PDA

Bekijk Volledige Versie : incasso voor 1 domeintje?



Marin
21/02/07, 17:33
Wat doen jullie over het algemeen met eenn klant die zn domein registratie niet betaald? incassoburo erachteraan voor die 10 euros? of domein vrijgeven? mag dat?

Hoor graag jullie reactie

Swiftway-UK
21/02/07, 17:47
Consequent incasso inschakelen is het beste.

Geert-Jan
21/02/07, 18:30
Nieuwe klant:: regge zodra betaling en evt. formulieren binnen zijn. En dat ze rap zijn... :P

reeds klant:: incasso punt.

Peuk
21/02/07, 18:35
gewoon incassobureau + administratiekosten (zie av)

Marin
21/02/07, 18:37
Nieuwe klant:: regge zodra betaling en evt. formulieren binnen zijn.

haha, ja en er dan achter komen dat de domeinnaam inmiddels door een ander is geregged, weer de hele zooi crediteren...

Maar, incassotje dus.. dan weet ik voldoende :d thnx

Digires
21/02/07, 19:39
Welk incasso bureau gebruik je?

Wij regellen het met no cure no pay.
Stel dat het niet te incasseren valt, dan zijn wij ze ook geen bedrag schuldig.

rednas
21/02/07, 19:44
Gewoon DNS omzetten naar je eigen site, dan betalen ze altijd vrij snel.

Marin
21/02/07, 20:34
@digires; heb het nog niet nodig gehad, maar heb wel een no cure no pay op het oog. tips?

@rednas; ja t gaat hier om een domein dat alleen geregged is en dus nu al een reclame site van ons vertoond.

Digires
21/02/07, 20:36
Wij gebruiken NedIncasso uit Arnhem.

Kun je het online volgen welke stappen er zijn genomen.

Mikej0h
21/02/07, 20:48
Een bedrijf genaamd 'IncassoUnie', volgens mij ook uit Arnhem, heeft mij ooit eens gecontacteerd. Wellicht een optie?
Werken volgens mijn weten ook met het 'no cure, no pay' systeem.

Marin
21/02/07, 21:26
okeej thnx! weet voldoende!

Santario
21/02/07, 21:56
IncassoUnie is uit Eindhoven, zeer slecht bureau, hebben wij ook mee samengewerkt.

Jethro
21/02/07, 22:05
NedIncasso vind ik nou ook niet echt een topper.

Een incasso buro opzich is al niets want ze mogen toch niets. Als een klant niet betaald dan kunnen ze op den duur niets meer doen en dan moet je naar de rechter. Wel even iets van 280ex betalen en als je gelijkt krijgt van de rechter moet je debiteur alles terug betalen.

Anders 280ex kwijt + het bedrag waarom je naar de rechter ging.

( zo is mij verteld door een medwerker van Nedincasso )

Marin
21/02/07, 22:10
Kennen jullie de incassokamer uit Emmeloord? hier kreeg ik een brief van

scenestar
22/02/07, 01:00
Gewoon DNS omzetten naar je eigen site, dan betalen ze altijd vrij snel.

Een "speciale" placeholder werkt ook erg goed.

WebXtrA-Rámon
22/02/07, 01:20
wat de bovenste twee heren zeggen, dan een aanmaning sturen met een extra factuur voor gemaakte kosten en rente (bij ons standaard EUR 10). En dan naar het incasso bureau sturen.

thunder
22/02/07, 04:17
Bestaan dit soort bureau's ook in België?

Randy
22/02/07, 06:13
Bestaan dit soort bureau's ook in België?

Geen idee. In België gelden weer heel andere regels en heb je een termijn van bijna 6 maanden waarbij u (gerechtelijk) vrijwel niets kan.

Geert-Jan
22/02/07, 08:40
wat de bovenste twee heren zeggen, dan een aanmaning sturen met een extra factuur voor gemaakte kosten en rente (bij ons standaard EUR 10). En dan naar het incasso bureau sturen.

Die extra adm. kosten kun je altijd proberen (doen wij ook), maar houd er rekening mee dat een rechter deze alsnog kan verwerpen....

thunder
22/02/07, 19:49
Geen idee. In België gelden weer heel andere regels en heb je een termijn van bijna 6 maanden waarbij u (gerechtelijk) vrijwel niets kan.

jah typisch hier word alles op de lange baan geschoven. Ik ga hier toch wat meer info over opzoeken om dit eventueel wat te kunnen versnellen.

Ospito
23/02/07, 17:01
Domeinnamen te koop aanbieden/overschrijven op eigen naam, placeholders met meldingen als 'wegens administratieve redenen' vind ik persoonlijk niet kunnen en alles behalve professioneel. Er zijn betere en professionelere manieren om je geld te krijgen, zoals een incassobureau. Mocht de vogel helemaal gevlogen zijn dan kan je altijd nog het account suspenden (met een normale/standaard melding) en het domein na een aantal jaar wellicht opheffen.

Wij maken voor kleine vorderingen gebruik van een " No Cure, No Pay " incassobureau, Credifin Nederland in Amstelveen (www.credifin-nederland.nl), werkt erg goed en is erg effectief, hebben ook een online panel waarin je zelf dossiers kan aanmaken en de status van bestaande dossiers kan inzien. Ze gaan ook vrij netjes met je klanten om, maar laten wel duidelijk merken dat het de hoogste tijd is om te betalen. Wij hebben nu meerdere dossiers bij Credifin Nederland in behandeling gegeven en ik kan het erg aanbevelen!

tvm
25/02/07, 20:53
1 domein: domeinnaam omzetten naar eigen naam want je hebt er echter zelf voor betaald zolang de klant niet heeft betaald. (dit om verhuizingen tegen te gaan zolang de betaling niet voldaan is) Dan de domeinnaam omleiden naar een website waar staat dat deze domeinnaam offline is wegens het niet betalen van deze domeinnaam aan jouw bedrijf.

Dit systeem werkt hier ongeloofelijk rap in België en de rest van de wereld.

It-Biz
25/02/07, 21:20
Ik heb zware twijfels of het op eigen naam zetten wel legaal is, ondanks dat de klant nog niet betaald heeft.

thunder
25/02/07, 21:36
nuja hier in belgië kan je anders naar je geld fluiten of tenzei je graag een jaartje geduld hebt.

BsHosting
25/02/07, 21:48
Toch wel leuk om te lezen hoe sommige omgaan met wanbetalers, zeker als er nog bijzitten die zelf hun eigen rekeningen niet eens op tijd betalen.

Al onze vorderingen geven wij door aanBierens incasso advocaten (http://www.bierens-incasso-advocaten.com/nederlands/index/index1.html).

Werken ook op no-cure no-pay en erg goede ervaringen mee, een incasso advocaat kan nl veel meer dan een incassobureau.
o.a. beslag leggen etc etc.

tvm
26/02/07, 09:23
Ik heb zware twijfels of het op eigen naam zetten wel legaal is, ondanks dat de klant nog niet betaald heeft.

in je algemene voorwaarden plaatsen.

BsHosting
26/02/07, 12:20
al staat het in je alg voorwaarden wil niet zeggen dat een rechter daarmee akkoord gaat.

Ospito
27/02/07, 18:01
Toch wel leuk om te lezen hoe sommige omgaan met wanbetalers, zeker als er nog bijzitten die zelf hun eigen rekeningen niet eens op tijd betalen.

Dat is mij ook al opgevallen, kan je mij de naam eens PM-en van dit bedrijf, ik heb een vermoeden dat we het over dezelfde hebben :).

Zo reageert er ook iemand in dit topic die diensten die dit bedrijf zelf ook levert bestelt bij ons (om te zien hoe wij dit geregeld hebben), vervolgens binnen 3 dagen de dienst opgeleverd krijgen en dan een hele tijd niks van zich laten horen (tot de aanmaning). Om dan te zeggen dat de dienst te laat is opgeleverd en zijn klant de dienst niet meer hoeft (hoezo, het was toch voor eigen gebruik? :) Daarnaast valt dat toch echt onder zijn eigen ondernemersrisico). Vervolgens vordering overgegeven aan incassobureau en zelfs toen gaf meneer aan nog nooit iets bij ons afgenomen te hebben. Denkt zeker ook dat we helemaal gek zijn. Bestelling en kopie van de correspondentie naar incassobureau gestuurd en die heeft het verder afgehandeld, en betalen dat die deed :).

En dat doet zich dan (o.a. op WHT) voor als grote hoster met zogezegd tonnen omzet, en dat zou dan al die moeite doen om onder de betaling van +/- 150,00 euro uit te komen (uiteindelijk zo'n 225 euro geworden). Beetje armoedige en smerige manier van werken, het zal financieël wel niet zo goed gaan met deze partij, het bedrijf en de werkwijze was dan ook een bekend bij het incassobureau. Ik denk dat een hoop mensen inmiddels weten over wie ik het heb (is niet de eerste keer dat die dit soort geintjes flikt, dat mag nu weleens afgelopen zijn).

Ik hoor trouwens meerdere positieve ervaringen over Bierens Advocaten.

sp-services
27/02/07, 19:25
bij .be is de betaler eigenaar
staat in av van dns.be

thunder
27/02/07, 19:49
bij .be is de betaler eigenaar
staat in av van dns.be

Dus dat is altijd de Agent dan? aangezien hijd e betaling ALTIJD doet bij DNS.be?

mitedo
03/03/07, 15:34
als de klant van de agent een factuur en betaalbewijs kan laten zien zijn we toch alsnog klaar bij de rechter.