PDA

Bekijk Volledige Versie : Spookfactuurtje



WebXtrA-Rámon
20/02/07, 23:01
Nou zat ik vandaag door de post te neuzen en zie ik daar een brief met VERTROUWLIJK er op staan.

Nou die maak ik dus open, blijkt het van DUTCHWEBHOSTING SOLUTIONS te zijn.

Wordt ons gevraagt of we even "BronsPlus pakket webxtra.nl" a € 90,00 ex BTW even willen over maken ten name van "Internet Service Europe Ltd."

Het zinnetje "Voorkom opheffing van uw domeinnaam webxtra.nl en betaal binnen 8 dagen." is natuurlijk helemaal geweldig en menig niet uitgeslapen bedrijf trapt er natuurlijk wel in.

Vind het best wel grappig, aangezien we nog nooit iets gedaan hebben met deze partij en ook aangezien we zelf deelnemer zijn van SIDN en het domein zelf in beheer hebben.

Dus, mensen wel eens vaker iets dergelijks gezien (van deze grappenmakers)?

Zal ze morgen eens bellen....

Moet zeggen dat de factuur er echt slecht uit ziet. Geen factuurnummer en een slechte printer is gebruikt. Tevens is het vies geel papier en het logo ziet er ook niet High Res uit.

Rekeningnummer wat op de factuur staat komt wel overeen met wat op de website staat.

EDIT: Met dank aan tomzev voor meer uitleg. Blijkt een scam te zijn waar DWHS niets mee te maken heeft!

Meer info: http://www.dutchwebhosting.nl/nieuws.php

wdv
20/02/07, 23:07
Hmm, is ISE niet ook de eigenaar van OpenDomainRegistry? Zou toch wel een hele slechte zaak zijn als die inmiddels bezig zijn met scams.

Geert-Jan
20/02/07, 23:07
Vraag Harm eens, die van ODR, die hier ook roondloopt...
ODR, dutchwebhosting, it's all the same....

tomzev
20/02/07, 23:15
http://www.dutchwebhosting.nl/nieuws.php

WebXtrA-Rámon
20/02/07, 23:19
Aha, duidelijk.

santema
21/02/07, 00:29
T moet ook niet gekker worden zeg :o.

Peuk
21/02/07, 00:36
ga je toch bijna denken dat hier een overijverige concurrent bezig is. Anders zet je toch andere bankgegevens op de factuur.

MediaServe
21/02/07, 00:38
Dus, mensen wel eens vaker iets dergelijks gezien (van deze grappenmakers)?

Ik vind oplichting niet grappig hoor :)
Ik zou ermee naar de politie gaan.

santema
21/02/07, 00:44
Welk nummer stond erop?

WebXtrA-Rámon
21/02/07, 01:08
Ik zal 't eens inscannen en hier neer zetten.

Marin
21/02/07, 01:17
Ik vraag me toch af wat dergelijke partijen ermee opschieten.. als het nummer t zelfde is als dat van DWS. Het kost ze alleen een postzegel en uiteindelijk een hoop ellende.. echt voordeel hebben ze er niet bij toch?

Peuk
21/02/07, 01:25
Ik vraag me toch af wat dergelijke partijen ermee opschieten.. als het nummer t zelfde is als dat van DWS. Het kost ze alleen een postzegel en uiteindelijk een hoop ellende.. echt voordeel hebben ze er niet bij toch?behalve DWS hierdoor een slechte naam krijgt....
daarom begon ik al over een concurrent

WebXtrA-Rámon
21/02/07, 01:39
Bij deze ingescant en wel.

Kwaliteit hè ;)

Phillip
21/02/07, 02:10
Vraag ik me toch af wie dit gedaan zou kunnen hebben.

Blijkbaar kan de persoon wel een factuurtje maken en een postzegel op de brief plakken, maar stuurt hij het wel naar een adres dat zelf domeinen in beheer heeft.

Enkeltje gekenhuis?

Marin
21/02/07, 10:21
tja, ik kreeg een brief van yourhosted, dat ik eengratis domeinnaam kan krijgen voor een jaar.. snap ook niet waarom ze dat naar een hostingbedrijf sturen...

sl@mer
21/02/07, 10:54
Wat ik me afvraag, is hoe men aan de klantgegevens komt, want normaal is dit strikt privacy gericht, of heb ik het nu mis?

Blijkt dus weer een lek te zijn ergens. Jammer van de goede naam van het bedrijf, mensen die dat doen moeten ze van internet bannen!.

Stefan Mensink
21/02/07, 11:00
sl@mer: whois ?

sl@mer
21/02/07, 11:32
sl@mer: whois ?

Dat had ik ook bedacht, maar het ging mij meer om de privacy van mensen/bedrijven die geschonden wordt.

Tevens is de whois niet 100% waterdicht.

In elk geval geen nette wijze van zaken doen zo.

MediaServe
23/02/07, 10:57
Rámon, inmiddels opheldering gekregen? :)

eweps
23/02/07, 11:32
Zou het geen stunt van het bedrijf zelf kunnen zijn? Ze krijgen er toch een hoop reclame door en sturen het in elk geval naar mensen waarvan ze zeker weten dat die er iets van op internet zetten..

Slechte reclame is ook reclame moet je maar denken..

MediaServe
23/02/07, 12:45
Zou het geen stunt van het bedrijf zelf kunnen zijn? Ze krijgen er toch een hoop reclame door en sturen het in elk geval naar mensen waarvan ze zeker weten dat die er iets van op internet zetten..

Slechte reclame is ook reclame moet je maar denken..

Brief is afgestempeld in Rotterdam, vlakbij Dutchwebhosting zelf, is dat toeval? :)

WebXtrA-Rámon
23/02/07, 12:49
Rámon, inmiddels opheldering gekregen? :)

Alles behalve het nieuws bericht op de website van DWHS niets. Maar dit topic is zeer verhelderend ;)

Remigius
23/02/07, 13:17
Brief is afgestempeld in Rotterdam, vlakbij Dutchwebhosting zelf, is dat toeval? :)Het zou kunnen, maar je kan dit natuurlijk nooit bewijzen. Het zou mij, gezien mijn persoonlijke ervaringen met DWH, in ieder geval niet verbazen.

Geert-Jan
23/02/07, 13:18
Het zou kunnen, maar je kan dit natuurlijk nooit bewijzen. Het zou mij, gezien mijn persoonlijke ervaringen met DWH, in ieder geval niet verbazen.

ohhhh.....:huh: :rolleyes:

Ahead-IT
23/02/07, 13:35
De bankrekeningnummer die op de factuur staat; van wie is die?

Triloxigen
23/02/07, 13:40
Het zou kunnen, maar je kan dit natuurlijk nooit bewijzen. Het zou mij, gezien mijn persoonlijke ervaringen met DWH, in ieder geval niet verbazen.Klasgenoten die hun klassenerdje proberen te pesten ofzo? ;)

Remigius
23/02/07, 13:52
Klasgenoten die hun klassenerdje proberen te pesten ofzo? ;)Haha, nee gewoon de manier van zaken doen van DWH ;)

Maar zoals ik al aangaf kun je niets bewijzen. ik vraag mij gewoon af waarom iemand de moeite zou doen om DWH (slechte) reclame te bezorgen en er zelf financieel niets mee opschiet.

isenl
23/02/07, 15:04
Het zou kunnen, maar je kan dit natuurlijk nooit bewijzen. Het zou mij, gezien mijn persoonlijke ervaringen met DWH, in ieder geval niet verbazen.

Beste Remigius,
ik weet niet waar je op uit bent, maar naar het zich laat aanzien ben je hier een persoonlijke vete aan het uitvechten met Dutchwebhosting.....al je op en aanmerkingen hier op WHT geplaatst op onze dochteronderneming zijn uit een ver verleden en zijn absoluut niet meer relevant.

De opmerkingen die je dan ook nu hier post zijn bijna richting smaad, misschien kunnen we stellen dat jij de verzender bent van deze "fake" facturen immers de haat jegens Dutchwebhosting is behoorlijk diep geworteld.....
Dus stop hier mee en blijf zakelijk.........voor zover je dat kunt uiteraard?

M.b.t de spookfacturen kan ik hier uitdrukkelijk stellen dat dit uiteraard geen stunt (voor zover je het een stunt kan noemen....) is van onze dochteronderneming Dutchwebhosting, het gaat hier om "fake" facturen die nimmer door ons bedrijf zijn verzonden, sterker nog Dutchwebhosting factureerd zelf niet eens en zeer zeker niet per reguliere post!

Verder voor de nieuwsgierigen onder de lezers, er is aangifte gedaan bij de Politie West Brabant en een onderzoek is gestart naar de herkomst van deze valselijk opgemaakte facturen, verder adviseren wij een ieder die dergelijke "fake" facturen ontvangt hiervan aangifte te doen bij de Politie. Er is landelijk melding gemaakt van deze verzending.

Verder valt er nog te melden dat er vele WHT gebruikers dichter bij Rotterdam woonachtig zijn dan een van onze bedrijven gevestigd te Oud Gastel......

Laten we hopen dat we met zijn allen van dergelijke onsmakelijke acties zoals Dutchwebhosting nu heeft ervaren verschoond blijven, indien de weg eenmaal is geopend zal het mij niet verbazen als we dit vaker gaan zien.

Peter
Internet Service Europe Ltd

eweps
23/02/07, 15:24
Lijkt me een duidelijke reactie. Geen geval van een stunt dus.

Remigius
23/02/07, 16:00
Beste Remigius,
ik weet niet waar je op uit bent, maar naar het zich laat aanzien ben je hier een persoonlijke vete aan het uitvechten met Dutchwebhosting.....al je op en aanmerkingen hier op WHT geplaatst op onze dochteronderneming zijn uit een ver verleden en zijn absoluut niet meer relevant.

Beste Peter, ik weet niet waaruit je op maakt dat ik een persoonlijke vete aan het uitvechten ben, want dat kan ik niet terug halen uit mijn vorige posts. Ik geef nadrukkelijk aan dat het MIJ niet zou verbazen gezien mijn PERSOONLIJKE ervaringen. Daarnaast uit ik, zoals meerdere mensen hier, mijn twijfel over het motief om zoiets te doen met het rekening nummer van DWH.


De opmerkingen die je dan ook nu hier post zijn bijna richting smaad, misschien kunnen we stellen dat jij de verzender bent van deze "fake" facturen immers de haat jegens Dutchwebhosting is behoorlijk diep geworteld.....

Dus nu gaan jullie mij beschuldigen? Laat me niet lachen joh. Ik ga mijn tijd en mijn geld niet in zoiets zieligs steken als een bedrijf lastig vallen waar ik jaren geleden een probleem mee had.


Dus stop hier mee en blijf zakelijk.........voor zover je dat kunt uiteraard?

Deze opmerking begrijp ik al helemaal niet en bevestigd mijn idee / gevoel bij DWH. Naar mijn inzien reageer ik vrij zakeijk en professioneel hier op WHT. Mocht je het tegendeel kunnen bewijzen zou ik dit graag willen zien.

Uit je verhaal kan ik opmaken dat het om een dochteronderneming van jullie gaat en dat de situatie tussen mij en DWH al jaren geleden is (wellicht voordat jullie DWH hadden overgenomen). Betekend dit dan automatisch dat ik mijn mening niet meer mag geven? Ik heb puur slechte ervaringen met DWH. Bij ISE ben ik later ook klant geweest en dit is allemaal prima verlopen.

In het verleden heb ik ook gereageerd in een topic waarin advies werd gevraagd over DWH. Hier heb ik ook beknopt mijn mening gegeven waarna ik de rest via PB heb uitgelegd toen hier om gevraagd werd. Dit vind ik absoluut geen smaad of laster. Iemand vraagt om een mening en deze geef ik hem. In plaats van negative meningen de grond in stampen kun je ook bij jullie zelf te raden gaan waarom iemand zo'n mening heeft en hoe dit in de toekomst te voorkomen is. Mocht je nog willen weten waarom het gaat mag je mij altijd even bellen voor uitleg, ik heb nog ergens een dossier liggen.


M.b.t de spookfacturen kan ik hier uitdrukkelijk stellen dat dit uiteraard geen stunt (voor zover je het een stunt kan noemen....) is van onze dochteronderneming Dutchwebhosting, het gaat hier om "fake" facturen die nimmer door ons bedrijf zijn verzonden, sterker nog Dutchwebhosting factureerd zelf niet eens en zeer zeker niet per reguliere post!

Op het moment dat je dit post op WHT is er niets aan de hand. Het gissen houd op en iedereen begrijpt de vervelende situatie. Ik snap dus niet helemaal waarom je van mijn bericht van een mug een olifant maakte.

Mvg,
Remigius

MediaServe
23/02/07, 16:51
De opmerkingen die je dan ook nu hier post zijn bijna richting smaad, misschien kunnen we stellen dat jij de verzender bent van deze "fake" facturen immers de haat jegens Dutchwebhosting is behoorlijk diep geworteld.....

Diep gewortelde haat is wel heel erg overdreven voor iemand die slechts aangeeft een negatieve ervaring met DWH te hebben gehad. Om dat smaad te noemen slaat helemaal nergens op.


Dus stop hier mee en blijf zakelijk.........voor zover je dat kunt uiteraard?

Tot op heden had ik geen goede of slechte indruk van jouw bedrijf. Maar met dit soort opmerkingen, tegen iemand die juist altijd zakelijk reageert, zet je jezelf aardig voor schut. Op zo'n manier krijg ik ook steeds meer moeite om jullie kant van het verhaal te geloven.

isenl
23/02/07, 17:57
Diep gewortelde haat is wel heel erg overdreven voor iemand die slechts aangeeft een negatieve ervaring met DWH te hebben gehad. Om dat smaad te noemen slaat helemaal nergens op.

Het gaat er om dat ieder artikel waarin Dutchwebhosting genoemd wordt hij op en aanmerkingen blijft maken, ongeacht het feit dat hij over zaken heeft die wellicht inmiddels antiek zijn.




tot op heden had ik geen goede of slechte indruk van jouw bedrijf. Maar met dit soort opmerkingen, tegen iemand die juist altijd zakelijk reageert, zet je jezelf aardig voor schut. Op zo'n manier krijg ik ook steeds meer moeite om jullie kant van het verhaal te geloven.

Niet mijn bedrijf ik werk hier, ik plaats normaliter hier nooit op of aanmerkingen.....dat je nu zo reageer verbaast me. We zijn een degelijk bedrijf echter door een aantal aanwezigen hier op WHT wordt dit blijkbaar in twijfel getrokken.....maar goed ieder het zijne.

Als Remigius het niet zo bedoelde prima.

Ik zal verder niet meer reageren, wat geschreven moest worden is gedaan en daar laat ik het verder bij, men is ervan op de hoogte dat de facturen fake zijn, er is aangifte gedaan en nu is het te hopen dat de dader(s) gepakt worden en dat dergelijke onsmakelijke daden stoppen.

Peter
Internet Service Europe Ltd

Remigius
23/02/07, 19:04
Beste Peter,

Ik zal hier in dit topic ook niet verder op ingaan. Wellicht heb je mijn laatste reactie op de vorige pagina niet gelezen. Ik blijf achter mijn posts staan, maar zoals daar ook vermeld staat mag je mij altijd om bellen om opheldering te vragen over de situatie.

In ieder geval succes met het oplossen van jullie situatie (degene waar dit topic oorspronkelijk voor geopend was).

Mvg,
Remigius

Marin
23/02/07, 22:58
offtopic: tjah, hoor wel meer mensen met slechte ervaringen met DWS, zelf nog nooit iets mee te maken gehad.

ontopic: succes met het oplossen en laten we hopen dat er niet meer hostingbedrijven en vooral klanten de dupe worden hiervan.

Geert-Jan
24/02/07, 16:58
Ook ik heb inmiddels een factuur binnen gehad van een klant van me, nota bene een vereniging waarvan ik zelf lid ben (gelukkig misschien wel)....

Het is exact dezlfde factuur als van Webextra, en ook mooi, ook wij zijn zelf SIDN deelnemer:)
zowel de vereniging als wij zijn nooit klant geweest bij DWS / ODR / ISE, en hebben daar ook geen behoefte aan.

Vreemde kant:: de factuur is gestuurd naar het postadres van de vereniging, en niet naar de houder gegevens in de whois..., terwijl de domeinnaam ook nog eens staat op de vorige deelnemer gegevens.

Ik denk dat we maar even wachten op de herinnering, dan de aanmining, het incassobureau en als laatste de deurwaarder, meer tijd ga ik er niet aan besteden....

Marin
24/02/07, 17:01
vaag, en waar zijn die gegevens bekend?? waar moeten ze dat vandaan hebben denk je?

Bestlevel
24/02/07, 19:54
Ik heb afgelopen week ook exact zelfde factuur ontvangen! Ook 90 euro exclusief btw.

Geert-Jan
24/02/07, 20:11
Als we zo nog even door gaan, komen we er ook...:)
Al moet ik zeggen, op basis van onze domeinnaam, en veel lezen hier, er begint wel een klein lampje bij me te branden, al kan ik dat hier natuurlijk niet zomaar in het luchtledige gaan roepen....

Marin
24/02/07, 21:05
mogelijkheden uiten lijkt me geen probleem geert-jan

Headout-edit: mij wel; het is hier Story, Weekend of Privé. Niet doen dus.

Geert-Jan
24/02/07, 21:08
Mja, je denkt dan ook aan namen......

Marin
24/02/07, 23:16
toevallig degene die ook zn bankrekening erop zet? :D

Geert-Jan
24/02/07, 23:22
nee, ik dacht aan namen waar de domeinnamen mogelijk eerder hebben gestaan.....

Marin
24/02/07, 23:27
okee, dat klinkt logisch... rest nog de vraag waarom ze het rekeningnummer van DWS erop zouden zetten.. dwarsliggen?

Geert-Jan
24/02/07, 23:36
Indien juist gedacht:: geen idee, ik weet ook niet wat daar speelt.
Ik trek alleen een paar lijntjes tussen de feiten die ik ter beschikking heb.

®on
25/02/07, 00:05
Dames, blijkbaar snappen jullie mijn eerdere oproep niet. Gissen naar de daders doen we hier niet.

BlueLagoon
01/03/07, 12:56
Ook ik heb een dergelijke spookfactuur ontvangen vorige week. Ook met een op zich vreemde adressering. Bij SIDN staan we nog met ons oude adres in Dordrecht (*oeps* ;)), maar de factuur is gewoon netjes geaddresseerd aan ons adres in Roosendaal. Zou de betreffende persoon eerst alle sites hebben bezocht voor de adresgegevens? ALLE IP adressen afgaan! ;).

Ook ik ga geen verdere actie ondernemen, het is duidelijk. Ik begrijp een eventueel belang bij het pakken van de dader, maar ik heb hier echt geen tijd voor. Mocht er naar aanleiding van de lopende aangiftes behoefte zijn om de factuur te bekijken dan is men welkom (envelop was al door de schredder :)).

Ook moet de factuur inmiddels digitaal aanwezig zijn bij I-S-E.