PDA

Bekijk Volledige Versie : reden voor dedicated server



barry127
11/02/07, 18:56
dag

Ik vraag mij af waarom sommige mensen dedicated servers huren?
wat doen ze er mee?

mvg

e-visionz
11/02/07, 18:59
is toch niet zo moeilijk om dat zelf te bedenken?

Games hosten
websites hosten
enzo enzo

dennis0162
11/02/07, 19:14
is toch niet zo moeilijk om dat zelf te bedenken?

Games hosten
websites hosten
enzo enzo

zo kan ik er nog wel een paar noemen:p

je bedoelt zeker waarom een dedicated je kan toch beter colo + eigen server nemen?

Als je dat bedoelt:

Als er hardware kapot gaat aan de dedicated dan zorgt je hoster ervoor dat er een nieuw onderdeel inkomt. Dit betaald jou hoster dan. En je hoeft niet naar het datacenter. Dit is wel zo bij colocatie + eigen server. Daar moet je alles zelf oplossen.

barry127
11/02/07, 20:03
dennis had hem ;)
maar nu een bedenking waarom zo een een firma dedicated servers verhuren waarop dan diensten zullen gedraaid worden die de firma ook doet?

Sorcer
11/02/07, 20:10
dennis had hem ;)
maar nu een bedenking waarom zo een een firma dedicated servers verhuren waarop dan diensten zullen gedraaid worden die de firma ook doet?

Klanten zijn klanten barry. Doens't matter what or why.

bakkerl
11/02/07, 20:12
dennis had hem ;)
maar nu een bedenking waarom zo een een firma dedicated servers verhuren waarop dan diensten zullen gedraaid worden die de firma ook doet?

Misschien willen de klanten wel afwijkende configuraties van de diensten die ze zelf aanbieden.

Bijvoorbeeld een PHP configuratie welke multi user omgeving totaal niet wenselijk is, zou in een single user omgeving wel aangezet kunnen worden.

barry127
11/02/07, 20:27
mja oke dan maar zeker :)

IT-worX
11/02/07, 20:36
Plus de kost in één keer is minder groot. Voor €50 kan je een kleine bak hebben om mee te beginnen hé...

dennis0162
11/02/07, 20:38
Kan ik paar woorden:) meer vrijheid op de server

vBoxx
12/02/07, 01:19
Een dedicated server kan een prima start zijn voor een reseller die denk datie net iets meer nodig heeft dan een reseller acount op een webhosting server, voordeel van dedicated server is dat je alles zelf in de hand hebt en het komt een stuk proffesioneler over, en de kosten zijn maar ongeveer 2 a 3 tientjes per maand duurder dan een reseller acount.

dennis0162
12/02/07, 09:13
Inderdaad de meeste die goed willen beginnen kiezen als eerst een dedicated. En ook dat ze zelf resellers kunnen aanmaken.

Swiftway-UK
12/02/07, 10:27
Het meerendeel van (onze) dedicated server klanten hosten hun applicaties erop, zoals databases voor advocaten netwerk, makelaarprogramma, remote facturatiesystemen, etc.

dennis0162
12/02/07, 14:50
Ik denk dat er ook veel bedrijven (webshops, enz.) een dedicated huren. En hosting bedrijven die meer nodig hebben dan een Reseller/vps.

Swiftway-UK
12/02/07, 15:23
Ik denk dat er ook veel bedrijven (webshops, enz.) een dedicated huren. En hosting bedrijven die meer nodig hebben dan een Reseller/vps.

Webshops is maar de top van de ijsberg waarvoor bedrijven servers huren, denk aan:

- Asteriks
- Hosted billing
- Exchange mail
- Sharepoint
- Hun eigen applicatie gehost (database, bestelsysteem, voorraadbeheer)
- Streaming media services
- VPNs


Etc, Etc.

dennis0162
12/02/07, 15:40
enzo kunnen we nog meer verzinnen:p

Server00
12/02/07, 16:16
Ik neem aan dat ie nou ze vraag snapt.. ;)