PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke optie is het beste?



sl@mer
19/02/07, 09:28
Beste Collega's,

Ter informatie omtrent een server die uitgezet dient te worden door ons, de reden laat zich wel raden, het volgende;

Nu hoor ik van verschillde kanten een mogelijkheid maar, wat doen jullie en wat is het beste?

De opties:

1: Je sluit de server af gewoon door het commando in putty in te geven. (nadeel is dat er naar het datacenter gereden dient te worden om deze weer online te zetten.)

2: Server uitzetten met APC, waarvan de gegevens bekend zijn, maar met gevolg dat er een file-check moet plaatsvinden, of dat er bestanden gemist gaan worden als de sever weer online komt.

Deze twee opties worden tegen mij verteld en weet niet wat ik nu moet gaan doen, en welke het beste is van de twee. Toegeven, APC is makkelijker maar door de melding over een file-check stuit het mij weer tegen de borst om dat op die manier te doen.

Graag dan ook een advies, of andere kijk van collega's.

Alvast bedankt.

crazycoder
19/02/07, 09:50
Als de server weer up komt als deze stroom krijgt dan:
shutdown
En vervolgens APC poort uitzetten als de server down is.

blaaat
19/02/07, 10:10
Als bios goed is ingesteld *dus niet op last-power-state* kan je gewoon met apc weer booten.

dreamhost_nl
19/02/07, 10:48
Als de server weer up komt als deze stroom krijgt dan:
shutdown
En vervolgens APC poort uitzetten als de server down is.

Indd. Niets meer aan toe te voegen...

eMiz0r
19/02/07, 10:54
Als de server weer up komt als deze stroom krijgt dan:
shutdown
En vervolgens APC poort uitzetten als de server down is.

Even kort ter verduidelijking:

In de bios kan je instellen dat een server aan moet gaan zodra hij stroom krijgt. Als je dit aangezet hebt (of aan staat) kun je de APC poort gewoon uitzetten als je de server op normale wijze hebt afgesloten.

Mikej0h
19/02/07, 11:57
Ik zou de server lekker laten draaien, en het switchpoortje disablen.

Is de server op de achtergrond nog lekker online, dus geen gedoe met schijven die wellicht vastlopen, koelers die niet meer draaien na een lange periode uit te hebben gestaan etc.

Marin
19/02/07, 13:02
tjah, en als je dat niet hebt ingesteld... zet hem gewoon netjes via putty uit, en bij het ritje naar het datacenter meteen ff biosconf checken :D Overigens, een filecheck kan toch geen kwaad?

Technotop
19/02/07, 13:28
enable
# config t
(config-t)# interface xxx
(config-if)# shutdown
(config-if)# end
#

zo portje uit, server onbereikbaar..

Jacobs.T
19/02/07, 16:52
Switchpoortje uitzetten is inderdaad de meest efficiƫnte oplossing:
- Server is onbereikbaar
- Geen dataverlies op HD (bij power-off)
- Geen nood aan shutdown waardoor bv cache verloren gaat
- Kan je zeer snel weer openzetten

sl@mer
19/02/07, 18:17
Bedankt allemaal voor een goede oplossing aandragen.

Ik ga ervoor om hem netjes via putty af te sluiten en later naar het datacenter te gaan om deze weer aan te zetten. Dan kan ik ook controleren of de instellingen in het bios goed staan voor een eventuele volgende keer.