PDA

Bekijk Volledige Versie : [XEN] DomU goes Zombie na reboot



nzyme
19/02/07, 15:22
nou, even een apart Xen verhaaltje :(

Een van mn DomU's host een bestandje van 100mb en die ging ik net even downloaden. En na 90mb ging de verbinding eruit... Dus, host was met geen mogelijkheid meer te bereiken en dan rest je alleen de xm console optie. En die werkt wel goed.
ifdown/ifup haalden niets uit, en ook dmesg of andere logs lieten niets zien. Zelfs niet in Dom0 :/
iig een reboot gegeven in de DomU en later kreeg ik de prompt van Dom0 weer voor me.
"xm create -c domu.cfg" gedaan maar helaas, gejammer om een vif die moeilijk deed en hotplug gemekker. Afijn, xm list liet mij ineens Zombies zien !
Een restart van xend liet deze verdwijnen, maar nog steeds wil er geen nieuw domain gestart worden...

Volgens de mailinglijst moet ik Dom0 rebooten, das de enige oplossing, maar daar zit ik nou niet op te wachten......

Iemand mss bekend met dit probleem ?

kleine toevoeging: ik heb net een volgende DomU gestopt met xm shutdown domu2 en die is nu ook zombie gegaan :(

Error: Device 0 (vif) could not be connected. Hotplug scripts not working.

een reboot lijkt me dus noodzaak...

hrodenburg
20/02/07, 10:30
Ik heb toevallig een soortgelijk probleem. Af en toe valt bij mij ook de netwerkverbinding van een domU weg. Als ik die dan reboot werkt het wel weer. Echter heb ik dan ook zo'n zombie staan in "xm list". Ik heb nog niet de dom0 gereboot. Dat moet ik nog eens plannen. :(

nzyme
20/02/07, 10:38
heb ik dus wel gedaan, dit werkt niet zo nl :) na een reboot van Dom0 werkt alles weer perfect :)

maar toch :/

hrodenburg
20/02/07, 10:47
oke. Wel mooi dat dat blijkbaar het probleem oplost. Ik heb nu ongeveer elke 2 weken het probleem dat ik die domu even moet herstarten.
Geen idee overigens wat het dan veroorzaakt, dat is wel een beetje jammer.

nzyme
20/02/07, 12:21
ik draai trouwens 2.6.16-3-xen-686 icm xen302 (dacht ik) en het komt door een buffer ofzo die volloopt als ik me niet vergis.. aparte zaak iig.

Apoc
22/02/07, 10:33
Rapporteer dit in ieder geval even bij Xen zelf - dan kunnen zij er naar kijken en het probleem eventueel in een toekomstige versie verhelpen.

W3SERVE
26/02/07, 04:32
Wat voor hardware gebruik je?

hrodenburg
26/02/07, 10:07
Het is een Intel server met een SR7520JR2 mobo (uit m'n hoofd), met 2 Xeon's er in. Deze week ga ik eerst wel even Xen upgraden naar de laatste versie, en dan dus ook alles rebooten. Als ik het probleem dan nog steeds heb, ga ik wel weer verder zoeken.

nzyme
26/02/07, 10:37
in mijn geval een SM pdsmi+ met dualcore P-D. Wat voor versie van xen/kernel gebruik jij?

hrodenburg
26/02/07, 10:46
Ik draai kernel 2.6.16.9 met xen 3.0.2-2. Overigens zelf opnieuw gecompiled, maar dat mag het probleem niet zijn lijkt mij.

Stream4u
03/11/07, 17:03
dat heb jij ik heb dat mijn proceccoren in zombie val ik heb nu 16 zombie :(

wat kan ik doen ? help graag