant heeft immers vooraf een herinnering, 2 aanmaningen en een ingebrekestelling (met mogelijkheid binnen 3 dagen bij GWK te betalen) ontvangen alsmede een kopie van de overeenkomst en (nogmaals) de algemene voorwaarden. Deze gegevens gaan ook naar Credifin en indien zij binnen 21 werkdagen geen resultaat boeken, gaan ze direct over op beslaglegging via Kanton. Zover heeft het echter - gelukkig - nog nooit hoeven komen.

Voxio
13/03/07, 20:37
Heb hier op het forum laatst wat negatieve berichten over webcasso gehoord. Meerdere reacties t.a.v. dit incassobureau zijn daarom dan ook welkom :)

Zodra mijn eerste incasso afgerond is met Webcasso zal ik mijn ervaring zeker hier posten.

spearhead
13/03/07, 23:42
Daar heb je uiteraard gelijk aan, maar een faillisement is voor niemand leuk en ik neem dan ook aan dat jouw klant 100x liever gewoon de rekening had betaald.

Geloof mij, dit was een zakelijke klant die verre van failliet was, gewoon te laks om z'n rekening te betalen. Was nog in mijn beginjaren (ahum) en waarschijnlijk had hij mij ingeschat als een snotneus die ook wat wilde bij beunen.

Wat betreft het script eigendom, dat stond tot op de dag van de laatste betaling gewoon nog steeds bij mij op de server. Pas daarna gemigreerd naar zijn eigen domein.

Ik werk sinds die tijd ook met voorschotten, in het begin wat vaak te goeder trouw, maar dat is er inmiddels wel af.

Naast webdesign, scripts etc, lever ik ook hardware en volledige systemen, laptops etcetera, geldt precies hetzelfde, eerst betalen, dan pas verzend ik het.

Costeijn
15/03/07, 21:13
Veel bedrijven waar wij zaken mee doen betalen niet binnen onze betalingstermijn van 14 dagen. Krijg je als antwoord "Dat kan wel zo zijn meneer, maar onze betalingstermijn voor facturen is 30 dagen". Ikzelf vind het wel netjes om facturen op tijd te betalen. Verder nog geen incassobureau in hoeven te schakelen gelukkig.

crazycoder
15/03/07, 21:39
Van Webcasso overgestapt naar Credifin. Webcasso kwam steeds met het verweer van de klant, waar we tijdens een incassotraject niets mee te maken hebben.
De klant kan tot voor de rechter met een verweer/klacht komen..

groenleer
15/03/07, 22:51
Een incasso bureau is in mijn ogen niks meer dan een bemiddelingsbureau dat met enige druk tracht een financiele afspraak te laten na komen door een van je klanten.

En wanneer een klant van mening is dat er verzachtende omstandigheden zijn, en zij geloven daar ook in, zal men pas naar de opdrachtgever terug keren.

santema
15/03/07, 23:24
Meer is het inderdaad ook niet.

crazycoder
15/03/07, 23:30
Een incasso bureau is in mijn ogen niks meer dan een bemiddelingsbureau dat met enige druk tracht een financiele afspraak te laten na komen door een van je klanten.

En wanneer een klant van mening is dat er verzachtende omstandigheden zijn, en zij geloven daar ook in, zal men pas naar de opdrachtgever terug keren.
Ik mis in het geheel de toegevoegde waarde van een incasso bureau. Zij kunnen niet veel meer dan hard BOE roepen.

Als het goed is zend een incasso bureau alles door naar de opdrachtgever. Die moet daar verder over beslissen.

Cybafish
16/03/07, 00:07
Incassobureaus schelen een hoop tijd en gedoe. Klanten een factuur sturen, herinneren aan de factuur en manen tot betalen is allemaal leuk en aardig, maar daarna moet het ook niet veel meer tijd in beslag nemen natuurlijk. Dan is een incassobureau een goedkope manier om de vordering over te dragen ter afhandeling.

WebXtrA-Rámon
16/03/07, 00:18
Nouja een incasso bureau neemt je veel werk uit handen en uiteindelijk een concept dagvaarding en uiteindelijk dagvaarding maken en dat is nog niet eens zo duur.

Vandaag werdt er tevallig voor de eerste concept dagvaarding gemaakt.
Tot nu toe hebben we met het incasso bureau een betalings percentage van 80% gehad, dat is beter dan niets en het incasso bureau doet het ook nog eens gratis ook (wanbetaler betaald de kosten)

thunder
16/03/07, 02:52
Heeft een incassobureau een wettelijke basis of is wat zij doent niet rechtsgeldig (dus iets wat eigenlijk iedereen kan doen, geen advokaten enz)

Randy
16/03/07, 17:49
Ik kreeg toevallig vandaag nog een mailtje van het incassobureau over een moeilijke afhandeling (minderjarige):


Wij hebben zijn Oma gesproken, die heeft zijn vader ingelicht, waarna Bjorn met de billen bloot moest. Vader heeft ervoor gezorgt dat zoonlief betaalt heeft.

En dat allemaal op basis van no-cure, no pay... Let niet op de informele wijze van dit bericht, we hebben een zeer goede relatie met het bedrijf, ook buiten kantooruren...

santema
16/03/07, 18:41
Waar maak je gebruik van Randy?

NWO
16/03/07, 20:20
Wij zitten momenteel bij Intrum, maar veel dingen worden gewoon niet afgehandeld. Ik heb het contract daar dan ook stop gezet. Ik zal eens kijken naar de reacties hier. Wellicht heb ik er wat aan :)

Randy
16/03/07, 20:46
Waar maak je gebruik van Randy?


Als je even besteld en niet betaald weet je het Peter :)
http://www.credifin-nederland.nl/

crazycoder
16/03/07, 23:30
Heeft een incassobureau een wettelijke basis of is wat zij doent niet rechtsgeldig (dus iets wat eigenlijk iedereen kan doen, geen advokaten enz)
Mag iedereen. Ze moeten natuurlijk wel binnen wettelijk vastgestelde regels blijven.. dus niet ineens fantaseren over de extra kosten enzo..

Aessence
17/03/07, 16:10
we hebben een zeer goede relatie met het bedrijf, ook buiten kantooruren...
[/QUOTE]http://www.credifin-nederland.nl/[/QUOTE]

Hey Randy... Ik zie dat CrediFin haar klanten zelf de "laatste aanmaning" laat versturen op CrediFin briefpapier. Doen jullie dat ook?

Wat voor naam en handtekening plaats je daar dan onder?

George/

Stewie
17/03/07, 16:13
Wij gebruiken Intrum Justitia, ik denk dat ze 95% van de aangebrachte zaken voor ons binnenhalen.

Randy
18/03/07, 00:09
Hey Randy... Ik zie dat CrediFin haar klanten zelf de "laatste aanmaning" laat versturen op CrediFin briefpapier. Doen jullie dat ook?

Wat voor naam en handtekening plaats je daar dan onder?

George/

Maken we geen gebruik van, omdat er dan al een herinnering en aanmaning is verzonden. Het houdt natuurlijk een keer op.

Bullcat
18/03/07, 11:44
Ik heb mezerlf ook maar eens opgegeven bij CrediFin, ik begin zo langzamerhand doodmoe te worden van het gesjok achter niet betalende klanten aan :(

BsHosting
18/03/07, 12:59
Dreigen met afsluiten werkt soms nog beter.

Heb er net ook weer 1 gehad en ik denk zal nog 1 maal een mail eraan wagen anders incassoadvocaat he.

zette ik in aangezien u niet op onze herinneringen en aanmaningen reageert zullen wij zo de 2 domeinen van uw klanten die u niet betaald aan ons op non actief zetten.

en zullen wij definitief de vordering uit handen geven (factuur dec 2006) en toen werd er ineens heel erg vlug betaald via internet bankieren.

Bullcat
18/03/07, 13:03
Die klanten zijn al afgesloten dus, maandag gaan de aangetekende facturen de deur uit, en vrijdag schiet ik ze in bij incasso bureau, kunnen zo 212 eurie extra betalen per factuur :D

BsHosting
18/03/07, 13:05
dan is het idd minder en zijn ze inderdaad hardleers afgesloten en dan nog niet betalen.

snap het niet eigelijk zou een blacklist goed zijn voor deze markt.
meestal zijn het dezelfde die ergens anders al eruit gegooid zijn ivm wanbetaling en proberen ze het bij een ander.

Rick L.
18/03/07, 13:11
Zou inderdaad leuk zijn. De privacywetgeving maakt dat helaas vrijwel onmogelijk.

Santario
18/03/07, 13:24
Valt mij op dat veel bureau's zeggen dat men zo keihard is en altijd naar een kantonrechter stapt. Geloof mij nou, dat doen ze niet. Je gaat voor kleine bedragen niet naar een rechter. Hoezo niet? Je krijgt namelijk van de rechter nooit of te nimmer de volledige juridische kosten, die je hebt moeten maken, toegewezen. In geval van kleine bedragen maak je er altijd verlies op. Dus als ik een incassobureau tegenkom die tegen mij zegt "Meneer, zelfs voor 100 EUR gaan wij naar de rechter" denk ik bij mezelf: ga iemand anders voor de gek houden.


Die klanten zijn al afgesloten dus, maandag gaan de aangetekende facturen de deur uit, en vrijdag schiet ik ze in bij incasso bureau, kunnen zo 212 eurie extra betalen per factuur :D

Jij doet toch budgethosting? Max. 15% van de kosten, maar de rest van de administratieve kosten, ongeacht of ze in de Algemene Voorwaarden zijn, worden bij een rechter altijd afgewezen. Althans, in 99,9% van de gevallen. Het risico van het vak.

maxnet
18/03/07, 15:29
Dus als ik een incassobureau tegenkom die tegen mij zegt "Meneer, zelfs voor 100 EUR gaan wij naar de rechter" denk ik bij mezelf: ga iemand anders voor de gek houden.

Had een tijdje terug een (zakelijke) klant die er een gewoonte van maakte te verhuizen op het moment dat er betaald moest worden.

Ook al ging dat om maar 120 EUR, is dat uiteindelijk via Webcasso naar het kantongerecht gegaan.

Er zijn dus wel degelijk bureau's die dat voor kleine bedragen doen.

brinkie
18/03/07, 15:37
Valt mij op dat veel bureau's zeggen dat men zo keihard is en altijd naar een kantonrechter stapt. Geloof mij nou, dat doen ze niet. Je gaat voor kleine bedragen niet naar een rechter. Hoezo niet? Je krijgt namelijk van de rechter nooit of te nimmer de volledige juridische kosten, die je hebt moeten maken, toegewezen.

Mijn ervaring is anders. Ik werk met WebCasso (http://www.webcasso.nl), en enige tijd geleden was er een klant (factuurbedrag: € 209,-) die maar niet wilde betalen. Dus uit handen gegeven aan WebCasso. Die zijn doorgegaan met de vordering en recent is het vonnis betekent en er beslag gelegd op de bankrekening van de (ex)cliënt. Men is veroordeeld in betaling van de € 209,-, de bijkomende kosten en wettelijke rente. Inmiddels ligt de 2e (voor een bedrag van € 84,-) bij de rechter..

Dus, ik kan niet anders zeggen dan: gewoon doen en :W: voor WebCasso! Heb er zelf geen omkijken naar gehad, alleen maar de standaard procedure (factuur, herinnering per mail, schriftelijke herinnering en vervolgens overgedragen aan WebCasso). Uiteraard, overigens, had ik het graag anders gezien. Maar mijn ervaring is inmiddels, na een jaar met dit buro te hebben gewerkt, dat de meeste moeilijke betalers tegenwoordig de snelste betalers zijn die ik heb :D nadat ze een keertje met WebCasso in aanraking zijn geweest.. en er slechts een klein aantal is die zijn vertrokken.

Randy
18/03/07, 16:20
Deel incassoklanten is heel klein. We hebben ~ 2000 klanten waarvan 1700+ zakelijk. Als er problemen zijn, zijn die enkel bij het budgetsegment (budget is bij ons 10,- per maand, niet 1 euro).
Wel eens ondernemer gehad met wie het even minder ging, daar goede afspraken mee gemaakt. Als je omwille wat voor een reden niet kunt betalen, valt er altijd wat te regelen. Maar als je van de aardboden verdwenen lijkt, wordt het meteen uit handen gegeven. En ikzelf zou het óók doen voor een bedrag van 100,- als je bewust bedonderd bent. Al gaat dat dan meestal via een alternatieve incassodienst.

saskiaa1
19/09/07, 21:13
<knip>Spam. Niet meer doen.

Freakingme
19/09/07, 21:38
Jij vult bij brance 'nvt' in, en je eerste post (en enige) post is vol lof over een incassobureau? Niet dat je niet welkom bent ofzo hier, maar dit lijkt toch wel heel erg veel op pure reclame als je het mij vraagt....

®on
19/09/07, 23:39
Jij vult bij brance 'nvt' in, en je eerste post (en enige) post is vol lof over een incassobureau? Niet dat je niet welkom bent ofzo hier, maar dit lijkt toch wel heel erg veel op pure reclame als je het mij vraagt....
Dat was het ook, of het is wel heel toevallig dat je IP Enschede e.o. verraadt, en dat incasso bureau ook uit Enschede komt, bovenop wat jij al terecht opmerkt.

On topic.

Hollanda
21/09/07, 03:36
www.ggn.nl

aleto
24/09/07, 02:06
Zou inderdaad leuk zijn. De privacywetgeving maakt dat helaas vrijwel onmogelijk.

En dat weet ik niet zeker of dat zo is.

Als je ergens een lijst openbaar publiceert wel ja, maar je zou een soort van zoeksysteem kunnen maken.

Stel, je hebt een site met een zoekveld, je geeft daar 'piet van zwolle' op en zoekt. En als dat systeem een match heeft, krijg je meer info (over wie het heeft ingevuld, datum, reden, bedragen waar het om ging, verhaaltje rondom, etc.). Het systeem geeft geen privacy gevoelige gegevens, zoals adressen of contactinformatie. Lijkt mij dat zoiets wel mag toch?

Anders kan je ook nog een blacklist systeem maken aan de hand van IP adressen van oplichters. Dat je kan checken of een bepaald IP adres bekend is van eerdere oplichtings-/wanbetalingspraktijken.

Ik heb over dergelijke systemen zelf al vaker zitten te denken, aangezien wij ook behoorlijk wat last hebben gehad van oplichters en/of notoire wanbetalers. Echter heb ik er de tijd niet voor om dit echt uit te werken. Ook zou het systeem niet te openbaar moeten zijn, anders gaat iedereen fake entries zitten maken of gaat iedereen zoeken naar dingen. Je zou voor submits en requests dus dan wel moeten werken met geautoriseerde gebruikers denk ik.

Mogelijk dat mede WHT'ers hier ook wat in zien en zoiets alsnog opgezet kan worden? Melden dat mensen anders op de ISP-blacklist komen te staan, kan ook al helpen mensen aan te zetten tot betalen.

BsHosting
24/09/07, 06:15
ik vind het ook een goed idee en zal bij veel hosters veel ergernis wegnemen.

immers wie wil nu een klant die niet betaald.

wij zijn allemaal concurenten van elkaar maar als ik bv een klant heb gehad die weigert te betalen omdat ie dat nergens doet en hij stapt dan naar een concurent en flikt daar hetzelfde heb je 2 gedupeerden.

als we de handen ineen kunnen slaan kan dat veel geld besparen uiteindelijk denk ik zo.

persoon a betaald nergens hup blacklist en hij komt nergens meer binnen.

crazycoder
24/09/07, 07:54
Stel, je hebt een site met een zoekveld, je geeft daar 'piet van zwolle' op en zoekt. En als dat systeem een match heeft, krijg je meer info (over wie het heeft ingevuld, datum, reden, bedragen waar het om ging, verhaaltje rondom, etc.). Het systeem geeft geen privacy gevoelige gegevens, zoals adressen of contactinformatie. Lijkt mij dat zoiets wel mag toch?

Leuk. En wat als er 10 Piet van Zwolle's zijn? Als 1 van hen een notoire wanbetaler is zijn ze dat ineens allemaal?

Nee. Je hebt er alleen maar iets aan als je alle details op kan vragen inclusief adres e.d. Voor dit soort systemen moet je toestemming krijgen.
Als je het nieuws een beetje volg dan weet je dat de detailhandel een dergelijk systeem heeft om stelend personeel te kunnen weren. Dan zou je ook weten dat zij er problemen mee hebben omdat onze privacy waakhond er eigenlijk niet blij meer mee is.


Anders kan je ook nog een blacklist systeem maken aan de hand van IP adressen van oplichters. Dat je kan checken of een bepaald IP adres bekend is van eerdere oplichtings-/wanbetalingspraktijken.

Kan je altijd een wisselend IP adres regelen of ze gaan bij de bieb op internet.

Ik heb over dergelijke systemen zelf al vaker zitten te denken, aangezien wij ook behoorlijk wat last hebben gehad van oplichters en/of notoire wanbetalers. Echter heb ik er de tijd niet voor om dit echt uit te werken. Ook zou het systeem niet te openbaar moeten zijn, anders gaat iedereen fake entries zitten maken of gaat iedereen zoeken naar dingen. Je zou voor submits en requests dus dan wel moeten werken met geautoriseerde gebruikers denk ik.

Mogelijk dat mede WHT'ers hier ook wat in zien en zoiets alsnog opgezet kan worden? Melden dat mensen anders op de ISP-blacklist komen te staan, kan ook al helpen mensen aan te zetten tot betalen.
Ik denk dat je voor een dergelijk systeem toestemming moet hebben. Ik denk ook dat je zoiets alleen via een brancheorganisatie kan laten verlopen.

Zolang je niet naar buiten bekend maak dat je een dergelijk systeem hanteer kan je het natuurlijk onderling invoeren. Overigens niet slim om het via een publiek forum te regelen :)

Allemaal wel leuk en aardig, maar je zal met om het even welk systeem je verzin een hele uitgebreide set regels e.d. moeten hanteren om misbruik te voorkomen. Je moet ook bepalen wanneer iemand weer af wordt gevoerd..

Je kan jezelf ook afvragen wat je in je bedrijfsvoering kan doen om wanbetalers tegen te gaan. Als klanten in een deel van je bedrijf met grote regelmaat niet of te laat betalen dan zou je ze bijvoorbeeld vooraf kunnen laten betalen.

aleto
24/09/07, 13:46
Dat klopt, je moet inderdaad een uitgebreid systeem hebben en veel regels moeten opstellen om alles in goede banen te leiden. Als een branche organisatie zoiets opzet vind ik dat ook prima, ik mis nu alleen dat het er niet is.

Mensen kunnen inderdaad via openbare systemen alsnog bestellen, maar als je de IP adressen van hun vaste verbindingen al blokkeert, leg je de drempel wel al hoger.

We hebben ook al vaker gedacht over andere alternatieven om misbruik te voorkomen. Zo bellen wij tegenwoordig alle klanten eerst na of ze wel besteld hebben, en klanten onder de 18 moeten toestemming hebben van hun ouders. Maar dan nog heb je wanbetalers.

Mensen vooruit laten betalen is leuk, maar dat levert wel weer een drempel op voor goedwillende klanten. Daarbij is dit alleen een oplossing voor het eerste jaar, want daarna worden de pakketten automatisch verlengd.

Domenico
24/09/07, 14:46
Hier goede ervaringen met http://www.incassopartners.nl/.

Goede resultaten van waaronder bedrijven die als moeilijk te boek staan en ook wel eens op het forum hier zijn genoemd. Ik noem verder geen namen. :)

EDIT: Kijk ook eens voor wie ze allemaal werken!

santema
24/09/07, 19:37
Never mind, stond op de eerste regel :).

Ik neem morgen contact met ze op.

crazycoder
25/09/07, 08:57
Mensen vooruit laten betalen is leuk, maar dat levert wel weer een drempel op voor goedwillende klanten. Daarbij is dit alleen een oplossing voor het eerste jaar, want daarna worden de pakketten automatisch verlengd.
Misschien is het handiger om van automatische verlenging af te stappen.

6 weken vooraf een factuur sturen, 2 weken vooraf herinnering.. Wordt er niet betaald op de datum dat er verlengd wordt dan suspend je de boel en na 2-4 weken hef je op.

Dit kan een oplossing zijn, of je het wil ligt aan je bedrijfsvoering en soort klanten.

Je moet iets dergelijks natuurlijk wel goed in je voorwaarden opnemen..

rensariens
16/10/07, 14:34
Wij gebruiken Intrum Justitia, ik denk dat ze 95% van de aangebrachte zaken voor ons binnenhalen.

Gebruiken jullie Justitia ook bij kleuters die een gameserver a 30-50 euro niet betaald hebben ? Kan me voorstellen dat dit soort kleine bedragen niet op prijs gesteld worden.

djalken
16/10/07, 14:41
Weet het niet zeker maar dacht dat i3d ook werkte volgens het principe betalen is verlengen ;) Dan zit je ook niet snel met incasso zaken enzo