PDA

Bekijk Volledige Versie : Dataverkeer Gameserver



SF-Jeroen
21/02/07, 16:51
Iemand vroeg mij om een renegade server te maken met 32 slots. Ik vroeg me af wat het dataverkeer per maand is. (Uitgaande van 50% vol).

Sorcer
21/02/07, 16:52
Ik denk dat je daarover genoeg op Google te vinden is! Succes ermee. "Google is your friend"

wutr
21/02/07, 17:03
Wow, dat wilde ik ook net zeggen. Bij renegade gebruikte een server waar ik Mod van was, 120 KB/s ! Terwijl maar 24 mensen aan het gamen waren!
Dat is dus zo'n 6 KB/s per persoon.
Redelijk slecht in elkaar gezet dus!

Het hangt natuurlijk van je instellingen af, maar dit lijkt me realistisch. Met deze gegevens kan je zelf het dataverkeer per maand wel berekenen :)!

(gebruikte keywords @ google: renegade server traffic)

SF-Jeroen
21/02/07, 17:18
Dus 200 gb bandwith zou genoeg moeten zijn om een 24 slots renegade server een maandje up te houden :P

wutr
21/02/07, 17:29
Dus 200 gb bandwith zou genoeg moeten zijn om een 24 slots renegade server een maandje up te houden :P

~300GB voor full load, dus 200GB zou voor 50% belasting ruim voldoende moeten zijn... In de praktijk kom je er snel genoeg achter!

SF-Jeroen
21/02/07, 17:35
En hoe zit dat met mbits (95%)

werkt dat ook, of kan ik beter GB's nemen ?

swedendedicated
21/02/07, 17:37
ik zou gb afnemen voor gameservers, mbit's haal je veel lager rendement mee omdat gameserver of vol of leeg zitten. en je dus grote pieken krijgt.

wutr
21/02/07, 17:40
En hoe zit dat met mbits (95%)

werkt dat ook, of kan ik beter GB's nemen ?

Zoals chrish reeds aangeeft kun je beter GB's nemen. mbits berekend met de 95% methode leveren alleen voordeel op bij korte pieken in het dataverkeer.

Korte uitleg:

Per maand worden er een X aantal metingen verricht, de 5% hoogste metingen worden niet in het uiteindelijke dataverkeer meegeteld en daardoor betaal je niet voor het dataverkeer dat in een korte piek wordt gegenereerd.

Technotop
21/02/07, 17:41
ik zou gb afnemen voor gameservers, mbit's haal je veel lager rendement mee omdat gameserver of vol of leeg zitten. en je dus grote pieken krijgt.

Als je zelf in Mbit inkoopt KAN je nooit in GB verkopen, vooral niet bij kleine inkoop en grotere verkoop.

Via NTOP kan je per IP dataverkeer uitlezen, of maak even via rrdtool scriptje die SNMP uitleest van de server, kan je vast wel sub interfaces mee uitlezen.

wutr
21/02/07, 17:51
Als je zelf in Mbit inkoopt KAN je nooit in GB verkopen, vooral niet bij kleine inkoop en grotere verkoop.

Via NTOP kan je per IP dataverkeer uitlezen, of maak even via rrdtool scriptje die SNMP uitleest van de server, kan je vast wel sub interfaces mee uitlezen.

?

Hoe bedoel je dat precies....

SF-Jeroen
21/02/07, 21:06
Nog een vraagje,

Als ik de server wil opsplitsen in een paar VPS deeltjes , wat is dan het goedkoopste alternatief (Plesk is nogal duur). Ik werk met CentOS.

Pardon, ik heb het net gevonden... Slotje graag

B3rt
22/02/07, 19:49
VPS voor een gameserver is absoluut af te raden!