PDA

Bekijk Volledige Versie : Geschillencommissie



maxnet
16/02/07, 14:16
Ziet er naar uit dat er eindelijk een geschillencommissie voor providers komt.
Richt zich echter alleen op access provider zo te zien:


consumentenbond.nl:



Geschillencommissie internetproviders onderweg
16 februari 2007
Klanten van internetproviders kunnen straks op een makkelijke en betaalbare manier hun recht halen. De Consumentenbond en een aantal internetproviders hebben overeenstemming bereikt over de oprichting van een geschillencommissie.

De nieuwe geschillencommissie zal in mei van start gaan. Aan de geschillencommissie doen onder andere mee: KPN, Orange,Tiscali, XS4all, Speedlinq en de kabelbedrijven @home, UPC en Casema. Het is de bedoeling dat uiteindelijk alle aanbieders van internet en daarmee verbonden diensten zich aansluiten bij de geschillencommissie.

Snel en goedkoop
Een veelgehoorde klacht bij de Consumentenbond over internetproviders is dat problemen niet goed en vlug worden opgelost. Een geschillencommissie kan helpen om dit te doorbreken. Consumenten kunnen straks snel en goedkoop hun klacht over hun internetaanbieder bij de geschillencommissie laten behandelen.

Triloxigen
16/02/07, 15:21
Als de consumentenbond eraan mee doet heb ik er geen hoge verwachtingen van.

Server00
16/02/07, 15:23
Als de consumentenbond eraan mee doet heb ik er geen hoge verwachtingen van.

Lekker weer enthousiast. Ik ben zeker blij dat het er in iedergeval is het is zowiezo veel beter dan dat het eerst was ;)

Triloxigen
16/02/07, 18:40
Lekker weer enthousiast. Ik ben zeker blij dat het er in iedergeval is het is zowiezo veel beter dan dat het eerst was ;)

Ik denk dat een verkeerde commissie de markt nog meer zal verzieken.
Ik kan helaas ook niet echt enthousiast zijn over de bemoeienissen van de consumentenbond met betrekking tot IT.

justin
16/02/07, 22:08
Kijk het enigste probleem is dat de mensen van zulke instanties gewoon niet weten waar ze over praten maar wel talloze bedrijfen kapot maken door hun bereik naar mensen door maar wat te "zeggen" en dat vind ik niet terecht ben zeer zeker voorstander van zulke initatiefen enkel als ze er mensen achter zetten met verstand van zaken wat ik over het algemeen niet zie!

crazycoder
17/02/07, 09:15
Kijk het enigste probleem is dat de mensen van zulke instanties gewoon niet weten waar ze over praten maar wel talloze bedrijfen kapot maken door hun bereik naar mensen door maar wat te "zeggen" en dat vind ik niet terecht ben zeer zeker voorstander van zulke initatiefen enkel als ze er mensen achter zetten met verstand van zaken wat ik over het algemeen niet zie!
Misschien is het helemaal niet erg als een deel van die bedrijven verdwijnt.

Of jouw opmerking al dan niet terecht is zal af gaan hangen van de samenstelling.
Als het goed is zijn dat:
- een jurist
- een lid namens consumentenbond
- een lid namens de branche

Die roepen dus als het goed is niet zomaar wat zoals jij suggereer. Het bedrijf krijgt altijd een kans om zichzelf te verdedigen.

Zelf denk ik dat iedere manier om een rechtzaak te voorkomen goed is. Want rechters hebben (te) vaak geen kaas van alles wat met computers te maken heeft gegeten. Dus wat dat betreft is jouw kans om te winnen bij een geschillencommissie misschien wel groter.

koeievlaai
18/02/07, 20:57
Ik verwacht er niet veel van eerlijk gezegt...