PDA

Bekijk Volledige Versie : Vreemd probleem met mohaa server



B3rt
17/02/07, 01:28
Op een Linux machine heb ik diverse mohaa en mohaa spearhead servers draaien en sinds een dag of 2 heb ik 1 vreemd probleem met 1 mohaa server.

Deze start en draait voor enkele seconden soms 1 minuut en stopt dan geheel zelf, in de log file van de server staat helemaal niets, geen error etc (log file werkt wel)

Het vreemde ervan is als ik de rcon functie uit zet in de config file dan blijft ie wel gewoon doorgaan, nu zou je denken iemand zit te kloten met het rcon paswoord. Nu ik het paswoord dus gewijzigd en opnieuw gestart en binnen 1 minuut is ie weer offline.

Als ik de server een andere poort of IP geef dan blijft ie ook gewoon draaien.

Hoe kan dit?
Lijkt wel of er een rcon lek/bug inzit en dat iemand remote steeds die server killed. Ik heb wel eens gehoord van een rcon bug maar kan er weinig tot geen informatie over vinden en wat je moet doen om het te herstellen.

Iemand een tip?

Kenneth
17/02/07, 09:53
Rcon wordt toch normaal gelogged?

Rcon from <IP>:<Port>
<Command>

Sorcer
17/02/07, 14:10
Ik denk dat je eens moet kijken als je een nieuwe installatie maakt of het probleem dan verholpen is. Dan kun je tenminste uitsluiten dat het echt aan de config files ligt en je zoektoch vervolgen.

Ik zou zelf (nog) niet weten wat het probleem is. Succes ermee, ik zelf zal ook even mee gaan zoeken en als ik wat heb post ik het hier.

B3rt
17/02/07, 14:20
heb al een schone installatie erop gezet, dit had geen effect.
IK heb ooit eens gehoord van een rcon bug, hiermee is het mogelijk om zonder paswoord dus een server te killen maar ik kan hier geen info over vinden.

swedendedicated
17/02/07, 15:15
lijkt inderdaad op een rcon lek, vooral omdat het ook alleen op dit ip+port is. Probeer eens in de config de rcon lijn te wijzigen en de " " te verwijderen tussen het rcon wachtwoord. Misschien eventueel een rcon.ini/config aanmaken en daar het wachtwoord inzetten en die in de startupline uitvoeren. Of laten uitvoeren voor de config.

Ocean Eyes
17/02/07, 18:27
Ik heb iets soortgelijks ook al voorgehad bij Sof2 demo. De server herstarten en het was opgelost. Ik weet niet of dat deze oplossing bij Mohaa ook zal helpen.

B3rt
17/02/07, 19:21
Ik heb de rcon al eens uitgezet, dan blijft de server gewoon online, als ik vervolgens zelf een compleet random rcon paswoord instel dan gaat de server binnen 1 minuut weer offline, het paswoord kan dus niet worden opgevraagd.
Verander ik het IP of de poort dan blijft de server ook gewoon online.

De klant welke de server huurt melde al dat ie problemen had met ex-clan members, hij vermoede dus ook dat hun verantwoordelijk ervoor zijn.

Het vreemde echter is dat ik in de console log niets zie van die shutdown, ook als ik de server start via de commandline(shell) zie ik niets geks voorbij komen, ineens stopt ie gewoon, zonder melding en error. (en nee de server zelf is niet gehacked)
Andere mohaa servers op dezelfde machine hebben er geen last van, dit is dus ook al vreemd, een reinstall heeft ook totaal geen effect.
Het enige wat dus werkt is rcon uit zetten of ip/poort wijzigen.

Het enige wat ik dus kan verzinnen is dat er dus een rcon hack/bug is voor mohaa waardoor de server uit zichzelf stopt.

wutr
17/02/07, 20:27
De klant welke de server huurt melde al dat ie problemen had met ex-clan members, hij vermoede dus ook dat hun verantwoordelijk ervoor zijn.


Heb je nog oude logs waarin hun IP's staan? Zo ja, probeer het eens als je die via je firewall hebt geblokkeerd. Dan weet je zo of het aan een van de ex-members ligt of niet (als ze nog steeds hetzelfde IP hebben natuurlijk).

B3rt
17/02/07, 23:06
Zoals al gemeld in de log files staat dus niets, de server stopt gewoon zonder error of quit commando.
Er staan diverse IP's in de log file, de meeste zijn van master servers (getinfo of getstatus commando) of scripts die de server querien.

Ik kan in de log niet 1 IP vinden wat een quit commando geeft, zelfs niet als ik de log tail terwijl de server ineens stopt.

Dus ik heb geen idee welk IP verantwoordelijk hiervoor is.
Ook de system logs van de server geven niets aan, geen crash gewoon een correcte shutdown van het process.

Een raar ding dit, nog nooit zoiets mee gemaakt.
Ik heb de klant aangeboden een ander IP of machine te nemen, een andere oplossing heb ik helaas niet.

wutr
17/02/07, 23:19
Zoals al gemeld in de log files staat dus niets, de server stopt gewoon zonder error of quit commando.
Er staan diverse IP's in de log file, de meeste zijn van master servers (getinfo of getstatus commando) of scripts die de server querien.

Ik kan in de log niet 1 IP vinden wat een quit commando geeft, zelfs niet als ik de log tail terwijl de server ineens stopt.

Dus ik heb geen idee welk IP verantwoordelijk hiervoor is.
Ook de system logs van de server geven niets aan, geen crash gewoon een correcte shutdown van het process.

Een raar ding dit, nog nooit zoiets mee gemaakt.
Ik heb de klant aangeboden een ander IP of machine te nemen, een andere oplossing heb ik helaas niet.

Ik bedoelde echt de logs van de client logins enzo, ik weet niet of mohaa servers dit bijhouden, maar IP's + player name en tijdstip van inloggen bijv. Als je klant de naam van de betreffende speler(s) zou je hiermee dus de IP's kunnen achterhalen en blokkeren.

B3rt
18/02/07, 01:04
En waar zou volgens jou die log moeten staan dan?

Zover ik weet houd mohaa maar 1 log file bij en daar staat dus niets in (daar ging mijn hele verhaal al over), de server log files (dus van de machine) geven dit soort dingen niet weer, er is ook niet getracht om via ssh bv de machine te benaderen.

wutr
18/02/07, 01:10
En waar zou volgens jou die log moeten staan dan?

Zover ik weet houd mohaa maar 1 log file bij en daar staat dus niets in (daar ging mijn hele verhaal al over), de server log files (dus van de machine) geven dit soort dingen niet weer, er is ook niet getracht om via ssh bv de machine te benaderen.

Ah okee, ik zit zelf niet heel erg in de gameserver "business" maar heb wel enige ervaring en ik weet dat in veel games de player name + iP in de console werd weergegeven (server side), vandaar dat het misschien gelogd zou zijn.

olof
28/06/07, 13:56
En waar zou volgens jou die log moeten staan dan?

Zover ik weet houd mohaa maar 1 log file bij en daar staat dus niets in (daar ging mijn hele verhaal al over), de server log files (dus van de machine) geven dit soort dingen niet weer, er is ook niet getracht om via ssh bv de machine te benaderen.

OP de meeste mohaa servers wordt dmw gedraaid. de dmw hoster heeft logfiles met alle ip's. Ook zal de clanleader neem ik aan rcon status screenshots hebben waar ip's op staan.

Mistafa
29/06/07, 03:29
Ik heb de rcon al eens uitgezet, dan blijft de server gewoon online, als ik vervolgens zelf een compleet random rcon paswoord instel dan gaat de server binnen 1 minuut weer offline, het paswoord kan dus niet worden opgevraagd.
Verander ik het IP of de poort dan blijft de server ook gewoon online.

De klant welke de server huurt melde al dat ie problemen had met ex-clan members, hij vermoede dus ook dat hun verantwoordelijk ervoor zijn.

Het vreemde echter is dat ik in de console log niets zie van die shutdown, ook als ik de server start via de commandline(shell) zie ik niets geks voorbij komen, ineens stopt ie gewoon, zonder melding en error. (en nee de server zelf is niet gehacked)
Andere mohaa servers op dezelfde machine hebben er geen last van, dit is dus ook al vreemd, een reinstall heeft ook totaal geen effect.
Het enige wat dus werkt is rcon uit zetten of ip/poort wijzigen.

Het enige wat ik dus kan verzinnen is dat er dus een rcon hack/bug is voor mohaa waardoor de server uit zichzelf stopt.

Ik meen dat ik dit ook al verschillende malen heb gehoord. Er zou een 'programmatje' bestaan om de GS down te halen zonder dat de hoster er iets van kan zien ->|.
Hetzelfde doet zich ook voor bij Wolf:ET

1ms
03/07/07, 00:14
Oke, ik draai zelf ook weleens mohaa servertjes en was erg benieuwd naar je fout. Ik heb 1 uur totaal gezocht via yahoo en google en heb het aan vrienden gevraagd. Tot mijn grote spijt kwam hier dan ook NIETS nuttigs uit.
Ik had je graag geholpen, maar kan helaas niets vinden.

Dit moest ik toch even kwijt na dezr zoektocht:mad:

Stewie
03/07/07, 00:19
Ik meen dat ik dit ook al verschillende malen heb gehoord. Er zou een 'programmatje' bestaan om de GS down te halen zonder dat de hoster er iets van kan zien ->|.
Hetzelfde doet zich ook voor bij Wolf:ET
Je moet een unofficial patch installeren voor diverse games, zoals de gehele MoH serie. Zoek op "security vulnerability" icm de game naam.

1ms
03/07/07, 14:22
Misschien is dit het wel

http://secunia.com/advisories/12089/

Stewie
03/07/07, 14:26
Jep, let vooral op de versienummers.

Mistafa
10/07/07, 17:17
Je moet een unofficial patch installeren voor diverse games, zoals de gehele MoH serie. Zoek op "security vulnerability" icm de game naam.

om hierop terug te komen,
Ik heb nu een klant op WolfET en die wil PRESE versie 2.55 draaien. Maar nu word zijn server telkens down gehaald..
Heb al op "security vulnerability wolfenstein" gezocht, maar kan niets bruiksbaars vinden. de klant zegt daarin tegen dat bij bedrijf X de server niet down krijgt (en het zoude dezelfde versies zijn)

Iemand een idee ?

MMaI
10/07/07, 18:29
om hierop terug te komen,
Ik heb nu een klant op WolfET en die wil PRESE versie 2.55 draaien. Maar nu word zijn server telkens down gehaald..
Heb al op "security vulnerability wolfenstein" gezocht, maar kan niets bruiksbaars vinden. de klant zegt daarin tegen dat bij bedrijf X de server niet down krijgt (en het zoude dezelfde versies zijn)

Iemand een idee ?

dit klinkt alsof hij je gewoon onder druk wil zetten, de enige mogelijkheid is namelijk een client-sided patch, dus geen v2.55
ook andere bedrijven kunnen op deze versie onmogelijk de server up en running houden

Mistafa
11/07/07, 02:42
dit klinkt alsof hij je gewoon onder druk wil zetten, de enige mogelijkheid is namelijk een client-sided patch, dus geen v2.55
ook andere bedrijven kunnen op deze versie onmogelijk de server up en running houden

dit dacht ik dus ook al...
maar weet iemand toevallig en (niet officiele) patch / work around voor v 2.55 ?