PDA

Bekijk Volledige Versie : Php verstuurd geen mail...



E. Baptist
12/02/07, 20:44
Hoi,
ik heb het volgende probleem waar ik niet uitkom.

Op mijn server staat vhcs, en het probleem is, ik kan niet mailen via php, maar wel via de vhcs webmail. Dit is dan ook het enige. Hoe dat kan weet ik niet.

Ik gebruik geen sendmail maar postfix, en laat ik nu net geen postfix kunnen configen in php alleen sendmail...

Wanneer bijvoorbeeld een mailform een mail gaat verzenden gebeurt er niks, ook word deze bij postfix niet in de wachtrij geplaatst.

Ik heb bij Send outgoing mail via host : smtp.wanadoo.nl ingevoert.

Wat kan de fout zijn? Zelf zal ik eraan te denken dat smtp.wanadoo.nl mijn mail niet accepteerd...

Wat voor oplossingen zijn er verder?

Groeten

dennis0162
12/02/07, 20:47
smtp.wanadoo.nl ondersteund alleen e-mail versturen via eigen netwerk. Niet buiten het netwerk van wanadoo. Als je server thuis staat zou het denk wel moeten werken. Als hij in het datacenter staat dan gaat het niet werken met smtp.wanadoo.nl

E. Baptist
12/02/07, 20:47
Homeserver :)

dennis0162
12/02/07, 21:00
Dan zou ik het niet weten.

Easewood
12/02/07, 21:24
Postfix is chrooted by default op veel systemen.
Dat je enkel Sendmail kunt configgen is geen bezwaar, Postfix zou de bestaande sendmail binary moeten vervangen door een wrapper met dezelfde naam (op dezelfde plek) - tenminste, als het goed is.

Andere oorzaken: in een chrooted www omgeving heeft de PHP mail functie zowaar een volledige shell nodig (OMFG!) - dus zoek je toevlucht tot SMTP connecties via PHP of accepteer dat je chroot waardeloos is en cp /bin/sh naar /webroot/bin/sh

E. Baptist
13/02/07, 09:46
Postfix is chrooted by default op veel systemen.
Dat je enkel Sendmail kunt configgen is geen bezwaar, Postfix zou de bestaande sendmail binary moeten vervangen door een wrapper met dezelfde naam (op dezelfde plek) - tenminste, als het goed is.

Andere oorzaken: in een chrooted www omgeving heeft de PHP mail functie zowaar een volledige shell nodig (OMFG!) - dus zoek je toevlucht tot SMTP connecties via PHP of accepteer dat je chroot waardeloos is en cp /bin/sh naar /webroot/bin/sh

Idd OMFG!... waar heb jij et over :P. Ik snap het niet echt. Ben nog beginneling he, bied niet voorniks gratis hosting aan... :).

Ik heb trouwens wel in /usr/sbin, maar deze is niet uit te lezen en is geen .cf :cool:

Groeten!

Easewood
13/02/07, 11:46
Misschien is het dan handiger dat je je gaat verdiepen in servers en MTA's alvorens daar aan te beginnen?

Wanneer of je httpd of postfix chrooted draait kan PHP niet (zonder ingreep) verbinding maken met Postfix en zal de mail() functie niet werken.
Je kunt wel een verbinding opbouwen via SMTP met PHP - maar elk php script dat mail() gebruikt zal niet werken.

Dat is wat er in het kort staat ;)

E. Baptist
13/02/07, 19:59
idd, dat is het probleem, en hoe te fixen?

crazycoder
13/02/07, 20:13
idd, dat is het probleem, en hoe te fixen?
De moeilijke of de gemakkelijke manier?

Gemakkelijk:
Download de juiste class en zeg dat ie smtp moet praten.. :-)

tip: zoek met google maar op phpmailer