PDA

Bekijk Volledige Versie : XEN - FC4/CentOS4 DomU onder FC6 Dom0



Sander-
13/02/07, 22:48
Sinds enkele dagen zijn wij aan het stoeien met bovenstaand probleem. We willen op een FC6 Dom0 (zonder VT) een CentOS4 of FC4 image gaan draaien, aangezien FC6 niet compatible is met ons controlpanel.

Nu hebben we op een testmachine met CentOS4 en Xen een werkende setup gehad en we hebben geprobeerd die images te gebruiken voor de nieuwe machine. Helaas is dit niet gelukt er blijven kernel problemen optreden, of de machine wil niet booten vanwege niet gevonden schijven. Uiteraard hebben we geprobeerd om een FC4 en Xen compatible kernel te integreren in de image. Ook dit heeft niets opgeleverd, de machine weigert alsnog te booten.

Het maken en draaien van FC6 images werkt overigens wel prima.

Is er iemand die ons hier in de goede richting kan wijzen?

JROnline
14/02/07, 09:07
Heb je de CentOS4.4 image van http://www.jailtime.org/ al geprobeerd?

Sander-
14/02/07, 10:13
Heb je de CentOS4.4 image van http://www.jailtime.org/ al geprobeerd?

Ja, hierbij krijg ik een disk-error die volgens de verschillende fora te herleiden is naar een kernel-probleem. Het booten met de pygrub loader en een CentOS4.4 compatibele kernel in de /boot van de image biedt helaas ook geen uitkomst.

CharlieRoot
23/02/07, 14:30
Ja, hierbij krijg ik een disk-error die volgens de verschillende fora te herleiden is naar een kernel-probleem. Het booten met de pygrub loader en een CentOS4.4 compatibele kernel in de /boot van de image biedt helaas ook geen uitkomst.

Wij draaien Debian, zelfde probleem. In de images van Jailtime wil hij een partitieblock (8,0) hebben die bij ons dus niet werkt.. zit iets in die images niet lekker.

De vraag geld dus nu ook voor mij, hoe zet ik een CentOS/Fedora image op voor onze server (Debian)

gjtje
23/02/07, 14:39
Op een Gentoo host heb je een pakketje domi. Aan de hand van een config kan je daarmee eenvoudig een hele rits aan distributies installeren. Ik neem aan dat dit voor fedora ook wel beschikbaar is.

CharlieRoot
23/02/07, 15:03
En voor Debian dan? Ik kan niets vinden, kun je niet Fedora/CentOS gewoon vanuit debian builden met debootstrap ?

Sander-
23/02/07, 18:28
Je hebt ook rpmstrap etc, hiermee zou je ook images kunnen builden. Maar waar het mij om gaat is dat wij eigenlijk 1op1 bestaande machines willen gaan overzetten naar Xen door puur een xen-compatible kernel toe te voegen en het aanpassen van grub en fstab. dit moet gewoon kunnen.

Wat wij op dit moment al geprobeerd hebben:
- FC6-XenU kernel
- CentOS4-XenU Kernel
- gebruik van sda/hda/xvda en ook aanpassen in fstab
- met pygrub en zonder pygrub
Uiteraard ook elke keer de initrd opnieuw gebouwd.

Iemand nog andere ideeen?

wonko
23/02/07, 20:26
neem gewoon de xen-kernels, en gebruik die. Het merendeel zit aan boord. Je zou anders zelf je kernel kunnen maken voor je domU's.

Eens je kernel vertrokken is, en je disks worden gedetecteerd, zou al de rest gewoon moeten lopen...

Sander-
23/02/07, 21:32
Ja, maar dat is dus het probleem, de kernel is gewoon 99% zeker goed. Het is namelijk de xen-kernel gedownload van de Xen site. Helaas doet hij het hiermee ook niet. Het lijkt erop alsof de ext3 module niet goed meegeladen wordt. Ik moet nog even een test doen met het plaatsen van de image op de lokale schijf van de machine, maar het lijkt me niet dat dat een probleem vormt aangezien de FC6 DomU's wel werken op dezelfde FC6 bak.

WebXtrA-RĂ¡mon
16/03/07, 02:10
Ik weet niet of dat je er al uit bent, maar heb deze notities gemaakt:

Install on dom0 kernel-xen

Do on dom0 and domU:
# echo 'hwcap 0 nosegneg' > /etc/ld.so.conf.d/libc6-xen.conf
# ldconfig
and reboot domU and dom0

Copy /etc/ld.so.conf.d/kernelcap-2.6.19-1.2911.6.5.fc6.conf from dom0 to domU

On dom0
# cp /lib/i686/nosegneg/lib* /lib/i686/
# ldconfig

On domU after update on centos
# mv /lib/tls /lib/tls.disabled