PDA

Bekijk Volledige Versie : Clone rechten?



micasa001
16/02/07, 19:57
Wij zouden graag willen weten of het is toegestaan om een site na te maken met een geheel eigen script. Zo hebben wij juist het volgende gelezen:

ik bezig ben geweest met het opstarten van een gerechtelijke procedure tegen een site die denkt dat ze ons kunnen namaken.
De aanklacht is binnen en nu wacht ik op het politieverslag. Van zodra dit binnen is zal onze advocaat een rechtzaak aanspannen tegen de concurrenten. Laat dit meteen een goede waarschuwing zijn voor iedereen die ons na wilt maken.

De scripts die we willen gaan gebruiken zijn geheel zelf gescript, de dergelijke opzet is wel soortgelijk maar het is geen rip of iets dergelijks. Wel is het idee geheel hetzelfde. Het betreft hier een site waar een bezoeker binnen enkele minuten een geheel eigen site / account kan opzetten, tevens beschikt onze site over alle functies als het orgineel ( de site waar wij ons idee van hebben ) maar aangevult met nieuwe onderdelen en alles 100% zelf gescript.

Wat zijn de regels hierover en is dit toegestaan?

martysmarty
16/02/07, 20:17
Als ik jou tekst lees, hebben jullie het idee voor jullie site van een andere website, en dingen toegevoegd.

En dan wil iemand die van jullie namaken, en dan span je direct een rechtzaak aan? zonder ook maar met ze in gesprek te gaan of iets dergelijk?

systemdeveloper
16/02/07, 20:18
lol, bij welke zielepiet heb je dat gelezen als ik vragen mag?

micasa001
16/02/07, 20:22
Marty
Nee dit klopt niet wat je zegt. Dit stuk is geciteerd van de site welke wij willen namaken:

Citaat: ik bezig ben geweest met het opstarten van een gerechtelijke procedure tegen een site die denkt dat ze ons kunnen namaken.
De aanklacht is binnen en nu wacht ik op het politieverslag. Van zodra dit binnen is zal onze advocaat een rechtzaak aanspannen tegen de concurrenten. Laat dit meteen een goede waarschuwing zijn voor iedereen die ons na wilt maken.

Wij willen dus een site namaken met eigen scripts maar willen weten of dit is toegestaan aangezien de ideeen precies hetzelfde zijn.

Systemdeveloper
http://yourcrime.net/
( zo te zien is dit net offline maar het is een site waar je een online crime game kunt aanmaken / upgrades etc. )

Het probleem is dus dat wij het groter willen aanpakken en momenteel bezig zijn met verschillende projecten. Wij hebben geen zin in juridische problemen e.d. en willen dit dan dus ook voorkomen. Verder kost het ontwerpen ons veel geld en willen dan ook weten waar we aan toe zijn.

systemdeveloper
16/02/07, 20:29
Vrije economie. Zolang jij niet direct de code+images e.d. ript, kun jij toch zeker een verbeterde versie maken van een bestaande site? Anders hadden we toch ook maar 1 profielensite, 1 zoekmachine etc. en zouden we elke dag alleen maar over rechtzaken lezen, neem ik aan.

roelp
16/02/07, 21:06
inderdaad. Ik denk niet dat je veel te vrezen hebt.
Om eerlijk te zijn vind ik er zelf weinig "origineel" aan.

tvm
16/02/07, 22:25
geen probleem volgens mij staat er geen patent op het concept aangezien het niet de enigste site is met zulk concept. Auteursrechten zijn er sowieso wel dit wil zeggen dat je niets van hun design en of scriptmag rippen.